ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Γιατί οι δεινόσαυροι μπορεί να είναι ο λόγος που οι άνθρωποι γερνούν τόσο γρήγορα;

Image
δεινόσυαρος
 clock 10:50 | 10/01/2024
writer icon newsroom ekriti.gr

Η νέα μελέτη συνδέει την κυριαρχία των δεινοσαύρων με τη διαδικασία γήρανσης στα θηλαστικά, συμπεριλαμβανομένων και των ανθρώπων.

Όλη η διαδικασία της γήρανσης του ανθρώπου με τις επώδυνες αρθρώσεις, τις ρυτίδες και άλλα σημάδια μπορεί να προκλήθηκε εν μέρει από τους δεινόσαυρους, σύμφωνα με μια νέα ερευνητική εργασία.

Η ερευνητές παρατήρησαν αρχικά ότι ορισμένα ερπετά και αμφίβια ζώα δεν παρουσιάζουν πολλά σημάδια γήρανσης πριν πεθάνουν, ενώ σε όλα τα θηλαστικά αλλάζει η εμφάνισή τους καθώς γερνούν.

Αυτή η «υπόθεση της συμφόρησης της μακροζωίας» υποδηλώνει ότι η εξελικτική πίεση που άσκησαν οι δεινόσαυροι στα θηλαστικά πριν από περίπου 100 εκατομμύρια χρόνια μπορεί να οδήγησε στην απώλεια γονιδίων που επέτρεπαν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Συγκεκριμένα, η έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό BioEssays εξηγεί ότι η πίεση που άσκησαν οι δεινόσαυροι στα θηλαστικά μπορεί να έχει οδηγήσει στη μειωμένη ικανότητα των οργανισμών μας να επιδιορθώνουν το DNA και να αναπλάθουν τους ιστούς.

Ο συγγραφέας της μελέτης Δρ Joao Pedro de Magalhaes από το Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ έγραψε: «Ενώ οι άνθρωποι είναι από τα μακροβιότερα ζώα, υπάρχουν πολλά ερπετά και άλλα ζώα που έχουν πολύ πιο αργή διαδικασία γήρανσης και εμφανίζουν ελάχιστα σημάδια γήρανσης κατά τη διάρκεια της ζωής τους».

Έχει βρεθεί ότι η γήρανση οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, όπως η εξάντληση των βλαστικών κυττάρων και η αργή αποδόμηση των χρωμοσωμάτων.

Ωστόσο, οι επιστήμονες δεν είναι ακόμη σίγουροι γιατί ακριβώς συμβαίνει αυτό. Ορισμένοι πιστεύουν ότι θα μπορούσε να είναι μια συσσώρευση βλαβών στα γονίδιά μας.

Ο De Magalhaes πρόσθεσε: «Ορισμένα από τα πρώτα θηλαστικά αναγκάστηκαν να ζήσουν αρκετά κάτω στην τροφική αλυσίδα και πιθανότατα πέρασαν 100 εκατομμύρια χρόνια κατά την εποχή των δεινοσαύρων εξελίσσοντας την επιβίωσή τους μέσω της ταχείας αναπαραγωγής. Αυτή η μακρά περίοδος εξελικτικής πίεσης έχει αντίκτυπο στον τρόπο που γερνάμε σήμερα εμείς οι άνθρωποι».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

38χρονος κυνηγός έπεσε σε γκρεμό, το όπλο εκπυρσοκρότησε και ακρωτηριάστηκε στο χέρι

Κρήτη: «Βιαστικοί» οι οδηγοί - Τι έδειξαν οι τροχονομικοί έλεγχοι

Μαϊάμι: Πανικός σε εμπορικό κέντρο μετά τις αναφορές για... εξωγήινη παρουσία!