ΕΠΙΣΤΗΜΗ

NASA: Ανησυχία για αρχαία μικρόβια που... «ξαναζωντανεύουν»

Image
ανταρκτική
 clock 14:40 | 24/11/2020
writer icon newsroom ekriti.gr

Ακόμα κι ο πιο «σκληρός» αρνητής της κλιματικής αλλαγής δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι ο πλανήτης θερμαίνεται. Και καθώς θερμαίνεται, οι πάγοι της Αρκτικής αποκαλύπτουν πολλά από τα θανατηφόρα μυστικά που κρύβουν.

Στους πάγους της Αρκτικής έχουν κατά καιρούς ανακαλυφθεί «κατεψυγμένα» μαμούθ, αεροσκάφη που εξαφανίστηκαν μέχρι και θύματα της ευλογιάς.  Ίσως όμως η πιο ανησυχητική ανακάλυψη είναι ένας τεράστιος αριθμός μικροβίων, βακτηρίων και ιών άγνωστων στην επιστήμη που «κρύβονται» στους πάγους.

Οι επιστήμονες της NASA σύμφωνα με την Daily Star ανακάλυψαν ζωντανά μικρόβια ηλικίας άνω των 400.000 ετών στους λιωμένους πάγους της Αρκτικής. Πρόκειται για μικρόβια της Καινοζωϊκής και της Πλειστόκαινου περιόδου που επανεμφανίζονται και αλληλεπιδρούν με τις σύγχρονες μορφές ζωής με νέους και απρόβλεπτους τρόπους.

Μία επιδημία άνθρακα στη Σιβηρία που εμφανίστηκε το 2016 και σκότωσε ένα παιδί και σχεδόν 200.000 ταράνδους άφησε το «αποτύπωμά» της στους πάγους της Αρκτικής ενώ ένας «νέος» ιός γνωστός ως Άλσκαποξ που εντοπίστηκε για πρώτη φορά το 2015, πιστεύεται ότι είναι ένας παγωμένος ιός που επιβίωσε από το μακρινό παρελθόν.

Δεδομένου ότι οι πάγοι της Αττικής καλύπτουν πάνω από το 20% της έκτασης του πλανήτη, είναι άγνωστο πόσοι άλλοι αρχαίοι μικροοργανισμοί θα μπορούσαν να εμφανιστούν.