ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Κίνα: Παλαιοντολόγοι ανακάλυψαν απολιθώματα δεινοσαύρου που κλωσά 24 αυγά!

Image
δεινόσαυρος κλωσάει αυγά
 clock 13:16 | 22/03/2021
writer icon newsroom ekriti.gr

Μια απίστευτη ανακάλυψη έκαναν για πρώτη φορά στα χρονικά της παλαιοντολογίας, ερευνητές από την Κίνα που έφεραν στο φως έναν απολιθωμένο δεινόσαυρο καθισμένο πάνω σε 24 αβγά, 7 εκ των οποίων διατηρούσαν έμβρυα έτοιμα να εκκολαφθούν!

Το μοναδικό αυτό εύρημα που υποδεικνύει ότι τα προϊστορικά ερπετά κλωσούσαν τα μικρά τους όπως τα σημερινά πτηνά!

«Οι δεινόσαυροι που έχουν βρεθεί διατηρημένοι στις φωλιές τους είναι σπάνιοι, όπως σπάνια είναι και τα απολιθωμένα έμβρυα δεινόσαυρου. Είναι η πρώτη φορά που εντοπίζεται ένας δεινόσαυρος καθισμένος σε μια φωλιά με αβγά μέσα στα οποία διατηρούνται έμβρυα –όλα αυτά σε ένα μοναδικό, θεαματικό δείγμα» λέει ο Σούντογκ Μπι του Πανεπιστημίου της Ιντιάνα στην Πενσιλβάνια.

Ο εν λόγω δεινόσαυρος που ανακαλύφθηκε στα νότια της Κίνας κατατάσσεται στα οβιραπτοσαύρια, μια ομάδα φτερωτών δεινοσαύρων με κεφάλι που παραπέμπει σε παπαγάλο.

Χρονολογείται στην Κρητιδική Περίοδο, γνωστή και ως εποχή των δεινοσαύρων, η οποία διήρκεσε από τα 145 εκατομμύρια χρόνια πριν μέχρι τη μαζική εξαφάνιση των δεινοσαύρων πριν από 66 εκατομμύρια χρόνια.

Το απολίθωμα αποτελείται από τον ελλιπή σκελετό ενός δεινόσαυρου πιθανότατα θηλυκού και ενήλικου, ξαπλωμένο πάνω στα αβγά, σε στάση που θυμίζει πτηνό που κλωσά. Οι ερευνητές πιστεύουν, ότι ο δεινόσαυρος πέθανε την ώρα που κλωσούσε στη φωλιά.

«Αυτού του είδους η ανακάλυψη, ουσιαστικά μια απολιθωμένη συμπεριφορά, είναι το σπανιότερο των σπανίων στη μελέτη των δεινοσαύρων» σχολιάζει ο δρ Μάθιου Λάμανα του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Πίτσμπουργκ, επίσης μέλος της ερευνητικής ομάδας.

«Αν και είχαν βρεθεί και στο παρελθόν ενήλικες οβιράπτορες σε φωλιές με αβγά, κανένα έμβρυο δεν είχε ανακαλυφθεί μέσα στα αβγά».

Στην κοιλιά του απολιθωμένου δεινόσαυρου βρέθηκαν ακόμα και μπόλικα βότσαλα, πιθανότατα γαστρόλιθοι, δηλαδή πέτρες που κατάπινε εσκεμμένα το ερπετό για να βοηθούν στη χώνεψη –το ίδιο κάνουν σήμερα οι κροκόδειλοι και πολλά πτηνά, απόγονοι των φτερωτών δεινοσαύρων.

πηγή: Good News Network