Κρήτη

Ρέθυμνο

Δ. Ρεθύμνης: Ένταξη των δράσεων ηλεκτροκίνησης στο πρόγραμμα "Αντώνης Τρίτσης"

ηλεκτροκίνηση

Την ένταξη ενός σημαντικού έργου με τίτλο «Δράσεις Ηλεκτροκίνησης στο Δήμο Ρεθύμνης» στον Άξονα «Περιβάλλον» του Προγράμματος «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ», υπέγραψε ο αν. Υπουργός Εσωτερικών κ. Στέλιος Πέτσας.

Οι εγκεκριμένες ««Δράσεις Ηλεκτροκίνησης στο Δήμο Ρεθύμνης», Προϋπολογισμού 1.197.550,56 € (συμπ. Φ.Π.Α.) περιλαμβάνουν την προμήθεια μικρών και μεγάλων ηλεκτροκίνητων οχημάτων, που θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες ασφαλούς, εύκολης, οικονομικής και περιβαλλοντικά φιλικής μετακίνησης των δημοτών – επισκεπτών του Ρεθύμνου αλλά και εργαζομένων της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου επιφορτισμένων με την αρμοδιότητα των αυτοψιών σε εν εξελίξει έργα.

Πέραν όμως της πρακτικής χρηστικότητας που παρέχει το συγκεκριμένο έργο, η σημασία του έγκειται κυρίως στην ενίσχυση της στρατηγικού σχεδιασμού του Δήμου Ρεθύμνης για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στο Ρέθυμνο, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος, την εξοικονόμηση ενέργειας, την οικονομία και την εναρμόνιση με τις σύγχρονες ευρωπαϊκές και διεθνείς αντιλήψεις περί μετακίνησης.

Επιπλέον, η προμήθεια και χρήση ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, εξασφαλίζει στο Δήμο Ρεθύμνης τη δυνατότητα αξιοποίησης περιφερειακών χώρων στάθμευσης.

Ειδικότερα λοιπόν, ο Δήμος Ρεθύμνης θα προμηθευτεί, στο πλαίσιο της συγκεκριμένης Δράσης για την Ηλεκτροκίνηση, τα ακόλουθα μικρού και μεγάλου μεγέθους ηλεκτροκίνητα οχήματα καθώς και Σταθμούς Φόρτισης:

Δύο (2) ηλεκτρικά λεωφορεία αστικού τύπου, χωρητικότητας περίπου 25 ατόμων (όρθιων και καθήμενων) με πρόβλεψη χρήσης του και από Άτομα με Αναπηρία, για σύσταση και λειτουργία δημοτικής συγκοινωνίας.

Δύο (2) μικρά υβριδικά εξωτερικής φόρτισης SUV, που θα διατεθούν για την κάλυψη των αναγκών μετακίνησης προσωπικού της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου σε υπαίθριες αυτοψίες.

Τρία (3) μικρά ηλεκτρικά οχήματα SUV για μεταφορά προσωπικού της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου σε υπαίθριες αυτοψίες.

Έξι (6) Σταθμούς Ταχείας Φόρτισης δύο (2) θέσεων εξυπηρέτησης, για την κάλυψη των αναγκών φόρτισης του συνόλου των ηλεκτρικών οχημάτων του θα προμηθευτεί ο Δήμος, με δυνατότητα ταυτόχρονης φόρτισης στο ίδιο σημείο.

Ο Δήμαρχος Ρεθύμνης κ. Γιώργης Χ. Μαρινάκης εξέφρασε τη βαθιά του ικανοποίηση για την επιτυχή έκβαση της ολοκληρωμένης πρότασης που κατέθεσε ο Δήμος Ρεθύμνης, η οποία αξιολογήθηκε ως εμπεριστατωμένη και κρίθηκε ώριμη για υλοποίηση, εξού και η ένταξη και χρηματοδότηση της από το Πρόγραμμα «Αντ. Τρίτσης».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Κρήτη: Νέα χασισοφυτεία εντόπισαν οι αστυνομικοί

Κρήτη - καύσωνας: Ξεπέρασε τους 40 βαθμούς η θερμοκρασία - Καμίνι ...διαρκείας

 

Κρήτη

Ηράκλειο

Βουλή: Συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση Μαμουλάκη για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Βίντεο)

Χάρης Μαμουλάκης

Στη Βουλή συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία κ. Χάρη Μαμουλάκη, για το θέμα του ΒΟΑΚ και των διοδίων που θα συνοδεύουν την κατασκευή του.

Σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής επισημαίνει τα εξής:

Ασκώντας αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ (!) και υπερασπιζόμενος την επιβολή διοδίων για όλους, απάντησε ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών στην Επίκαιρη Ερώτηση του αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη για τον ΒΟΑΚ.

«Για μια ακόμη φορά, οι κυβερνώντες υποτιμούν τη νοημοσύνη των κατοίκων της Κρήτης. Συνεχίζουν όσα ξεκίνησαν για τον ΒΟΑΚ από την προηγούμενη Κυβέρνηση, προσθέτουν διόδια για όλους και παράλληλα, ασκούν αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ!» ανέφερε σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Αυτό που ξεκάθαρα αποδεικνύεται, είναι ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ είναι η Κυβέρνηση των αποκλεισμών. Αποκλείουν τους πολίτες της Κρήτης από τον ΒΟΑΚ επιβάλλοντας πανάκριβα διόδια, όπως ακριβώς αποκλείουν και την τοπική κοινωνία του Ηρακλείου από τη διαχείριση της έκτασης του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης, που εν κρυπτώ ενέταξαν στο ΤΑΙΠΕΔ. Λειτουργούν αλαζονικά και με υπεροψία. Αυτή η συμπεριφορά, δεν θα μείνει αναπάντητη από τους πολίτες της Κρήτης. Η στιγμή του δικού τους αποκλεισμού, πλησιάζει.».

Κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης, ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε στην επικοινωνιακή φιέστα της Κυβέρνησης της ΝΔ τον Μάιο του 2021, όπου επιβεβαιώθηκε ότι με καθυστέρηση δυο περίπου ετών, ο Κ. Μητσοτάκης συνεχίζει όσα ξεκίνησαν επί ΣΥΡΙΖΑ, με την προσθήκη όμως διοδίων για όλους. Στη συνέχεια, αφού καυτηρίασε την απουσία σχεδιασμού για το τμήμα του ΒΟΑΚ Αγίου Νικολάου - Σητείας, ανέδειξε τις ασάφειες αλλά και το μεγάλο χρηματοδοτικό κενό του έργου, που έχει συνολικό προϋπολογισμό άνω των 2 δισ ευρώ και ζήτησε για μια ακόμη φορά, αναλυτική ενημέρωση για τον επιμερισμό των ποσών χρηματοδότησης ανά τμήμα του. Παράλληλα, ζήτησε ενημέρωση και για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, για το πότε αναμένεται να προσδιοριστεί η χάραξή του, καθώς και ποια θα είναι η σχεδιαζόμενη αρχιτεκτονική του διαγωνισμού.

Κατά την απάντησή του ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αφού ανέφερε ότι υπάρχει ολοκληρωμένη χάραξη για τον ΒΟΑΚ, προχώρησε, επιτέλους, στην επί της ουσίας απάντηση για τις ενισχύσεις ανά τμήμα του έργου. Ειδικότερα, όπως δήλωσε, το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος (προϋπολογισμού 1,32 δισ) θα χρηματοδοτηθεί με 200 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και με 600 εκ. από το ΕΣΠΑ 2021-2027, το Χερσόνησος – Νεάπολη (προϋπολογισμού 290 εκ. ευρώ) με 80 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος εξολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, όπως είπε, δεν υπάρχει ακόμη τελικό κόστος, υπολογίζεται όμως ότι θα υπερβεί τα 300 εκ. ευρώ.

Κατά τη δευτερολογία του ο Χάρης Μαμουλάκης, κατέρριψε τους ισχυρισμούς του Υφυπουργού για την χάραξη, καταθέτοντας στα πρακτικά έκθεση του ΤΕΕ/ΤΑΚ, από την οποία αποδεικνύεται ότι, ενώ ζητήθηκε η γνώμη του Επιμελητηρίου, δεν προσκομίστηκε ποτέ από την πλευρά του Υπουργείου η προμελέτη αποχέτευσης - αποστράγγισης των ομβρίων, η προμελέτη των τεχνικών με τον έλεγχο της υδραυλικής επάρκειάς τους και ο έλεγχος της υδραυλικής επάρκειας των τεχνικών γεφυρών, που αποτελεί ουσιώδη λόγο περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επεσήμανε επίσης και δήλωση της μελετητικής εταιρείας, η οποία αποποιείται των ευθυνών της ως προς την ακρίβεια των υποβάθρων, καθώς και οι παραπομπές σε άλλες μελέτες που δε διατέθηκαν.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο Χάρης Μαμουλάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ζήτημα των διοδίων. «Σικελία, Σαρδηνία, Κορσική, Μαγιόρκα, Μινόρκα, Ίμπιζα, Κύπρος. Επτά νησιωτικές περιοχές στην Ε.Ε., όπου σε καμία εξ αυτών δεν απαιτήθηκε από τους πολίτες να καταβάλλουν διόδια στο νησί τους. Γιατί; Επειδή υπάρχει νόρμα περί νησιωτικότητας, μια σαφέστατη ντιρεκτίβα της Κομισιόν, που προστατεύει της περιοχές αυτές» δήλωσε χαρακτηριστικά.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΒΟΑΚ: Παράταση στην διαβούλευση για τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων

ΠΕΔ Κρήτης: Νέα παρέμβαση για τον ΒΟΑΚ

Αγαπάκης στο Ράδιο Κρήτη: Τα "θολά" σημεία του ΒΟΑΚ και οι παρεμβάσεις που απαιτούνται

 

 

ESPA BANNER