Κρήτη

Ηράκλειο

Με ελλείψεις ξεκινά η νέα σχολική χρονιά στο Ηράκλειο

σχολείο

Με αφορμή την νέα σχολική χρονιά ο Σύλλογος Εκπαιδευτικων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καζαντζάκης αναδεικνύει τις σοβορές ελλείψεις στα σχολεία του Ηρακλείου. Όπως τονίζεται ο κίνδυνος να  μην πραγματοποιηθεί ο αγιασμός σε πολλά σχολεία του Νομού είναι  ορατός.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:   

«Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης»  με υπευθυνότητα  πάντα προσπαθεί να  αναδείξει  τα  προβλήματα της  εκπαίδευσης και  τις  ελλείψεις  ενόψει  της  νέας  σχολικής  χρονιάς, συμβάλλοντας έτσι με  τον  δικό  του  τρόπο στην αντιμετώπιση τους .

Δυστυχώς για άλλη μια ακόμη φορά το αυτονόητο, στην ελληνική εκπαίδευση, γίνεται ζητούμενο με  τα σχολεία του Νομού Ηρακλείου να  μετρούν  ελλείψεις και η  Κυβέρνηση να  αποδεικνύεται ξανά ότι απέχει πολύ από την  πραγματικότητα.

Η  Πολιτική ηγεσία  του  Υπουργείου Παιδείας με  επείγουσα εντολή  της προσπαθεί  να  εξοικονομήσει  υπεράριθμους  εκπαιδευτικούς από  κάθε  σχολείο ώστε  να  απαλύνει το  πρόβλημα  και  τις  επιπτώσεις  του. Όμως οι  αριθμοί  είναι  αμείλικτοι  και  αυτή  την  στιγμή με  βάση  τα  στοιχεία μας, απουσιάζουν από  τον Νομό  Ηρακλείου 611 εκπαιδευτικοί  με τάση ο αριθμός  να αυξηθεί  τις επόμενες ημέρες με την επιστροφή των εκπαιδευτικών στα σχολεία, αφού σε αυτά θα προστεθούν οι μακρές αναρρωτικές άδειες και οι επαπειλούμενες εγκυμοσύνες.
.
Αναλυτικά οι ελλείψεις  είναι:

Δάσκαλοι 220
Νηπιαγωγοί 153
Αγγλικών 35
Γαλλικών 6
Γερμανικών 8
Καλλιτεχνικών 55
Φυσικής Αγωγής 42
Μουσικοί 27
Πληροφορικής 34
Θεατρολόγοι 31

Ο κίνδυνος να  μην πραγματοποιηθεί ο αγιασμός σε πολλά σχολεία του Νομού είναι  ορατός. Το πρόβλημα  είναι  πιο  σοβαρό στα  σχολεία   της υπαίθρου και στα νηπιαγωγεία στα  οποία σε  αρκετά  από  αυτά  απουσιάζουν  όλοι  οι  εκπαιδευτικοί .    Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις σχολείων, όπως το Δημοτικό σχολείο Ασημίου το οποίο λειτουργεί 12θέσιο και απουσιάζουν 11 εκπαιδευτικοί.

 Με βάση  τα  παραπάνω  κενά  η  εκτίμησή  μας  είναι ότι  σε  περισσότερα  από  30  σχολεία ( Ιδιαίτερα  σε  Νηπιαγωγεία ) δεν  θα  πραγματοποιηθεί  αγιασμός ενώ  σε  πάρα πολλά Δημοτικά και  Νηπιαγωγεία  οι μαθητές/τριες εάν δεν τοποθετηθούν έγκαιρα οι αναπληρωτές δεν θα συναντήσουν ούτε τους μισούς εκπαιδευτικούς την πρώτη ημέρα.

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πρέπει να κάνει άμεσα τις  ενέργειες  που  απαιτούνται για την  ομαλή έναρξη  της  νέας σχολικής  χρονιάς. Να εξασφαλίσει  τις  απαραίτητες  πιστώσεις  αναπληρωτών  ώστε  την  πρώτη  μέρα  του  σχολικού  έτους οι  μαθητές  να  βρουν  τους  εκπαιδευτικούς  τους  στα σχολεία και  σε κάθε  σχολική μονάδα να λειτουργεί και  το  πρωινό  ωράριο και  το  Ολοήμερο .

Δυστυχώς η  έναρξη  της  σχολικής χρονιάς εξελίσσεται σε ένα  μεγάλο  επικοινωνιακό  τρικ για  την         πολιτική  ηγεσία  του     υπουργείου Παιδείας.

Με  δηλώσεις  του  ο  Υπουργός διαβεβαιώνει ότι  στην  έναρξη  των  μαθημάτων  δεν  θα  υπάρχουν  κενά, έχοντας όμως  ως  στόχο μόνο το  βασικό  ωράριο και  όχι  το  Ολοήμερο το οποίο το  αφήνουν στα «περισσεύματα των  ωρών» του  πρωινού  κύκλου.

Η δε  προσπάθεια  κάλυψης  των  κενών δεν  στηρίζεται σε  μόνιμες προσλήψεις  εκπαιδευτικών ούτε  έστω σε προσλήψεις  αναπληρωτών  αλλά  στηρίζεται  αποκλειστικά, μέχρι  τώρα, στην  «αναμόρφωση  του  ωρολογίου προγράμματος»  έτσι  ώστε  να  εξοικονομηθούν  ώρες από  τους  ήδη  υπηρετούντες  εκπαιδευτικούς. Επίσης για  πρώτη  φορά δίνει  εντολή βεβιασμένα να  γίνει  η  κρίση  υπεραρίθμων πριν  το  άνοιγμα  των  σχολείων με  αποτέλεσμα να  μην  λάβει υπόψη  του  τις  πραγματικές λειτουργικές ανάγκες  που  θα  εμφανιστούν  από  την  πρώτη  Σεπτεμβρίου  σε  όλα  τα  Σχολεία.

Απαιτούμε από τον Υπουργό Παιδείας να προχωρήσει άμεσα στην απόσυρση της Υ.Α. για τον  «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Σχολείου» καθώς και των Υπουργικών Αποφάσεων που αφορούν την Προσχολική Αγωγή αλλά και της τελευταίας πραξικοπηματικής εγκυκλίου που αποτελεί ωμή παρέμβαση στη δημοκρατική λειτουργία των Π.Υ.Σ.Π.Ε.

Καλούμε την  πολιτική  ηγεσία  του  υπουργείου  να  προβεί  στις  απαραίτητες  ενέργειες  και  να  πραγματοποιήσει  τους  διορισμούς  εκείνους   που  θα  εξασφαλίσουν την  ομαλή  έναρξη  και  λειτουργία  των  σχολείων  από την  πρώτη  μέρα  της  σχολικής  χρονιάς αποδεικνύοντας  έμπρακτα  ότι για την  κυβέρνηση, η  Παιδεία  εξακολουθεί  να  είναι πρώτη  εθνική  προτεραιότητα».
 

Κρήτη

Γ. Κεφαλογιάννης στο Ράδιο Κρήτη: Πότε ξεκινά η κατασκευή του ΒΟΑΚ - Μισός δρόμος μέχρι Σητεία

ΒΟΑΚ

Με γοργούς ρυθμούς προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση του ΒΟΑΚ όπως δήλωσε ο Υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης σε συνέντευξή του στο Ράδιο Κρήτη και την εκπομπή του Λευτέρη Βαρδάκη, τονίζοντας ότι θα χρειαστούν πάνω από 2 δις ευρώ για να εκτελεστεί το έργο από Κίσσαμο έως τη Σητεία.

Ξεκινούν τα έργα το 2022

Ο κ. Κεφαλογιάννης δίνοντας το χρονοδιάγραμμα των έργων που είναι ώριμα για να ξεκινήσουν ανέφερε ότι αρχές του 2022 θα ξεκινήσουν τα έργα στο τμήμα του ΒΟΑΚ από Χερσόνησο - Νεάπολη λέγοντας ότι η Β΄ φάση του διαγωνισμού ξεκίνησε την κι έχει κατατεθεί η μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων στο αρμόδιο Υπουργείο.

Στην Κρήτη ο Μητσοτάκης - Αιχμές κατά ΣΥΡΙΖΑ

Ο υφυπουργός Μεταφορών επανέλαβε ότι βούληση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει το έργο μέχρι τη Σητεία και ότι ο ίδιος ο πρωθυπουργός τις επόμενες εβδομάδες από την Κρήτη θα αναφερθεί στο ΒΟΑΚ.

Άφησε παράλληλα αιχμές και στο ΣΥΡΙΖΑ για την κριτική που έχει ασκήσει στην κυβέρνηση λέγοντας ότι η σημερινή κυβέρνηση προχώρησε το έργο και κατέθεσε τις μελέτες μέσα σε διάστημα 20 μηνών.

Άγιος Νικόλαος - Σητεία με μία λωρίδα ανα κατεύθυνση

Αναφερόμενος το τμήμα του ΒΟΑΚ  Άγιος Νικόλαος Σητεία,ανακοίνωσε ίσως για πρώτη φορά ότι η κατασκευή του δεν θα περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση αλλά μία λωρίδα με διαχωριστικό ασφαλείας όμως στη μέση.

 

Το 2023 ξεκινούν τα έργα στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο

Για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, μήκους 157,5 χλμ και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμείπε ότι τα έργα θα ξεκινήσουν το 2023 και ότι με την κατάθεση προς έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας της μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων πριν από λίγες ημέρες θα ξεκινήσει και η δημόσια διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες.

Το κόστος κατασκευής του τμήματος αυτού ανέρχεται σε 1,32 δις. ευρώ, το οποίο θα υλοποιηθεί ως έργο με Σύμβαση Παραχώρησης.

Το έργο περιλαμβάνει:

-  2+2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και κεντρική νησίδα

- 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους ~ 34 χλμ.

- 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος

- 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και

 - αναβάθμιση των υπαρχόντων ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου

Ηλεκτρονικά διόδια
Όσον αφορά τα διόδια είπε ότι δεν θα υπάρχουν σταθμοί όπως σε άλλους αυτοκινητόδρομους αλλά θα εκδίδονται ηλεκτρονικά και αναλογικά σε κάθε σημείο.

 

Αρχές του 2025 έτοιμο το αεροδρόμιο Καστελίου

Για τα έργα στο αεροδρόμιο Καστελίου ο κ.Κεφαλογιάννης είπε ότι παρά την πανδημία εκτελούνται κανονικά και ότι σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχει από την Κοινοπραξία κατασκευής του αεροδρομίου θα είναι έτοιμο το Φεβρουάριο του 2025.

Τέλος ο υφυπουργός μεταφορών και υποδομών είπε ότι μια σειρά από αναπτυξιακά έργα θα δώσουν μια άλλη πνοή στην Κρήτη και έφερε ως παράδειγμα πέρα από το ΒΟΑΚ και το νέο αεροδρόμιο την κατασκευή το φράγμα στον Πλατύ ποταμό στο Ρέθυμνο που θα λύσει το πρόβλημα ύδρευσης και στη Μεσσαρά.

 

Διαβάστε επίσης:

Ηράκλειο: "Λουκέτο" σε όλο το σχολείο λόγω κορωνοϊού

"Έφυγε" νωρίς ο 26χρονος Βασίλης - Είχε αγοράσει το αυτοκίνητο πριν από λίγες μέρες

Κρήτη: Συναγερμός για 23χρονο που ήπιε ποντικοφάρμακο

Κρήτη - κορωνοϊός: Αυξήθηκαν οι διασωληνωμένοι ασθενείς