Ανακαλύφθηκαν νέοι, επικίνδυνοι αστεροειδείς

αστεροειδής

Τσέχοι αστρονόμοι προειδοποιούν ότι ανακάλυψαν μια άγνωστη έως ώρα ομάδα δυνητικά επικίνδυνων αστεροειδών που θα μπορούσαν να πέσουν στη Γη. Οι εν λόγω αστεροειδείς «κρύβονται» μέσα στο ρεύμα των διαττόντων αστέρων Ταυριδών και μπορούν να φθάσουν σε μέγεθος τις δεκάδες ή και εκατοντάδες μέτρα.
Οι ερευνητές του Αστρονομικού Ινστιτούτου της Τσεχικής Ακαδημίας Επιστημών, μαζί με Αυστριακούς και Σλοβάκους συναδέλφους τους, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας και αστροφυσικής "Astronomy & Astrophysics", ανέλυσαν παρατηρήσεις για τις Ταυρίδες που έγιναν στην Ευρώπη στη διάρκεια του Οκτωβρίου και του Νοεμβρίου 2015.
Η ανάλυση των στοιχείων αποκάλυψε πως στο ίδιο ρεύμα με τα μικρά μετέωρα (πεφταστέρια) υπήρχαν τουλάχιστον δύο αστεροειδείς διαμέτρου 200 έως 200 μέτρων, οι «2015 ΤΧ24» και «2005 UR». Οι ερευνητές εκτιμούν ότι κατά πιθανότητα οι Ταυρίδες «κρύβουν» και άλλους ακόμη μεγαλύτερους αστεροειδείς.
Και στο παρελθόν άλλοι αστρονόμοι είχαν υποπτευθεί ότι οι διάττοντες Ταυρίδες κρύβουν κινδύνους, μάλιστα είχε από κάποιους προταθεί η θεωρία ότι εξαιτίας της πτώσης δικών τους αστεροειδών έχουν προκληθεί κάποιες εποχές παγετώνων στο παρελθόν.
Πιο πρόσφατα, ο αστεροειδής διαμέτρου περίπου 50 μέτρων που εξερράγη το 1908 πάνω από την Τουγκούσκα της Σιβηρίας με δύναμη αντίστοιχη πυρηνικής βόμβας 20 μεγατόνων, ισοπεδώνοντας μια τεράστια δασική έκταση, πιθανότατα ανήκε στις Ταυρίδες.
Οι Ταυρίδες αποτελούν το μεγαλύτερο ρεύμα μετεώρων στο εσωτερικό τμήμα του ηλιακού μας συστήματος και χωρίζονται κάθε χρόνο σε τουλάχιστον τέσσερις ξεχωριστές «βροχές» διαττόντων. Πιθανώς δημιουργήθηκαν από τη διάσπαση ενός μεγάλου κομήτη πριν από περίπου 30.000 χρόνια.
Η νέα ομάδα των δυνητικά επικίνδυνων αστεροειδών που ανακάλυψαν οι Τσέχοι αστρόνομοι, αφορά τις Νότιες Ταυρίδες, με τις οποίες ο πλανήτης μας διασταυρώνει την τροχιά του επί τρεις περίπου εβδομάδες κάθε λίγα χρόνια. Σύμφωνα με τους ερευνητές, «στη διάρκεια αυτών των περιόδων, είναι σημαντικά μεγαλύτερη η πιθανότητα σύγκρουσης με ένα μεγαλύτερο αντικείμενο διαμέτρ

ΗΠΑ: Φτιάχνουν φάρμακο που αναγεννά κατεστραμμένα νεύρα της στυτικής λειτουργίας

σεξ

Επιστήμονες στις ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι δοκίμασαν με επιτυχία σε πειραματόζωα το πρώτο τοπικό φάρμακο που φαίνεται πως μπορεί να αναγεννήσει και να αποκαταστήσει τη λειτουργία των νεύρων της στύσης, τα οποία έχουν υποστεί ζημιά μετά από ολική αφαίρεση του προστάτη ενός άνδρα.

Η ριζική προστατεκτομή είναι μια συνήθης θεραπεία του καρκίνου του προστάτη και η στυτική δυσλειτουργία μετά την εν λόγω επέμβαση είναι μια ανεπιθύμητη επίπτωση που έχει σοβαρή επίπτωση στη ζωή πολλών ασθενών και των συντρόφων τους. Παρά τις προόδους στη χειρουργική, η επέμβαση μπορεί να προξενήσει βλάβη στα σηραγγώδη νεύρα που ελέγχουν τη λειτουργία της στύσης, ρυθμίζοντας τη ροή αίματος στο πέος.

Περίπου το 60% των ασθενών αναφέρουν στυτική δυσλειτουργία 18 μήνες μετά την προστατεκτομή, ενώ μετά από μια πενταετία λιγότεροι από το 30% έχουν πλέον επαρκή στύση για σεξουαλική επαφή. Φάρμακα όπως το «Βιάγκρα» σπάνια είναι αποτελεσματικά σε αυτούς τους ασθενείς.

Οι ερευνητές του Κολλεγίου Ιατρικής 'Αλμπερτ Αϊνστάιν της Νέας Υόρκης, με επικεφαλής τον καθηγητή φυσιολογίας και νευροεπιστήμης Ντέηβιντ Σαρπ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό "JCI Insight", δοκίμασαν με επιτυχία σε πειραματόζωα (αρουραίους) ένα νέο φάρμακο, το οποίο επεμβαίνει στα γονιδίωμα και διευκολύνει την αναγέννηση των νεύρων, καθώς και την αποκατάσταση της λειτουργίας τους. Τρεις έως τέσσερις εβδομάδες μετά τη θεραπεία, τα ζώα είχαν σημαντικά καλύτερη στυτική λειτουργία.

Ακόμη και στην περίπτωση που τα νεύρα είχαν πλήρως αποκοπεί, η θεραπεία επέφερε αναγέννηση και μερική ανάκαμψη της στυτικής λειτουργίας. Το φάρμακο πέτυχε να αναγεννήσει νεύρα μήκους αρκετών χιλιοστών, κάτι που έως τώρα είχε επιτευχθεί μόνο μέσω μοσχεύματος.

Όπως ανέφερε ο Σαρπ, «εφόσον οι αρουραίοι αποτελούν αξιόπιστα ζωικά μοντέλα στην ουρολογική έρευνα για ανθρώπους, το φάρμακο μας προσφέρει πραγματική ελπίδα για φυσιολογική σεξουαλική λειτουργία για δεκάδες χιλιάδες άνδρες που κάνουν ριζική προστατεκτομή κάθε χρόνο. Λειτουργικά, το αποτέλεσμα της νέας θεραπείας είναι ισοδύναμο ή και καλύτερο από τα μοσχεύματα των νεύρων».

Μένει να αποδειχθεί η αποτελεσματικότητα του φαρμάκου στους ανθρώπους.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ