ΚΟΣΜΟΣ

Image
έγκυος χελώνα
 clock 09:34 | 26/06/2022
writer icon newsroom ekriti.gr

Τα λείψανα μιας εγκύου χελώνας που αναζήτησε καταφύγιο στα ερείπια ενός σπιτιού, το οποίο καταστράφηκε από σεισμό και καλύφθηκε από ηφαιστειακή τέφρα και βράχους κατά την έκρηξη  Βεζούβιου ανακάλυψαν αρχαιολόγοι στην Πομπηία

Η χελώνα μήκους 14 εκατοστών και το αυγό της ανακαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια ανασκαφών σε μια περιοχή της αρχαίας πόλης που, αφού ισοπεδώθηκε από τον σεισμό, ανοικοδομούνταν για την κατασκευή δημόσιων λουτρών, δήλωσαν την Παρασκευή αξιωματούχοι.

Η Πομπηία καταστράφηκε στη συνέχεια μετά την ηφαιστειακή έκρηξη το 79 μ.Χ.

Οι αρχαιολόγοι υποψιάζονται ότι η χελώνα, ενός είδους που είναι κοινό στη νότια Ευρώπη, αναζήτησε καταφύγιο στα ερείπια ενός σπιτιού που είχε υποστεί πολύ σοβαρές ζημιές από τον σεισμό.

Ο διευθυντής του αρχαιολογικού πάρκου της Πομπηίας, Γκάμπριελ Ζούχτριγκελ, δήλωσε ότι το γεγονός ότι το ζώο είχε ακόμη το αυγό της υποδηλώνει πως πέθανε πριν βρει ένα ασφαλές, φιλόξενο μέρος για να γεννήσει.

Οι ανασκαφές στο τμήμα των λουτρών Stabiane της Πομπηίας διεξάγονται από το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, το Πανεπιστήμιο Napoli L'Orientale και το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης παράλληλα με τον αρχαιολογικό χώρο της Πομπηίας.

Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι η ανακάλυψη δείχνει τον πλούτο του φυσικού οικοσυστήματος της Πομπηίας την περίοδο μετά τον σεισμό.

«Ολόκληρη η πόλη ήταν ένα εργοτάξιο και προφανώς κάποιοι χώροι ήταν τόσο αχρησιμοποίητοι που τα άγρια ζώα μπορούσαν να περιπλανηθούν, να εισέλθουν και να προσπαθήσουν να γεννήσουν τα αυγά τους», είπε ο Ζούχτριγκελ.