ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Σημαντικό επίτευγμα: Ανακαλύφθηκε νέο αντιβιοτικό ενάντια σε θανατηφόρο βακτήριο

Image
βακτηριο
 clock 09:50 | 27/05/2023
writer icon newsroom ekriti.gr

Αντιβιοτικό ικανό να εξουδετερώσει ένα θανατηφόρο και άκρως ανθεκτικτό στα συμβατικά αντιβιοτικά βακτήριο, δημιούργησαν επιστήμονες από το καναδικό πανεπιστήμιο McMaster.

Το πρωτότυπο γεγονός ωστόσο, είναι ότι η παραπάνω εφεύρεση έγινε με τη χρήση προγράμματος τεχνητής νοημοσύνης (AI), χάρη στο οποίο επιταχύνθηκε ραγδαία η έρευνα.

Χάρη στο πρόγραμμα που χρησιμοποιήθηκε, αποκλείστηκαν χιλιάδες πιθανοί συνδυασμοί χημικών ουσιών και αξιοποιήθηκε ένας μικρός αριθμός ενώσεων που θα μπορούσαν δυνητικά να αποτελέσουν τη βάση ενός αποτελεσματικού αντιβιοτικού για το πολύ επικίνδυνο βακτήριο Acinetobacter baumanni. Το συγκεκριμένο βακτήριο μολύνει πληγές και προκαλεί πνευμονία.

Το αποτέλεσμα ήταν ένα ισχυρό, πειραματικό αντιβιοτικό που ονομάζεται abaucin, το οποίο ωστόσο, θα χρειαστεί περαιτέρω δοκιμές προτού χορηγηθεί μαζικά σε ανθρώπους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι περισσότεροι από ένα εκατομμύριο άνθρωποι υπολογίζεται ότι πεθαίνουν κάθε χρόνο από λοιμώξεις που αντιστέκονται στην αντιβίωση.

Οι ερευνητές στον Καναδά και τις ΗΠΑ υποστηρίζουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη έχει τη δυνατότητα να επιταχύνει τρομερά την ερευνητική διαδικασία για την ανακάλυψη νέων φαρμάκων και θεραπειών για βασικές νόσους.

Τεχνητή νοημοσύνη: Έτσι μοιάζει ο τέλειος άνδρας και η ιδανική γυναίκα