ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Προϊστορική φάλαινα με χέρια ίσως ήταν το βαρύτερο ζώο που έζησε ποτέ

Image
φαλαινα
 clock 00:15 | 04/08/2023
writer icon newsroom ekriti.gr

Ένα προϊστορικό είδος φάλαινας που ανακαλύφθηκε πρόσφατα στο Περού και φέρει την ονομασία Perucetus colossus, που σημαίνει «κολοσσιαίο κήτος του Περού», φαίνεται ότι είναι το βαρύτερο, αλλά και ένα από τα μεγαλύτερα ζώα που έχουν καταγραφεί, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Nature».

Image
φαλαινα

Το σκελετικό υλικό που βρέθηκε στο νότιο τμήμα της χώρας, αποτελείται από 13 σπονδύλους, τέσσερις πλευρές και ένα οστό ισχίου που μαρτυρά την ύπαρξη υπολειμματικών πίσω άκρων, τα οποία στα σημερινά κητοειδή έχουν χαθεί. Για αυτό το λόγο και στην καλλιτεχνική απεικόνιση που παρουσίασαν οι ερευνητές, το γιγαντόσωμο θηλαστικό εμφανίζεται να έχει και κοντά μπροστινά άκρα με δάχτυλα, αντί για πτερύγια.

Οι μελετητές εκτιμούν ότι έχει ηλικία περίπου 39 εκατομμυρίων ετών, μήκος 20 μέτρα και σωματική μάζα μεταξύ 85 και 340 τόνων. Τα τεράστια οστά του Perucetus φυλάσσονται σήμερα στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Περού.

Διαβάστε επίσης Αυτή η γυναίκα είναι ο αρχαιότερος άνθρωπος που αποκωδικοποιήθηκε το DNA του