Skip to main content
ΚΟΣΜΟΣ

Πόσο μολύνουν την Ευρώπη τα αυτοκίνητα

Image
ρύποι
 clock 15:45 | 26/07/2019
writer icon newsroom ekriti.gr

Μία από τις προτεραιότητες των αυτοκινητοβιομηχανιών τα επόμενα χρόνια αφορά στις εκπομπές ρύπων CO2, Το φαινόμενο του θερμοκηπίου αλλάζει σημαντικά το είδους... καυσίμου που θα χρησιμοποιούμεπου θα πρέπει να... πέσουν.

Η νομοθεσία προβλέπει υψηλά πρόστιμα στις εταιρείες που δεν θα συμμορφωθούν ενώ επιπλέον στόχος είναι οι ρύποι να πέσουν σε μεγάλο ποσοστό (έως 40%) έως το 2030.

Η κλιματική αλλαγή έχει δημιουργήσει όλη αυτή την «αναστάτωση» καθώς τα οχήματα που κυκλοφορούν ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
 
Μεγάλη πρόκληση

Προς το παρόν θεωρείται μεγάλη πρόκληση για τα «εργοστάσια» να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων CO2 και Ο μέσος όρος των καινούργιων αυτοκινήτων θα πρέπει να πέσει στα 95γρ./χλμαυτό διότι η νομοθεσία της ΕΕ που θα ισχύσει από την επόμενη χρονιά δεν αφήνει περιθώρια.

Συγκεκριμένα οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να μειώσουν το μέσο όρο εκπομπών CO2 των οχημάτων που πωλούν στα 95 γρ./χλμ.

Σε αντίθετη περίπτωση αν ο μέσος όρο CO2 των πωληθέντων αυτοκινήτων υπερβαίνει αυτό το νούμερο τα πρόστιμα θα είναι τσουχτερά και τα έσοδα θα πηγαίνουν στον προϋπολογισμό της ΕΕ.
Στο συγκεκριμένο χάρτη αναγράφεται ο μέσος όρος εκπομπών CO2 (που αφορά σε καινούργια αυτοκίνητα) για κάθε μία χώρα της ΕΕ το 2018 - Πατήστε πάνω στην φωτογραφί για να τη δείτε μεγαλύτερη

Λύση τα ηλεκτρικά

Για να ρίξουν το μέσο όρο CO2, οι εταιρείες λανσάρουν συνεχώς ηλεκτρικά μοντέλα (με μηδενικούς ρύπους) ή τα λεγόμενα plug in gybrid (συνδυασμός κινητήρα εσωτερικής  καύσης και ηλεκτροκινητήρα).

Παρ' όλα αυτά ακόμα και με αυτές τις προτάσεις, η λύση επίτευξης του στόχου των 95 γραμμαρίων είναι... μακρινός και αποτελεί μία τεράστια σπαζοκεφαλιά για το τι θα συμβεί.
Η εικόνα αυτή είναι συνηθισμένη πλέον στην Ευρώπη και σύντομα θα είναι και στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα πάμε καλά

Η κρίση στην Ελλάδα έκανε καλό στην ατμόσφαιρα.Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν η Ολλανδία, με μέσο όρο εκπομπών CO2 στα καινούργια αυτοκίνητα που πουλήθηκαν, τα 105,5γρ./χλμ. Ακολούθησε η Πορτογαλία και η Δανία ενώ εντυπωσιακή ήταν η θέση της Ελλάδας (4η) με μέσο όρο 111,1.

Στις τελευταίες θέσεις βρέθηκαν, Γερμανία, Λετονία και Εσθονία. Να σημειώσουμε πως αυτό οφείλεται (ιδίως στην περίπτωση της Γερμανίας) στις ταξινομήσεις αυτοκινήτων υψηλού κυβισμού που εκπέμπουν περισσότερους ρύπους συγκριτικά με τα μικρά οχήματα που πωλούνται στην Ελλάδα.

Τα ηλεκτρικά έχουν αρχίσει να γίνονται όλο και πιο προσιτά όπως για παράδειγμα το Leaf του οποίου η τιμή κυμαίνεται κοντά στα 30.000 ευρώ
 
Μέσος  Όρος CO2 ανά χώρα

Ολλανδία: 105.5
Πορτογαλία: 106,3
Δανία: 109,6
Ελλάδα: 111,1
Γαλλία: 112,2
Ιρλανδία: 113,1
Κροατία: 115,7
Ιταλία: 116,3
Φινλανδία: 116,6
Ισλανδία: 116,9
Ισπανία 118,1
Βέλγιο: 119,5
Σλοβενία: 120,9
Ρουμανία: 121,5
Σουηδία: 122,3
Αυστρία: 123,1
Κύπρος: 123,3
Ηνωμένο Βασίλειο: 124,8
Τσεχία: 125,6
Σλοβακία: 127,6
Πολωνία 127,7
Βουλγαρία: 128,1
Λιθουανία: 128,6
Ουγγαρία: 129
Γερμανία: 129,9
Λετονία: 129
Εσθονία: 132,3
*αφορά σε καινούργια αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το 2018

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis