Γυναίκα

Fitness

Οι χρυσοί κανόνες για να μείνεις σε φόρμα τις γιορτές

Οι χρυσοί κανόνες για να μείνεις σε φόρμα τις γιορτές.jpg

Μπορείς να παραμείνεις σε φόρμα αυτές τις γιορτές και να μην υποδεχτείς το νέο έτος 3 κιλά πάνω σε λίπος;

Ναι, αρκεί να φερθείς έξυπνα.

  • Ξεκίνα κάθε γεύμα με κατανάλωση πρασινάδας ήτοι λαχανικών και σαλατικών, καθώς αυτό θα σε κάνει να πεινάς λιγότερο, θα βοηθήσει στη μικρότερη απορρόφηση του λίπους από τα κρέατα και τα τυριά και θα ελαττώσει το διαθέσιμο χώρο για τα υπόλοιπα φαγητά.

 

  • Μην ορμήξεις στον μπουφέ σαν Ούνος. Χρησιμοποίησε – αν γίνεται - μικρότερο πιάτο και μαχαιροπήρουνα και σερβιρίσου στο πιάτο σου με τέτοιο τρόπο ώστε το μεγαλύτερο μέρος του να καταλαμβάνουν λαχανικά, ψητές ή βραστές πατάτες και ψητά άπαχα κρέατα.

 

  • Πριν κάτσεις στο τραπέζι πες 1-2 ποτήρια νερό και τρώγε αργά, μασώντας καλά την τροφή και απολαμβάνοντας το φαγητό και την παρέα σου.

 

  • Την ημέρα που θα έχεις να φας το βράδυ έξω ή σε κάποιο κάλεσμα και ξέρεις πώς μπορεί να ξεφύγεις, φάε λιγότερες θερμίδες στα υπόλοιπα γεύματα έτσι ώστε να ισοσταθμίσεις κάπως τα πράγματα. Για παράδειγμα, το πρωί μπορείς να φας μια ομελέτα με 1 αυγό και 2 ασπράδια με λαχανικά, στο ενδιάμεσο 1 χούφτα αμύγδαλα και το μεσημέρι 1 γιαούρτι 0-2% λιπαρά με 1-2 φρούτα (ή 1-2 κουταλιές σταφίδες), 2 φρυγανιές ολικής άλεσης ή 4 κουταλιές δημητριακών ολικής άλεσης.

 

  • Τις ημέρες που δε θα είσαι καλεσμένος κάπου μην το παρακάνεις επειδή «είναι γιορτές μωρέ». Προτίμησε γεύματα με βάση τα λαχανικά και το ψάρι ή κοτόπουλο, συνοδευόμενα από τροφές ολικής άλεσης, για να εξισοροπήσεις τις πιθανές ατασθαλίες των προηγούμενων ημερών.

 

  • Σε καμία περίπτωση μην πεις στον εαυτό σου «τέρμα τα γλυκά φέτος». Όσο περισσότερο σκέφτεσαι πώς θα αποφύγεις τα εκλεκτά γλυκίσματα των εορτών, τόσο πιθανότερο είναι να καταλήξεις να αγκαλιάζεις την πιατέλα. Φάε γλυκά, αλλά με μέτρο.

 

  • Στο δίλημμα μελομακάρονο ή κουραμπιές αντί να απαντήσεις εμφατικά «και τα δύο» προτίμησε το μελομακάρονο. Ένα μελομακάρονο 50 γραμμαρίων έχει περίπου 180 θερμίδες και 9,5γρ λίπους, ενώ ένας κουραμπιές έχει περισσότερα λίπη και θερμίδες - ένα κομμάτι 50 γραμμαρίων περιέχει 230 θερμίδες και 13,5γρ λίπους περίπου.

 

  • Μην αποφύγεις το αλκοόλ, πιες, αλλά με μέτρο. Μέτρια ποσότητα αλκοόλ σημαίνει 2 μερίδες αλκοόλ ανά ημέρα για τον άνδρα και 1 μερίδα για τη γυναίκα, όπου 1 μερίδα ορίζεται το 1 ποτήρι κρασί (125ml), 1 κουτάκι μπύρα (330ml) ή 1 μεζούρα αποσταγμένου ποτού, όπως το ουίσκι ή το τζίν (40ml). Το κόκκινο κρασί αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή αν θες να συνδυάσεις αλκοόλ και ευεργετικά για την καρδιά οφέλη. Σε κάθε περίπτωση απόφυγε να τρως παράλληλα snacks όπως πατατάκια και αλατισμένους ξηρούς καρπούς, τα οποία εκτός από θερμίδες δίνουν και πολύ αλάτι.

 

  • Τέλος, μην ξεχνάς την άσκηση. Μια προπόνηση στο γυμναστήριο πριν το μεγάλο φαγοπότι μπορεί να σε «γλιτώσει» από κάποιες θερμίδες, ενώ η αυξημένη σωματική δραστηριότητα (βόλτες, περπάτημα κλτ.) είναι ένας καλός τρόπος να κάψεις μερικές ακόμα θερμίδες μέσα στην ημέρα.

 

via

Γυναίκα

Σεξουαλική παρενόχληση: Τρεις συγκλονιστικές ιστορίες γυναικών

Σεξουαλική παρενόχληση

Τρεις πραγματικές ιστορίες σεξουαλικής παρενόχλησης στο εργασιακό περιβάλλον έδωσε στη δημοσιότητα η ActionAid ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Γυναίκας, στις 8 Μαρτίου, ενώ, δεδομένης της έλλειψης στατιστικών δεδομένων για τη βία και την παρενόχληση στον χώρο εργασίας, ξεκινάει άμεσα έρευνα για την αποτύπωση του φαινομένου στην Ελλάδα, έχοντας ως περίπτωση μελέτης τον επισιτιστικό και τουριστικό κλάδο.

Οι τρεις αυτές ιστορίες, όπως τονίζεται, είναι μια σταγόνα στον ωκεανό από τις χιλιάδες που συμβαίνουν καθημερινά χωρίς να φτάνει ποτέ το φως των προβολέων. Στο βίντεο, όπου για λόγους προστασίας των θυμάτων έχουν αλλαχθεί οι χώροι εργασίας, όσα ακούγονται είναι όσα έχουν πραγματικά βιώσει οι γυναίκες στην εργασίας τους:

«Ξέρεις τι μου είπε χθες; “Πω, πω πάλι ξινισμένη είσαι. Δεν σε ικανοποίησε ο άντρας σου χθες;”. Αυτό συμβαίνει για χρόνια».

«Με παρενοχλεί από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησα να δουλεύω. Με έβαλε στο γραφείο του και μου είπε: “αν δεν μου κάτσεις θα σου γ*** τη ζωή”».

«Προχθές μού λέει πάμε στην αποθήκη να βρούμε κάτι και μού επιτέθηκε. Του λέω “άφησέ με, δεν έχεις κανένα δικαίωμα να μου το κάνεις αυτό”. Και πήγα στην αστυνομία. “Με τι αποδείξεις θα κάνεις καταγγελία;” μου είπαν».

 

 

Θύματα πάνω από τις μισές εργαζόμενες γυναίκες

Σύμφωνα με το Κέντρο Ερευνών για Θέματα ισότητας, μέχρι και έξι στις δέκα εργαζόμενες (συγκεκριμένα το 66.7%) έχουν υποστεί κάποια μορφή παρενόχλησης. Τα θύματα όμως σπάνια προχωρούν σε καταγγελία, επιλέγοντας να υποφέρουν σιωπηλά εξαιτίας του φόβου. Στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 40% – 50% των γυναικών έχει δεχθεί σεξουαλικές προτάσεις, σωματικά αγγίγματα και άλλες μορφές σεξουαλικής παρενόχλησης στην εργασία τους.

Η ActionAid, συνεχίζοντας για δεύτερη χρονιά την εκστρατεία «Ποτέ και Πουθενά» καλεί με ανακοίνωσή της την κυβέρνηση να επικυρώσει την Σύμβαση της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ILO) για την εξάλειψη της βίας και της παρενόχλησης στον κόσμο της εργασίας.

Σημειώνεται πως η Σύμβαση περιλαμβάνει μέτρα για την προστασία και την υποστήριξη όλων των εργαζομένων, δίνοντας έμφαση σε ευάλωτες ομάδες, όπως μετανάστριες και εργαζόμενες σε άτυπη εργασία που επηρεάζονται δυσανάλογα από τη βία, τις έμφυλες διακρίσεις και την παρενόχληση.