Κρήτη

Ηράκλειο

Κέρδη και... ζημίες μετρούν οι Ηρακλειώτες με τα έργα στο κέντρο

έργα ηράκλειο

Τα οφέλη και τις παρενέργειες από την εκτέλεση των έργων στο κέντρο του Ηρακλείου μετρούν οι δημότες σχεδόν δύο μήνες μετά την έναρξή τους. Οι διαμαρτυρίες - κυρίως των καταστηματαρχών - συνεχίζονται, ωστόσο, κατά κοινή ομολογία η κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο διεξάγεται με μεγαλύτερη ευκολία λόγω της … ανοχής που επιδεικνύουν οι Ηρακλειώτες.
Κατά κοινή ομολογία, τα έργα προκαλούν δυσλειτουργίες και προβλήματα μειώνοντας ίσως την αγοραστική κίνηση και, συχνά, οδηγώντας στα πρόθυρα νευρικής κρίσης τους καταστηματάρχες, τους περαστικούς και τους επισκέπτες.
Κάτι ανάλογο συνέβη και αυτή τη φορά, μόνο που η σκέψη για το κοινό καλό και το δημόσιο συμφέρον φαίνεται πως επικράτησαν. Διαμαρτυρίες υπάρχουν.. Και για κακοτεχνίες και για σπασμένα πεζοδρόμια – που δεν εντάσσονται στο πλαίσιο της ανάπλασης – και για καθυστερήσεις που προκαλούν προβληματισμό.
Πρόσφατα, στην αρχή της Καλοκαιρινού υπήρξαν διαμαρτυρίες για σπασμένα πεζοδρόμια που καθιστούν αδύνατη την πρόσβαση για άτομα με ειδικές ανάγκες, για ηλικιωμένους ή και για μαμάδες με καρότσια.
Ο καιρός, μέχρι στιγμής, έχει βοηθήσει την κατάσταση αφού είχαμε λίγες βροχές κι έτσι τα έργα μπορούν να συνεχίζονται απρόσκοπτα ενώ ο αρχικός προγραμματισμός δεν έχει αλλάξει.
Κοινά αποδεκτό είναι επίσης ότι οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κυρίως με την μετατροπή της Αγίου Μηνά σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης και την αλλαγή κατεύθυνσης για την Αβέρωφ, αλλά και με τη διευκόλυνση των οδηγών που μπορούν να σταθμεύουν τα οχήματά τους στο λιμάνι του Ηρακλείου έδωσαν «ανάσα» στους δημότες ενώ και το γεγονός ότι σχεδόν πουθενά δεν παρατηρείται –τουλάχιστον στα σημεία όπου εκτελούνται τα έργα- το φαινόμενο των διπλοπαρκαρισμένων αυτοκινήτων έπαιξε καθοριστικό ρόλο.
Εξάλλου, καταλυτικό ρόλο έπαιξε και το γεγονός ότι το μέτρο με τα μίνι μπας έγινε αποδεκτό από την πλειοψηφία των πολιτών και το εγχείρημα στέφθηκε με επιτυχία.

Μάλιστα, σήμερα, έπεσαν  και επίσημα οι υπογραφές μεταξύ δήμου και Αστικού ΚΤΕΛ καθώς, έως τώρα, το ΚΤΕΛ εξυπηρετούσε εθελοντικά, όπως σημειώνεται, την κατάσταση!
Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, το κόστος για το δημότη είναι, προς το παρόν, μηδενικό, τουλάχιστον ως τα τέλη του 2018, όση και η διάρκεια της σύμβασης, με το κόστος που θα επωμιστεί ο δήμος Ηρακλείου να ανέρχεται ετησίως στο συνολικό ποσό των 566.528 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

ypografi_-_ktel.jpg

ypografi_-_ktel.jpg, by gpapadakis

(Από τη συνάντηση στη Λότζια για την υπογραφή της σύμβασης)

Η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου ξεκίνησε πριν ένα μήνα - μαζί με τα έργα ανάπλασης στο κέντρο της πόλης του Ηρακλείου -  με θετική ανταπόκριση από το επιβατικό κοινό. Ωστόσο τα δρομολόγια από την έναρξη τους μέχρι σήμερα, έχουν τροποποιηθεί λόγω των εργασιών που γίνονται στο κέντρο της πόλης.

Έτσι η Γραμμή 1 (κόκκινη γραμμή) έχει αφετηρία στην κεντρική Πύλη του Λιμένος Ηρακλείου και κάνει στάσεις σε: Συνεταιριστική Τράπεζα, Πλατεία Ελευθερίας, Αβέρωφ, Πλατεία Κορνάρου, Πλαστήρα 12 (Πύλη Ιησού), Πλαστήρα 48 (Πολιτιστικό Κέντρο), Πλαστήρα 92 (Πανάνειο), Καλοκαιρινού 201 (1ο Δημοτικό Σχολείο), Καλοκαιρνού 133 (Αγία Παρασκευή), Γιαμαλάκη & Καζαντζάκη, Γιαμαλάκη 50, Πλατεία 18 Άγγλων, Νεάρχου 10 (ΚΤΕΛ), αφετηρία (κεντρική πύλη λιμένος).

Η Γραμμή 2 (Μπλε Γραμμή) έχει ως αφετηρία το Παγκρήτιο Στάδιο και κάνει στάσεις σε : Σοφοκλή Βενιζέλου 168 (Τάλως), Σοφοκλή Βενιζέλου 95 (Μητέρα), Αρχιεπισκόπου Μακαρίου 13 (Τράπεζα Πειραιώς), Καλοκαιρινού 201 (1ο Δημοτικό Σχολείο), Καλοκαιρινού 133 (Αγία Παρασκευή), Κυρίλλου Λουκάρεως 10 (Άγιος Μηνάς), Πλατεία Κορνάρου (νέος κυκλικός κόμβος), Πλατεία Κορνάρου, Αγίου Μηνά, Γιαμαλάκη & Καζαντζάκη, Γιαμαλάκη 50, Σοφοκλή Βενιζέλου 34 (Μουσείο Φυσικής Ιστορίας), Σοφοκλή Βενιζέλου 87 (Μητέρα), Σοφοκλή Βενιζέλου 168 (Τάλως), Αφετηρία (Παγκρήτιο Στάδιο).  
Τα δρομολόγια αυτά εκτελούνται καθημερινά από τις 07:00 το πρωί μέχρι τις 23:00 τη νύχτα και κάθε Σάββατο από τις 08:00 έως τις 16:00 μετά το μεσημέρι. Δεν θα εκτελούνται δρομολόγια κατά τις ημέρες των επίσημων αργιών. Οι χρήστες των city bus έχουν την δυνατότητα τη δωρεάν στάθμευσης στις αφετηρίες των δύο γραμμών.  Για την εξυπηρέτηση και την διευκόλυνση του επιβατικού κοινού διανέμεται και σχετικό φυλλάδιο με όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες από τον Δήμο Ηρακλείου.

Ελένη Μπουρμά

(φωτογραφία αρχείου)
 
 

Κρήτη

Ηράκλειο

Ηράκλειο - καταγγελία: Κλείνει δημοτικό σχολείο (που άνοιξε σήμερα) λόγω έργων

σχολικη αιθουσα

Είναι από τις στιγμές που δεν ξέρεις αν πρέπει να κλάψεις ή να γελάσεις με τον προγραμματισμό των έργων στο Ηράκλειο.

Κι αυτό γιατί το Δημοτικό Σχολείο στο Βενεράτο - το οποίο άνοιξε σήμερα για τους μαθητές και τους δασκάλους μετά την πολύμηνη αναστολή της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας λόγω κορωνοϊού - θα κλείσει (!) για δύο ημέρες λόγω ...έργων που θα εκτελέσει η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Ηρακλείου... Μάλιστα, σύμφωνα με την καταγγελία που έχει γίνει μέσω διαδικτύου, το σχετικό έγγραφο κοινοποιήθηκε ...αρμοδίως σήμερα.

Τα ερωτήματα βέβαια που προκύπτουν είναι αμείλικτα: Πως είναι δυνατόν να κλείσει ένα σχολείο που μόλις άνοιξε, ενώ ο δήμος και οι υπηρεσίες του είχαν όλο το προηγούμενο διάστημα την ευκαιρία να εκτελέσουν τις εργασίες αυτές, χωρίς να χρειαστεί να αναστείλει τις δραστηριότητές του το δημοτικό σχολείο και να αναστατωθούν - για πολλοστή φορά - οι γονείς και οι μαθητές;

Πέρα από ...χρονοδιαγράμματα και άλλα γραφειοκρατικά θέματα που μπορεί να επικαλεστούν οι αρμόδιοι ως δικαιολογία, αναρωτήθηκε κανείς τι σημαίνει αυτό για την ψυχολογία των παιδιών το άνοιξε - κλείσε;

Ρώτησε κανείς τους γονείς που σήμερα το πρωί έστειλαν τα παιδιά τους στο σχολείο και μετά πήγαν στις δουλειές τους, τι θα τα ...κάνουν τις επόμενες ημέρες;

Δείτε την παρακάτω ανάρτηση - καταγγελία που έγινε στο facebook, για το θέμα αυτό: 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ηράκλειο: Η Ένωση Γονέων για το σημερινό άνοιγμα των σχολείων

Ηράκλειο: Απειλές σε βάρος φαρμακοποιών από... οργισμένους γονείς για τα self test!

Κορωνοϊός - Άνοιγμα σχολείων: Σε 3.000 ανέρχονται τα θετικά self test