ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Image
1.jpg
 clock 14:11 | 12/12/2019
writer icon newsroom ekriti.gr

Ένα βήμα πιο κοντά σε μια επανδρωμένη αποστολή στον Άρη έκανε αυτήν την εβδομάδα η NASA, με την ανακάλυψη νερού μόλις ελάχιστα εκατοστά κάτω από την επιφάνεια του κόκκινου πλανήτη.

Η ύπαρξη νερού κοντά στην επιφάνεια του πλανήτη κρίνεται ως ζωτικής σημασίας για μια επανδρωμένη αποστολή. Κι αυτό γιατί η υπάρχουσα τεχνολογία δεν υποστηρίζει τον εφοδιασμό και τη μεταφορά όλου αυτού του υλικού που είναι απαραίτητο για τους αστροναύτες ώστε να συλλέξουν τις απαραίτητες πληροφορίες κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού τους στον Άρη.

Πλέον, όμως, οι επιστήμονες της NASA, ο οποίοι κάνουν ατελείωτες ασκήσεις επί χάρτου για αποστολές με στόχο την παράδοση υλικού στον Κόκκινο Πλανήτη πριν από μια επανδρωμένη αποστολή, είναι αισιόδοξοι ότι η αποστολή τους θα γίνει πιο εύκολη χρησιμοποιώντας τους πόρους του πλανήτη, σε μια διαδικασία που ονομάζεται «επιτόπου χρήση πόρων» ("in situ resource utilization").

Ένας από αυτούς τους βασικούς πόρους είναι το νερό. Η γνώση της θέσης του προσβάσιμου νερού στον Άρη θα μπορούσε να συμβάλει ακόμη και στον προσδιορισμό ενός χώρου προσεδάφισης μιας επανδρωμένης αποστολής.

Μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε αυτή την εβδομάδα στο περιοδικό Geophysical Research Letters δείχνει έναν χάρτη με παγωμένο νερό που θα μπορούσε να είναι μόλις δυόμιση εκατοστά κάτω από τη σκονισμένη επιφάνεια.

«Δεν χρειάζεσαι εκσκαφέα για να το μαζέψεις, αρκεί ένα φτυάρι», δηλώνει ο Sylvain Piqueux, ερευνητής της διαστημικής εταιρείας στο CNNi.

Ρομπότ κατασκοπεύουν εδώ και χρόνια τον Άρη, αναζητώντας σημάδια ζωής και ενδείξεις υγρού στοιχείου και χαρτογραφώντας τον πλανήτη.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ερευνητές της NASA έρχονται μπροστά σε σημάδια νερού στον κόκκινο πλανήτη. Τον Ιούλιο του 2018 ανακάλυψαν μια τεράστια λίμνη κάτω από τον πάγο.

Σημειώνεται πως πολύ παλιά, ο Άρης ήταν ένας θερμός πλανήτης που θα μπορούσε να φιλοξενήσει ζωή και νερό στην επιφάνειά του. Ωστόσο, κάτι άλλαξε πριν 3,5 δισεκ. χρόνια με αποτέλεσμα να χάσει σχεδόν ολόκληρη την ατμόσφαιρά του.

Πηγή: cnn.gr