Γυναίκα

Εγκυμοσύνη: Μπορεί η πρωινή αδιαθεσία να μαρτυρήσει το φύλο του μωρού;

έγκυος

Υπάρχουν πολλές άλλες θυμοσοφίες που αφορούν την πρόβλεψη το φύλο του μωρού, αλλά καμία από αυτές δεν φαίνεται να υποστηρίζεται επιστημονικά. Ωστόσο, μια μελέτη έδειξε ότι ενδέχεται να υπάρχουν διαφορετικές αλλαγές στο σώμα μιας γυναίκας που σχετίζονται με το φύλο του μωρού.

Σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Brain, Behavior and Immunity, το φύλο ενός μωρού σχετίζεται με την ανοσολογική απόκριση μιας εγκύου γυναίκας και οι γυναίκες των οποίων το μωρό είναι κορίτσι έχουν αυξημένη ανοσοαπόκριση στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο οργανισμός τους σε σύγκριση με τις γυναίκες που είναι έγκυες σε αγόρι.

Ανακάλυψαν ότι η προκύπτουσα φλεγμονή θα μπορούσε να διαδραματίσει ρόλο στην πρωινή αδιαθεσία, πιθανόν ακόμη και σε λαχτάρα για φαγητό και να εξηγήσει γιατί ορισμένες καταστάσεις μπορεί να επιδεινωθούν κατά την εγκυμοσύνη (π.χ. άσθμα, αλλεργίες).

Επιστήμονες από το Ιατρικό Κέντρο Wexner του Πανεπιστημίου του Οχάιο παρακολούθησαν 80 έγκυες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους και εξέτασαν εάν οι γυναίκες παρήγαγαν διαφορετικά επίπεδα ανοσολογικών δεικτών (φλεγμονή) με βάση το φύλο του εμβρύου.

Φλεγμονή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Τι είναι η φλεγμονή;

Η φλεγμονή είναι μέρος της φυσικής ανοσολογικής απόκρισης που έχει σχέση με την επούλωση πληγών και στην αντίδραση σε ασθένειες. Ωστόσο αυτή η διαδικασία μπορεί να υποβάλει τον οργανισμό και να προκαλέσει συμπτώματα που σχετίζονται με ασθένειες, όπως πόνος, κόπωση και ναυτία.

Οι επιστήμονες λένε ότι οι έρευνες θα μπορούσαν να απαντήσουν στο ερώτημα του γιατί οι γυναίκες τείνουν να παρουσιάζουν συμπτώματα ορισμένων ιατρικών παθήσεων, συμπεριλαμβανομένου του άσθματος, όταν το έμβρυο είναι κορίτσι.

Η Amanda Mitchell, επικεφαλής της έρευνας, δήλωσε: "Αυτή η έρευνα βοηθά τις γυναίκες και τους μαιευτήρες, να καταλάβουν αν το φύλο του έμβρυο είναι ένας παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο ο οργανισμός μιας γυναίκας ανταποκρίνεται στις καθημερινές ανοσολογικές προκλήσεις.

Τα ευρήματα θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε περαιτέρω έρευνα για το πώς διαφοροποιούνται οι ανοσοποιητικές λειτουργίες και πώς επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι γυναίκες ανταποκρίνονται σε διαφορετικούς ιούς, λοιμώξεις ή χρόνιες παθήσεις υγείας (όπως το άσθμα), συμπεριλαμβανομένου όμως και του κατά πόσο αυτές οι αποκρίσεις επηρεάζουν την υγεία του εμβρύου".

Ο μαιευτήρας-καθηγητής Basky Thilaganathan, ο οποίος είναι εκπρόσωπος του Βασιλικού Κολλεγίου Μαιευτήρων και Γυναικολόγων (RCOG), επεσήμανε ότι πρόκειται για μια σχετικά μικρή μελέτη.

"Ενώ αυτά τα ευρήματα είναι δύσκολο να εξηγήσουν γιατί ορισμένες γυναίκες αισθάνονται ότι ο οργανισμός τους αντιδρά διαφορετικά βάσει του φύλου, μπορεί να σχετίζονται με επιπλοκές κατά την εγκυμοσύνη και το πώς αυτή συνδέεται με τον ανοσοποιητικό. Απαιτείται περαιτέρω έρευνα για να καταλήξουμε σε ασφαλή συμπεράσματα", είπε.

 Η Δρ. Karen Morton, γυναικολόγος και μαιευτήρας συμφωνεί ότι απαιτείται πολύ περισσότερη έρευνα προτού αυτή η μελέτη μπει σε εφαρμογή. Λέει ότι είχε ασθενείς που είχαν βιώσει πρωινή αδιαθεσία ανεξάρτητα από το φύλο του εμβρύου.

Η Δρ. Morton λέει: "Σε κάθε εγκυμοσύνη το έμβρυο και ο πλακούντας δεν απορρίπτονται όπως αντίστοιχα θα μπορούσε να απορριφθεί ένα μόσχευμα νεφρού. Είναι σαφές ότι υπάρχει κάποια μορφή ανοσολογικής προστασίας, επομένως το ανοσοποιητικό σύστημα της μητέρας παίζει καθοριστικό ρόλο σε μια υγιή εγκυμοσύνη. Εάν μια γυναίκα έχει σοβαρή ναυτία δεν θα παίζει απαραίτητα ρόλο το φύλο του μωρού".

Πρόσθεσε μάλιστα: "Από την εμπειρία μου, έχω διαπιστώσει ότι η ναυτία προκύπτει ανεξάρτητα από το φύλο του μωρού, οπότε αν και ενδιαφέρομαι, αμφιβάλλω αν θα έχει συγκεκριμένο αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο οι γυναίκες και οι σύντροφοί τους αντιμετωπίζουν την τάση για εμετό".

iatronet.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κορωνοϊός στην εγκυμοσύνη - Ποιοι είναι οι κίνδυνοι

Πέτυχε τζάκποτ: Εμεινε έγκυος ενώ κυοφορούσε ήδη δίδυμα! (βίντεο)

Γυναίκα

Fitness

Αδυνάτισμα: Χάστε βάρος τρώγοντας μπανάνες!

Μπανάνα

Σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση, οι μπανάνες δεν είναι τόσο παχυντικές. Στην πραγματικότητα, είναι ένα από τα πιο υγιεινά φρούτα.

Το κίτρινο αυτό φρούτο είναι εξαιρετικά θρεπτικό, γεμάτο με βασικές βιταμίνες και μέταλλα που παρέχουν πολλά οφέλη για την υγεία. Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και χαμηλό σε λιπαρά, γεγονός που το καθιστά ένα εξαιρετικό σνακ μετά την προπόνηση για να περιορίσει την πείνα και να αναπληρώσει την ενέργεια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χρήσεις της μπανάνας που δεν φανταζόσασταν!

Το μόνο πρόβλημα με τις μπανάνες είναι η υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και θερμίδες, η οποία είναι κυρίως υπεύθυνη για την κακή φήμη της μεταξύ των παρατηρητών βάρους.

Μια μεσαία μπανάνα περιέχει 105 θερμίδες και 27 γραμμάρια υδατανθράκων. Εκτός αυτού, είναι επίσης χαμηλή σε πρωτεΐνες.

Αλλά παραλείποντας αυτό το φρούτο από τη διατροφή σου, λόγω αυτών των παραγόντων μπορεί να σου στερήσει τα εκπληκτικά οφέλη για την υγεία σου.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ενυδάτωση με μπανάνες

Πώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις όμως τη μπανάνα στη διατροφή σου, όταν θες να χάσεις βάρος;

Πλιγούρι βρόμης-μπανάνας για πρωινό

Είτε προσπαθείς να χάσεις βάρος είτε όχι, θυμήσου να μην παραλείπεις ποτέ το πρωινό σου. Το πρωινό είναι το πρώτο και πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Το πρωί, μετά από 10-12 ώρες νυχτερινής νηστείας, το σώμα μας χρειάζεται κάτι για να αναπληρώσει και να ενεργοποιηθεί ξανά. Έχοντας ένα πρωινό το πρωί, πλούσιο σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά μπορεί να μειώσει την κατανάλωση θερμίδων για όλη την ημέρα. Η μπανάνα είναι πλούσια σε ανθεκτικό άμυλο και κάλιο, τα οποία μπορούν να προωθήσουν την αίσθηση της πληρότητας και να σου δώσουν άμεση ενέργεια. Αν το συνδυάσεις με πλιγούρι βρόμης, σπόρους chia ή κουσκούς, θα δημιουργήσεις ένα ικανοποιητικό και νόστιμο πρωινό.

Μπανάνα με φυστικοβούτυρο ή ξηρούς καρπούς

Πολλοί ειδικοί συμφωνούν ότι οι μπανάνες κάνουν το τέλειο σνακ πριν και μετά την προπόνηση. Είναι πλούσιο σε γλυκόζη, η οποία δίνει άμεση ενέργεια, που απαιτείται πολύ μετά από μια έντονη προπόνηση. Εκτός αυτού, η περιεκτικότητα σε κάλιο μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή μυϊκών κραμπών μετά την προπόνηση και ενδεχόμενης ζάλης. Βοηθά στη γρήγορη αποκατάσταση των μυών και σε προετοιμάζει για την επόμενη προπόνηση. Αλλά αυτός ο κίτρινος καρπός έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, ένα μακροθρεπτικό συστατικό απαραίτητο για την ανάπτυξη των μυών. Για να το αντισταθμίσεις αυτό συνδύασε μία μεσαία μπανάνα με λίγο φυστικοβούτυρο ή μια χούφτα καρύδια.

Smoothies με άγουρες μπανάνες

Σύμφωνα με τις μελέτες, η περιεκτικότητα σε άμυλο στις μπανάνες μπορεί επίσης να βοηθήσει στην ενίσχυση του μεταβολισμού σου. Ακόμη και η περιεκτικότητα σε κάλιο πιστεύεται ότι ρυθμίζει τη μεταφορά θρεπτικών ουσιών στα κύτταρα, γεγονός που μπορεί να αυξήσει το μεταβολισμό. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nutrition & Metabolism αποκάλυψε ότι η αντικατάσταση μόλις 5% των υδατανθράκων της ημέρας με μια πηγή ανθεκτικού αμύλου μπορεί να αυξήσει την καύση λίπους μετά το γεύμα κατά 23%.

Καθώς οι άγουρες μπανάνες περιέχουν τη μεγαλύτερη ποσότητα αμύλου, είναι καλύτερο να τις συμπεριλάβεις στη διατροφή σου. Οι μπανάνες πρέπει να είναι ελαφρώς πικρές, ώστε να μπορούν να προστεθούν σε smoothies με λίγο μέλι και ξηρούς καρπούς και να το απολαύσεις μετά από μια προπόνηση ή το μεσημέρι για να περιορίσεις την πρόωρη πείνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η δίαιτα για να χάσουμε κιλά και να κατεβαίνουμε νούμερο με ασφάλεια!