Κόσμος

Βερολίνο: Απαραίτητη η αποτελεσματική φύλαξη των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ

image.adapt_.960.high_.hungary_border_refugees_02a.jpg

Προϋπόθεση για συντεταγμένες διαδικασίες και δίκαιη κατανομή των προσφύγων αποτελεί η αποτελεσματική φύλαξη και ο αποτελεσματικός έλεγχος των εξωτερικών συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης τόνισε ο εκπρόσωπος της γερμανικής κυβέρνησης Στέφεν Ζάιμπερτ.

«Η ενίσχυση της φύλαξης των εξωτερικών συνόρων θα είναι αποτελεσματική μόνο σε συνδυασμό με άλλα μέτρα, στα οποία περιλαμβάνονται η στήριξη της Τουρκίας και των χωρών εκτός Συρίας που υποδέχτηκαν μεγάλο αριθμό Σύρων προσφύγων, όπως η Ιορδανία και πολιτικά μέτρα με τα οποία ελπίζω να μπορέσουμε να συμβάλουμε ώστε να υπάρξει μια πολιτική διαδικασία για την διευθέτηση της διένεξης στην Συρία», δήλωσε ο κ. Ζάιμπερτ.

Πρόσθεσε ότι όλα αυτά πρέπει να αντιμετωπίζονται ως σύνολο και όχι μεμονωμένα, όπως και η δημιουργία των κέντρων καταγραφής των προσφύγων (των λεγόμενων Hotspots) και τα μέτρα επαναπροώθησης.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Απόψεις

Περί δημοσιονομικής πειθαρχίας, κυριαρχίας και «ομολογίας Μέρκελ». Του Πέτρου Μηλιαράκη

O κ.Μηλιαράκης

Ο σχηματισμός συμμαχικής κυβέρνησης στο Βερολίνο, ανέδειξε ως επικεφαλής του υπουργείου οικονομικών αξιωματούχο πολύ σκληρότερο του αναμενομένου – πολύ σκληρότερο και από τις απόψεις-θέσεις του Σόιμπλε. Αναφέρομαι στον αδιάλλακτο νέο υπουργό οικονομικών Κρίστιαν Λίντερ. Η εξέλιξη αυτή εγείρει ζητήματα τα οποία πρέπει να επιλυθούν στο πλαίσιο των πολιτικών των κρατών-μελών μεταξύ τους με πρόταγμα την Αρχή της Αλληλεγγύης,  αλλά και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που έχουν τα ενωσιακά όργανα. Υπ´όψιν δε οτι η οριοθέτηση των αρμοδιοτήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης διέπεται από την Αρχή της δοτής αρμοδιότητας. 

Σύμφωνα με την Αρχή της Δοτής Αρμοδιότητας η Ευρωπαϊκή Ένωση ενεργεί μόνο εντός των ορίων των αρμοδιοτήτων που της απονέμουν τα κράτη-μέλη με τις Συνθήκες. Ταυτοχρόνως, η Ευρωπαϊκή Ένωση σέβεται την ισότητα των κρατών-μελών, την εθνική ταυτότητα τους και τη θεμελιώδη πολιτική και συνταγματική τους δομή και τάξη.

Σέβεται δε τις ουσιώδεις λειτουργίες του κράτους στις οποίες ρητώς περιλαμβάνονται κατ’ αποκλειστικότητα: 

α) η διασφάλιση της εδαφικής ακεραιότητας, 

β) η διατήρηση της δημόσιας τάξης και 

γ) η προστασία της εθνικής ασφάλειας. 

Ειδικότερα η εθνική ασφάλεια παραμένει στην αποκλειστική ευθύνη κάθε κράτους-μέλους (βλ. άρθρα 4 και 5 ΣΕΕ). Ασφαλώς δε η εθνική ασφάλεια του κράτους-μέλους με δυσκολία υπάγεται στην «Αρχή της Αλληλεγγύης» παρά τις σχετικές , αλλά μη δεσμευτικές προβλέψεις της συνδρομής, σύμφωνα με το άρθρο 42 παράγραφος 7 ΣΕΕ.

Αντιθέτως στο ζήτημα της νομισματικής πειθαρχίας και της οικονομικής και νομισματικής σταθερότητας η Ένωση με την από «καθέδρας ελίτ» έχει τον πρώτο και τελευταίο λόγο – εφόσον βεβαίως το πολιτικό προσωπικό του κράτους-μέλους «αποδοχής»  είναι δεκτικό ακραίων παρεμβάσεων-απαιτήσεων. 

Υπ´όψιν δε για την ιστορία, ότι η απελθούσα καγκελάριος Μέρκελ ομολόγησε ότι «ζήτησε πολλά από τους Έλληνες». Η ομολογία όμως αυτή επιβάλλει, το πολιτικό προσωπικό της Ελλάδας που ανέχθηκε αυτή την υπερβολή και την ασύμμετρη απαίτηση να απολογηθεί! Πρέπει να απολογηθούν όλοι όσοι υπέκυψαν στις απαιτήσεις του Βερολίνου, όταν και όποτε ζητούσε πολλά! Παγίως δηλαδή πρέπει να απολογηθούν οι Έλληνες αξιωματούχοι που υπέκυψαν στις απαιτήσεις του Βερολίνου στο χρόνο που αφορά απο το Μάιο του 2010 εως και σήμερα!..

ΕΝΩΣΙΑΚΟ ΚΡΑΤΟΣ-ΜΕΛΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΤΕΚΤΟΡΑΤΟ.

 Τούτων δοθέντων τίθεται και το ζήτημα εάν και κατά πόσο στην περίπτωση δανειακών εξαρτήσεων,όπως ειδικότερα έχει περιέλθει η Ελλάδα, καταργείται η νομικοπολιτική υπεροχή των άρθρων 4 και 5 ΣΕΕ. Εγείρεται δηλαδή μείζον νομικό και πολιτικό  ζήτημα εσωτερικής και εξωτερικής κυριαρχίας σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που τελεί υπό το καθεστώς δανειακής σύμβασης. 

Ειδικότερα ανακύπτει  το ζήτημα της «αρνητικής όψης της κρατικής εξουσίας», όπου με βάση την «Αρχή της Αποκλειστικότητας» είναι ανεπίτρεπτο να ασκηθεί άλλου είδους εξουσία σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε ουσιωδώς να ανατρέπεται η κυριαρχία του σε ζητήματα επιβίωσης των πολιτών του!

Κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που περιέρχεται σε «καθεστώς προτεκτοράτου»  ή επί του οποίου ασκείται εξουσία σε τέτοιο βαθμό που να αφορά dominium επί πραγμάτων και imperium επί προσώπων, δεν συμβιβάζεται με τη νομικοπολιτική προσωπικότητα κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

            ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ

Με τούτα τα δεδομένα εγείρεται το μείζον ζήτημα της κυριαρχίας όπου η Ελλάδα ως κράτος-μέλος μπορεί να το θέσει σε κάθε περίπτωση σε επίπεδο Κορυφής. Θα πρέπει δηλαδή η Ελλάδα να καταστήσει σαφές  ότι είναι μια κυρίαρχη χώρα και ότι χώρα κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν μπορεί να περιέρχεται σε «καθεστώς προτεκτοράτου». Να μην λησμονείται δε ποτέ ότι: «κυρίαρχος είναι όποιος αποφασίζει για την κατάσταση έκτακτης ανάγκης»!..

  * Ο Πέτρος Μηλιαράκης δικηγορεί στα Ανώτατα Ακυρωτικά Δικαστήρια της Ελλάδας και στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια του Στρασβούργου και του Λουξεμβούργου (ECHR και GC-EU).

 

 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Νέα πρόκληση Ερντογάν: Ζητά από «φίλες χώρες» να αναγνωρίσουν το ψευδοκράτος

Δανία - Κορωνοϊός: Επιβεβαιώθηκαν δύο κρούσματα της μετάλλαξης «Omicron»

Κρήτη - κορωνοϊός: 193 νέα κρούσματα στο νησί ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ

ESPA BANNER