Κόσμος

Απειλούν τους ξένους ιδιοκτήτες με απαλλοτριώσεις στην Κορσική

κορσική

Άσχημα τα νέα για όσους επισκέφθηκαν τη νήσο της Κορσικής, ερωτεύθηκαν τα απαράμιλλα φυσικά κάλλη της κι επιθυμούν να αποκτήσουν κατοικία σε αυτόν τον επίγειο παράδεισο. Κι ο λόγος δεν είναι μόνο οι «αλμυρές» τιμές των ακινήτων (που σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία έχουν ανέβει κατά 138% την τελευταία 10ετία, δύο φορές πάνω από την ηπειρωτική Γαλλία), αλλά λόγω του κινδύνου που διατρέχουν να δουν οι ξένοι ιδιοκτήτες την κατοικία τους να απαλλοτριώνεται, εκτός εάν διαμένουν τουλάχιστον πέντε χρόνια στο νησί, έχουν γεννηθεί εκεί ή έχουν έναν συγγενή που έχει πεθάνει και ταφεί στη νήσο της Μεσογείου.

Αυτό προβλέπουν τα σχέδια που προωθεί το αυτονομιστικό κόμμα Ελεύθερη Κορσική (Corsica Libera), το πιο ακραίο από τα δύο αυτονομιστικά κόμματα (το άλλο είναι το μετριοπαθές Femu a Corsica-Να φτιάξουμε την Κορσική), που συνεργάζονται στη διακυβέρνηση της χώρας, έπειτα από τη συντριπτική νίκη τους στις εκλογές του Δεκεμβρίου 2017, με 54% και 41 από τις 63 έδρες στο τοπικό Κοινοβούλιο. Έκτοτε η τοπική κυβέρνηση βρίσκεται σε μία διαρκή διαμάχη με το Παρίσι για μία πλειάδα θεμάτων, από τη δημοσιονομική πολιτική (παρ' όλο που χαίρει εκτεταμένης ανεξαρτησίας στη διαχείριση των επιχορηγήσεων, χάρις στο άρθρο 38 του Καθεστώτος Αυτονομίας), τα πολιτικά δικαιώματα (το δικαίωμα της «διαφοροποίησής» τους) και την προστασία της τοπικής γλώσσας και κουλτούρας.

Πλέον, στην προβληματική σχέση με το Παρίσι έρχεται να προστεθεί και η διαμάχη για την πολιτική για τα ακίνητα, που σύμφωνα με το Ελεύθερη Κορσική θα πρέπει να εκπονείται από την τοπική κυβέρνηση και το δικαίωμα στην κατοικία να ανήκει αποκλειστικά στους κατοίκους της.

Για αυτόν τον λόγο, το κόμμα οργάνωσε μία εκστρατεία (με αφίσσες, φυλλάδια και μηνύματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης) με τελικούς αποδέκτες τους «νεήλυδες» κατοίκους και όσους -ξένους και ημεδαπούς- εργάζονται στον τομέα των ακινήτων και των οικοδομών στη νήσο.

Οι πρώτοι ειδοποιούνται πως «η απόκτηση ενός ακινήτου κινδυνεύει να μεταβληθεί σε κάκιστη επένδυση λόγω της πιθανότητας μίας δυνητικής απαλλοτρίωσής του». Παράλληλα, συμβουλεύει τους δεύτερους να ειδοποιούν τους υποψήφιους πελάτες τους πως η πρόβλεψη για απαλλοτρίωση της κατοικίας τους θα κατατεθεί προς έγκριση στο τοπικό Κοινοβούλιο από ένα από τα δύο κόμματα και ενδέχεται να γίνει νόμος της νήσου.

Συνεπώς, η λεγόμενη demarche d’ expropriation (πρωτοβουλία απαλλοτριώσεων) δεν αποτελεί μία προπαγανδιστική κίνηση, αλλά ένα συγκεκριμένο πολιτικο-οικονομικό σχέδιο, με σαφή λαϊκιστικά χαρακτηριστικά, που στόχο έχουν, μέσω της διοικητικής οδού, να παγώσει η αγορά ακινήτων, επιτρέποντας οικονομικά στις κορσικανικές οικογένειες να αποκτήσουν κατοικία και ακίνητα. «Πρώτα οι Κορσικανοί», διασαλπίζουν οι αυτονομιστές, κατ’ αναλογίαν του America First του Ντόναλντ Τραμπ.

Βέβαια, ένα -αν και όχι τόσο ακραίο- αντίστοιχο μέτρο είχε εισαχθεί και το 2014, όταν στην διακυβέρνηση ήταν ο ριζοσπάστης Σοσιαλιστής Πολ Τζιακομπί (που πρόσφατα καταδικάσθηκε για διαφθορά), που ψήφισε το μέτρο του «καθεστώτος του κατοίκου», που ευνοούσε τους ντόπιους έναντι των άλλων.

Όμως, ποια η αναγκαιότητα για την αναβίωση ενός παλιού μέτρου; Όπως τονίζει ο Κριστόφ Αντζελινί (επικεφαλής της Περιφερειακής Υπηρεσίας Οικονομικής Ανάπτυξης), «υπάρχει μεγάλη δυσαρέσκεια στις τάξεις των νέων, καθώς δύο χρόνια μετά την άνοδο των εθνικιστών στη διακυβέρνηση δεν έχει συμβεί τίποτα καινούργιο. Η ανεργία έχει αυξηθεί και δεν υπάρχει κάποιο σχέδιο, μία ιδέα για το μέλλον. Ο (Πρόεδρος Εμμανουέλ) Μακρόν είχε έλθει εδώ στη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας και εμείς καλέσαμε τους Κορσικανούς να τον ψηφίσουν και μετά …τίποτα».
Και φυσικά από την αντίδραση σε αυτό το τίποτα, μπορεί να ξεπηδήσουν τα πάντα.

Κόσμος

«Ανευθυνότητα» οι φθηνές πτήσεις, λέει ο CEO της Lufthansa

lufthansa

Τα πολύ φθηνά αεροπορικά εισιτήρια που κοστίζουν λιγότερο από 10 ευρώ βλάπτουν τη φήμη της αεροπορικής βιομηχανίας, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Κάρστεν Σπορ, σε συνέντευξή του στην ελβετική εφημερίδα Neue Zuercher Zeitung.

«Τα εισιτήρια των 9,99 ευρώ είναι οικολογικά και οικονομικά ανεύθυνα», δήλωσε ο Σπορ.

Όπως είπε ο CEO της Lufthansa η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης θα αναζητήσει χρηματοδότηση στις κεφαλαιαγορές προκειμένου να αποπληρώσει τα κρατικά δάνεια που έλαβε για να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις από την πανδημία του κορωνοϊού.

«Η Lufthansa θα έχει χρέη, αλλά θέλουμε να δανειστούμε από την αγορά για την αποπληρωμή των χρημάτων των φορολογουμένων στην Ελβετία, στη Γερμανία και στην Αυστρία», δήλωσε ο Σπορ. «Προτιμούμε να χρωστάμε στις κεφαλαιαγορές παρά στους φορολογούμενους», πρόσθεσε.

Η Lufthansa απέφυγε τον κίνδυνο χρεοκοπίας καθώς οι μέτοχοι ενέκριναν τη διάσωση από την γερμανική κυβέρνηση ύψους 9 δισ. ευρώ .