Κρήτη

Ηράκλειο

Επίσκεψη του Ιωσήφ Σηφάκη στο Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο

ιωσήφ σηφάκης

Τη Δευτέρα 26 Ιουλίου 2021 επισκέφτηκε το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο ο διακεκριμένος Ηρακλειώτης ακαδημαϊκός, Καθηγητής Ιωσήφ Σηφάκης, για να συναντηθεί με μέλη ΔΕΠ του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, με σκοπό να ενημερωθεί για τις δραστηριότητες του Τμήματος και την προοπτική διασύνδεσης της έρευνας που υλοποιείται στο Πανεπιστήμιο με τις παραγωγικές επιχειρήσεις της χώρας και της Ευρώπης.

Η Σύγκλητος του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου (αρ. πράξης 61/12.07.2021), μετά από πρόταση της συνέλευσης του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (αρ. πράξης 41/Θ.1/06.07.2021), αποφάσισε πρόσφατα ομόφωνα την ανακήρυξη του Ιωσήφ Σηφάκη σε Επίτιμο Καθηγητή του Τμήματος ΗΜΜΥ, αναγνωρίζοντας με αυτό τον τρόπο την πολυετή, εξαιρετική συνεισφορά του στην επιστήμη της πληροφορικής και ειδικότερα στον τομέα της σχεδίασης και επαλήθευσης πληροφοριακών συστημάτων, για την οποία άλλωστε βραβεύθηκε το 2007 με το βραβείο Turing, αντίστοιχο του βραβείου Nobel στην Πληροφορική.

Η αποδοχή από τον Καθηγητή Ιωσήφ Σηφάκη της ανακήρυξής του σε Επίτιμο Καθηγητή του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, αποτελεί μεγάλη τιμή για το νεοσύστατο Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο που μέσα σε μόλις δύο χρόνια λειτουργίας έχει να επιδείξει σημαντική πρόοδο στην έρευνα, στην καινοτομία και στη μεταφορά τεχνολογίας.

Ο κ. Σηφάκης, στη συζήτηση που ακολούθησε των παρουσιάσεων των μελών του Τμήματος, δήλωσε ότι είναι έκπληκτος από τις ερευνητικές επιδόσεις του Τμήματος, οι οποίες βεβαίως μπορούν να εξελιχθούν ακόμη περισσότερο μέσα από την εξωστρέφεια και την εποικοδομητική συνεργασία των ερευνητικών ομάδων και εργαστηρίων με αναπτυξιακούς φορείς και επιχειρήσεις της Κρήτης, της Ελλάδας, αλλά και ευρύτερα της Ευρώπης.

Στο Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο ο διακεκριμένος καθηγητής Ιωσήφ Σηφάκης
Στο Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο ο διακεκριμένος καθηγητής Ιωσήφ Σηφάκης

Η ερευνητική δυναμική και η έφεση στην καινοτομία είναι από τα στοιχεία εκείνα τα οποία έχουν αξιολογηθεί στα πολύ θετικά σημεία του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, αναδεικνύοντάς το ήδη στη 10η θέση ανάμεσα σε 22 ελληνικά Πανεπιστήμια σύμφωνα με διεθνείς, αξιόπιστες βάσεις δεδομένων (SCImago Institutions Rankings/ Scopus), υψηλότερα από άλλα αρχαιότερα και μεγαλύτερα Πανεπιστήμια. Ειδικά σε θέματα καινοτομίας, το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο βρίσκεται στην 3η θέση, πιθανότατα λόγω των πολλών και επιτυχημένων συνεργασιών που έχει θεσπίσει με διεθνείς οργανισμούς, αναπτυξιακούς, κοινωνικούς φορείς και επιχειρήσεις, καθώς και λόγω των ευρεσιτεχνιών που έχει κατοχυρώσει.

Το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών έχει καταφέρει, σε δύο μόλις χρόνια λειτουργίας, να αντλήσει σημαντικότατους πόρους από ανταγωνιστικά ερευνητικά έργα, χρηματοδοτούμενα τόσο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και από ιδιωτικές επιχειρήσεις. Η συντριπτική πλειοψηφία των πόρων αυτών κατευθύνεται στην αναβάθμιση των υποδομών των εργαστηρίων, καθώς και στην υποστήριξη της εκπαίδευσης και της έρευνας με υποτροφίες για νέους μεταδιδάκτορες, υποψήφιους διδάκτορες και μεταπτυχιακούς φοιτητές.ς

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σεισμός: Ζημιές σε 100 κτίρια του Δήμου Μινώα - Στο Αρκαλοχώρι ο Ευθύμιος Λέκκας (φωτο)

 

 

Κρήτη

Ηράκλειο

Βουλή: Συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση Μαμουλάκη για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Βίντεο)

Χάρης Μαμουλάκης

Στη Βουλή συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία κ. Χάρη Μαμουλάκη, για το θέμα του ΒΟΑΚ και των διοδίων που θα συνοδεύουν την κατασκευή του.

Σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής επισημαίνει τα εξής:

Ασκώντας αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ (!) και υπερασπιζόμενος την επιβολή διοδίων για όλους, απάντησε ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών στην Επίκαιρη Ερώτηση του αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη για τον ΒΟΑΚ.

«Για μια ακόμη φορά, οι κυβερνώντες υποτιμούν τη νοημοσύνη των κατοίκων της Κρήτης. Συνεχίζουν όσα ξεκίνησαν για τον ΒΟΑΚ από την προηγούμενη Κυβέρνηση, προσθέτουν διόδια για όλους και παράλληλα, ασκούν αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ!» ανέφερε σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Αυτό που ξεκάθαρα αποδεικνύεται, είναι ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ είναι η Κυβέρνηση των αποκλεισμών. Αποκλείουν τους πολίτες της Κρήτης από τον ΒΟΑΚ επιβάλλοντας πανάκριβα διόδια, όπως ακριβώς αποκλείουν και την τοπική κοινωνία του Ηρακλείου από τη διαχείριση της έκτασης του αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης, που εν κρυπτώ ενέταξαν στο ΤΑΙΠΕΔ. Λειτουργούν αλαζονικά και με υπεροψία. Αυτή η συμπεριφορά, δεν θα μείνει αναπάντητη από τους πολίτες της Κρήτης. Η στιγμή του δικού τους αποκλεισμού, πλησιάζει.».

Κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης, ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε στην επικοινωνιακή φιέστα της Κυβέρνησης της ΝΔ τον Μάιο του 2021, όπου επιβεβαιώθηκε ότι με καθυστέρηση δυο περίπου ετών, ο Κ. Μητσοτάκης συνεχίζει όσα ξεκίνησαν επί ΣΥΡΙΖΑ, με την προσθήκη όμως διοδίων για όλους. Στη συνέχεια, αφού καυτηρίασε την απουσία σχεδιασμού για το τμήμα του ΒΟΑΚ Αγίου Νικολάου - Σητείας, ανέδειξε τις ασάφειες αλλά και το μεγάλο χρηματοδοτικό κενό του έργου, που έχει συνολικό προϋπολογισμό άνω των 2 δισ ευρώ και ζήτησε για μια ακόμη φορά, αναλυτική ενημέρωση για τον επιμερισμό των ποσών χρηματοδότησης ανά τμήμα του. Παράλληλα, ζήτησε ενημέρωση και για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, για το πότε αναμένεται να προσδιοριστεί η χάραξή του, καθώς και ποια θα είναι η σχεδιαζόμενη αρχιτεκτονική του διαγωνισμού.

Κατά την απάντησή του ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αφού ανέφερε ότι υπάρχει ολοκληρωμένη χάραξη για τον ΒΟΑΚ, προχώρησε, επιτέλους, στην επί της ουσίας απάντηση για τις ενισχύσεις ανά τμήμα του έργου. Ειδικότερα, όπως δήλωσε, το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος (προϋπολογισμού 1,32 δισ) θα χρηματοδοτηθεί με 200 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και με 600 εκ. από το ΕΣΠΑ 2021-2027, το Χερσόνησος – Νεάπολη (προϋπολογισμού 290 εκ. ευρώ) με 80 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος εξολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Για το τμήμα Άγιος Νικόλαος - Σητεία, όπως είπε, δεν υπάρχει ακόμη τελικό κόστος, υπολογίζεται όμως ότι θα υπερβεί τα 300 εκ. ευρώ.

Κατά τη δευτερολογία του ο Χάρης Μαμουλάκης, κατέρριψε τους ισχυρισμούς του Υφυπουργού για την χάραξη, καταθέτοντας στα πρακτικά έκθεση του ΤΕΕ/ΤΑΚ, από την οποία αποδεικνύεται ότι, ενώ ζητήθηκε η γνώμη του Επιμελητηρίου, δεν προσκομίστηκε ποτέ από την πλευρά του Υπουργείου η προμελέτη αποχέτευσης - αποστράγγισης των ομβρίων, η προμελέτη των τεχνικών με τον έλεγχο της υδραυλικής επάρκειάς τους και ο έλεγχος της υδραυλικής επάρκειας των τεχνικών γεφυρών, που αποτελεί ουσιώδη λόγο περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επεσήμανε επίσης και δήλωση της μελετητικής εταιρείας, η οποία αποποιείται των ευθυνών της ως προς την ακρίβεια των υποβάθρων, καθώς και οι παραπομπές σε άλλες μελέτες που δε διατέθηκαν.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο Χάρης Μαμουλάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ζήτημα των διοδίων. «Σικελία, Σαρδηνία, Κορσική, Μαγιόρκα, Μινόρκα, Ίμπιζα, Κύπρος. Επτά νησιωτικές περιοχές στην Ε.Ε., όπου σε καμία εξ αυτών δεν απαιτήθηκε από τους πολίτες να καταβάλλουν διόδια στο νησί τους. Γιατί; Επειδή υπάρχει νόρμα περί νησιωτικότητας, μια σαφέστατη ντιρεκτίβα της Κομισιόν, που προστατεύει της περιοχές αυτές» δήλωσε χαρακτηριστικά.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΒΟΑΚ: Παράταση στην διαβούλευση για τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων

ΠΕΔ Κρήτης: Νέα παρέμβαση για τον ΒΟΑΚ

Αγαπάκης στο Ράδιο Κρήτη: Τα "θολά" σημεία του ΒΟΑΚ και οι παρεμβάσεις που απαιτούνται

 

 

ESPA BANNER