Skip to main content
ΕΛΛΑΔΑ

Την ανέλκυση του sea diamond επανεξετάζει η κυβέρνηση

seadiamond
 clock 12:47 | 06/08/2015
writer icon newsroom ekriti.gr

Τη βούλησή τους, για επίσπευση και ολοκλήρωση των ενεργειών για ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου sea diamond που βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Αθηνιός της Σαντορίνης το 2007 μετά από πρόσκρουση σε ύφαλο, εξέφρασαν σε συνάντησή τους, οι αναπληρωτές υπουργοί Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας και Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης, παρουσία του Αναπληρωτή Γεν. Γραμματέα του υπ.Ναυτιλίας Γιάννη Θεοτοκά και υπηρεσιακών παραγόντων.
Ωστόσο, το 2014, με αμετάκλητη απόφασή του το εφετείο Πειραιά, είχε κρίνει ως «τεχνικώς ανέφικτη» την όποια δυνατότητα ανέλκυσης του ναυαγίου.

Πάντως τα συναρμόδια υπουργεία που χειρίζονται την υπόθεση, αποφάσισαν να παρέχουν κάθε υποστήριξη αλλά και να ζητήσουν επίσης από το Λιμενικό Ταμείο Θήρας, που έχει την κατά νόμο αρμοδιότητα, την εκ νέου διεθνής προκήρυξη πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, για την ανέλκυση του ναυαγίου προς εταιρείες και οργανισμούς που εξειδικεύονται στις σχετικές εργασίες, αλλά και να προσδιοριστούν οι ενέργειες που θα πρέπει να γίνουν.

Εμπειρογνώμονες που έχουν μελετήσει το θέμα του ναυαγίου έχουν προβληματιστεί για τη θέση την οποία βρίσκεται το κρουαζιερόπλοιο καθώς είναι 90 μέτρα βάθος η πλώρη και 140 η πρύμνη.
Ο David Ashley Pockett ειδικός σύμβουλος επί 35 χρόνια της εταιρείας LOC που ειδικεύεται στη διάσωση πλοίων και απομάκρυνση ναυαγίων σε όλο τον κόσμο, συμμετείχε στην ομάδα αξιολόγησης των μεθόδων ανέλκυσης του κρουαζιερόπλοιου costa Concordia στην Ιταλία.

Σε κατάθεσή του πέρυσι στο εφετείο Πειραιά, ανέφερε ότι για πρώτη φορά που ασχολήθηκε με το συγκεκριμένο ναυάγιο του sea diamond ήταν το 2007, όταν η εταιρεία του, του ανέθεσε να προχωρήσει σε μελέτη αν είναι εφικτή η όχι η ανέλκυση του ναυαγίου, μέσω του αλλολοασφαλιστικού οργανισμού στο οποίο ανήκει το κρουαζιερόπλοιο.

«Το συμπέρασμά μου» τόνισε ο David Ashley Pockett απευθυνόμενος προς τους δικαστές, είναι ότι «το συγκεκριμένο ναυάγιο είναι πολύ σταθερό στη θέση που βρίσκεται και ότι η ανέλκυσή του είναι ανέφικτη».
Συμπλήρωσε δε ότι η υπόθεση του costa Concordia ήταν διαφορετική καθώς χρησιμοποιήθηκαν εξωτερικά στοιχεία και το ναυάγιο ήταν σε βάθος 30 μέτρων και δεν ήταν βυθισμένο.
"Στην περίπτωση του sea diamond θα υπάρχουν κίνδυνοι για την ανθρώπινη ασφάλεια αν επιχειρηθεί η ανέλκυση. Η εργασία των δυτών επίσης σε τέτοιο βάθος είναι πολύ επικίνδυνη και εξαιρετικά δύσκολη" πρόσθεσε.
Πηγή: ΑΠΕ

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2025 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis