Οι κατσίκες ...προτιμούν τους χαμογελαστούς ανθρώπους!

κατσίκα

Τα χαμογελαστά πρόσωπα έλκουν τις κατσίκες, υποστηρίζουν βρετανοί ερευνητές σε άρθρο που δημοσιεύουν στο επιστημονικό έντυπο Open Science, διευρύνοντας έτσι τη λίστα των ζώων που μπορούν να «διαβάσουν» τη διάθεση των ανθρώπων που τα προσεγγίζουν.
Επιστημονική ομάδα του Ασύλου Buttercups στο Κεντ κατέληξαν στο παραπάνω συμπέρασμα αφού έδειξαν σε κατσίκες φωτογραφίες του ίδιου προσώπου, όπου στη μια είχε θυμωμένη έκφραση και στην άλλη χαρούμενη.
«Οι κατσίκες έδειξαν σαφή προτίμηση στα χαρούμενα πρόσωπα, προσεγγίζοντας εγγύτερα τις φωτογραφίες και παρατηρώντας τες για περισσότερη ώρα», γεγονός που δείχνει μια ικανότητα των συγκεκριμένων ζώων να ερμηνεύουν εκφράσεις του ανθρώπινου προσώπου πέραν των σκύλων και των αλόγων, αναφέρεται στο σχετικό άρθρο.
Αλλά η προτίμηση για τα χαρούμενα πρόσωπα ήταν εμφανής μόνο όταν οι επιστήμονες κρατούσαν τις σχετικές φωτογραφίες στο δεξί τους χέρι και όχι στο αριστερό.
Αυτό κατά τους ερευνητές συνάδει με το γεγονός ότι οι κατσίκες χρησιμοποιούν μια πλευρά του εγκεφάλου τους για την επεξεργασία των πληροφοριών, όπως συμβαίνει και σε άλλα ζώα.
Σε κάθε περίπτωση η μελέτη θέτει νέα δεδομένα ως προς τον τρόπο που ο άνθρωπος αλληλεπιδρά με τα οικόσιτα ζώα.

Ίχνη ζωής βρέθηκαν μέσα σε ρουμπίνι 2,5 δισεκατομμυρίων ετών

ruby-1024x576.jpg

Ένας από τους αρχαιότερους πολύτιμους λίθους του κόσμου βρέθηκε να περιέχει οργανικά κατάλοιπα από μικροοργανισμούς που έζησαν πριν από 2,5 δισεκατομμύρια χρόνια, όταν η Γη ήταν ένας αφιλόξενος κόσμος χωρίς οξυγόνο.

Στη διάρκεια αποστολής στη νότια Γροιλανδία, από όπου προέρχονται τα αρχαιότερα ρουμπίνια του κόσμου, Καναδοί ερευνητές εντόπισαν ένα ρουμπίνι που περιείχε γραφίτη, ορυκτό που αποτελείται από καθαρό άνθρακα.

Η ισοτοπική ανάλυση υποδεικνύει ότι ο άνθρακας έχει βιολογική προέλευση, αναφέρει η ερευνητική ομάδα στο Ore Geology Reviews

«Ο γραφίτης μέσα σε αυτό το ρουμπίνι είναι πραγματικά μοναδικός. Είναι η πρώτη φορά που ανιχνεύονται ενδείξεις αρχαίας ζωής μέσα σε ρουμπίνια» δήλωσε ο Κρις Γιάκιμτσουκ του Πανεπιστημίου του Γουοτερλού στον Καναδά, επικεφαλής της μελέτης.

«Η παρουσία γραφίτη μας δίνει επίσης επιπλέον στοιχεία προκειμένου να προσδιορίσουμε πώς σχηματίστηκαν τα ρουμπίνια σε αυτή την τοποθεσία, κάτι που θα ήταν αδύνατο να προσδιοριστεί άμεσα βάσει του χρώματος και της χημικής σύστασης του ρουμπινιού».

Τη βιολογική προέλευση του άνθρακα αποκάλυψε η ανάλυση των ισοτόπων άνθρακα. Περισσότερο από το 98% του άνθρακα σε όλο τον πλανήτη αντιστοιχεί στο ισότοπο άνθρακας-12, το υπόλοιπο όμως αντιστοιχεί στα βαρύτερα ισότοπα άνθρακα-13 και άνθρακα-14.

Οι ζωντανοί οργανισμοί προτιμούν τον άνθρακα-12 επειδή η ενσωμάτωσή του στα κύτταρα απαιτεί λιγότερη ενέργεια, εξηγεί ο Γιάκιμτσουκ.

«Βάσει της αυξημένης ποσότητας άνθρακα-12 στον γραφίτη, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα άτομα άνθρακα προέρχονταν από μια αρχαία μορφή ζωής, πιθανότατα νεκρούς μικροοργανισμούς όπως τα κυανοβακτήρια».

Πολυκύτταροι οργανισμοί δεν υπήρχαν πριν από 2,5 δισεκατομμύρια χρόνια και οι μόνες μορφές ζωής ήταν μικρόβια όπως τα κυανοβακτήρια, τα οποία πιστεύεται ότι ήταν οι πρώτοι φωτοσυνθετικοί οργανισμοί στην ιστορία του πλανήτη και σταδιακά εμπλούτισαν την ατμόσφαιρα με οξυγόνο.

Οι αρχαιότερες ενδείξεις ζωντανών οργανισμών έχουν ηλικία περίπου 3,4 δισεκατομμύρια χρόνια, ή ένα εκατομμύριο χιλιετίες πριν σχηματιστεί το ρουμπίνι της μελέτης.

Είναι όμως η πρώτη φορά που εντοπίζονται μέσα σε πολύτιμους λίθους ίχνη αρχέγονης ζωής. Και όπως φαίνεται τα ίδια τα μικρόβια επέτρεψαν τον σχηματισμό του σπάνιου ρουμπινιού: σύμφωνα με τους ερευνητές, ο άνθρακας άλλαξε τη χημική σύσταση των πετρωμάτων και δημιούργησε τις κατάλληλες συνθήκες για τη διατήρησή του στο διηνεκές.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ