ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Νέα έρευνα: Γιατί τα μαλλιά μας γίνονται γκρίζα καθώς γερνάμε;

Image
γκρίζα μαλλιά
 clock 12:49 | 23/04/2023
writer icon newsroom ekriti.gr

Τα γκρίζα μαλλιά είναι ένα φυσικό μέρος της διαδικασίας γήρανσης, αλλά έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί συμβαίνει αυτό;

Πρόσφατα, μια ομάδα επιστημόνων κατέληξε σε μια νέα θεωρία που εξηγεί γιατί τα μαλλιά μας γκριζάρουν καθώς γερνάμε.

Σύμφωνα με την έρευνά τους, η αιτία των γκρίζων μαλλιών μπορεί να είναι τα «κολλημένα» κύτταρα.

Επικεφαλής της μελέτης ήταν η Δρ Emi Nishimura, ερευνήτρια στο Ιατρικό και Οδοντιατρικό Πανεπιστήμιο του Τόκιο. Η Nishimura και η ομάδα της ερευνούσαν τον ρόλο των βλαστικών κυττάρων των μελανοκυττάρων στην παραγωγή του χρώματος των μαλλιών όταν έκαναν την ανακάλυψή τους.

Τα βλαστικά κύτταρα των μελανοκυττάρων είναι υπεύθυνα για την παραγωγή της μελανίνης, της χρωστικής ουσίας που δίνει στα μαλλιά το χρώμα τους.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι καθώς γερνάμε, τα βλαστικά κύτταρα των μελανοκυττάρων μπορεί να «κολλήσουν» στους θύλακες της τρίχας, γεγονός που τα εμποδίζει να παράγουν μελανίνη. Αυτό οδηγεί σε μαλλιά που είναι λιγότερο χρωματισμένα και τελικά γίνονται γκρίζα.

Οι ερευνητές συνέκριναν τη διαδικασία με μια μηχανή αυτοκινήτου που λειτουργεί αλλά δεν παράγει ενέργεια.

Ενώ προηγούμενες μελέτες έχουν επικεντρωθεί στην εξάντληση των βλαστικών κυττάρων των μελανοκυττάρων ως αιτία των γκρίζων μαλλιών, αυτή η νέα έρευνα προσφέρει μια διαφορετική εξήγηση. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι τα κύτταρα εξακολουθούν να υπάρχουν αλλά δεν λειτουργούν σωστά.

Αυτό θα μπορούσε ενδεχομένως να προσφέρει νέες δυνατότητες για τη θεραπεία ή την πρόληψη των γκρίζων μαλλιών στο μέλλον.

Γιατί λοιπόν τα κύτταρα κολλάνε;

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι αυτό οφείλεται στη συσσώρευση υπεροξειδίου του υδρογόνου στους θύλακες της τρίχας. Το υπεροξείδιο του υδρογόνου είναι μια φυσική χημική ουσία που απαντάται στο σώμα και μπορεί να συσσωρευτεί με την πάροδο του χρόνου.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι καθώς τα επίπεδα του υπεροξειδίου του υδρογόνου αυξάνονται, μπορεί να εμποδίσει την παραγωγή μελανίνης από τα βλαστικά κύτταρα των μελανοκυττάρων.

Ηράκλειο: Στον δρόμο για την «αποκρυπτογράφηση» της γήρανσης το ΙΤΕ