Skip to main content
ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Nέες διώξεις στον επιθεωρητή και στους δύο σταθμάρχες

Image
τεμπη τρενα
 clock 14:22 | 09/03/2023
writer icon newsroom ekriti.gr

Ποινικές διώξεις ασκήθηκαν στον επιθεωρητή του ΟΣΕ, ο οποίος έριχνε τις ευθύνες για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, στον σταθμάρχη Λάρισας και τον μηχανοδηγό, καθώς και στους δύο σταθμάρχες που έφυγαν νωρίτερα από τη βάρδια.

Σε πλήρη εξέλιξη είναι η έρευνα για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη από την ανακρίτρια, ενώ χθες (8/3) οι πραγματογνώμονες της παρέδωσαν ένα πρώτο πόρισμα για το τι ακριβώς έγινε στο σημείο.

Μετά την απολογία του επιθεωρητή του ΟΣΕ και των δύο σταθμαρχών που είχαν βάρδια τη μοιραία νύχτα, ασκήθηκαν νέες ποινικές διώξεις στα τρία αυτά πρόσωπα, για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών και για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες κατά συρροή.

Η πρώτη κατηγορία είναι κακούργημα που επισύρει ποινή από 10 χρόνια έως και ισόβια.

Υπενθυμίζεται ότι ο σταθμάρχης της Λάρισας έχει ήδη προφυλακιστεί. Οι διώξεις αυτές αφορούν τον επιθεωρητή του ΟΣΕ, που έβαλε στη νυχτερινή βάρδια τον ακατάλληλο σταθμάρχη, αλλά και τους δύο σταθμάρχες που όφειλαν να είναι παρόντες ως τις 11 το βράδυ και έφυγαν νωρίτερα από το πόστο τους.

Σημειώνεται ότι την Παρασκευή θα συγκληθεί η Ολομέλεια των Εφετών της Λάρισας, 21 συνολικά ανώτεροι δικαστικοί, προκειμένου να επιλέξουν τους δύο εφέτες ανακριτές που θα τρέξουν στο εξής τις έρευνες μετά από την πρωτοβουλία αναβάθμισης των ερευνών, που έγινε από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο, ο οποίος εποπτεύει από την πρώτη στιγμή τις ανακρίσεις στο σύνολο τους με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου.

Ο επιθεωρητής «τα ρίχνει» όλα στον σταθμάρχη και τον μηχανοδηγό

Στον σταθμάρχη και τον μηχανοδηγό επιρρίπτει ευθύνες ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ, ο οποίος κατέθεσε ξανά χθες (8/3) στην ανακρίτρια για την τραγωδία στα Τέμπη, καθώς η πρώτη του κατάθεση είχε κάποια κενά.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα που ισχυρίζεται ο ίδιος ότι ίσχυε, ο σταθμάρχης είχε βάρδια από τις 10 το βράδυ μέχρι τις 7 το επόμενο πρωί, ενώ 10 με 11 το βράδυ υπήρχε κι άλλος σταθμάρχης στη βάρδια ο οποίος φέρεται να έφυγε νωρίτερα.

Ο κ. Νικολάου επεσήμανε ότι αν ο δεύτερος σταθμάρχης, ο οποίος έφυγε πριν τις 11 το βράδυ, εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα.

Μεταξύ άλλων, ο επιθεωρητής στην κατάθεσή του αναφέρθηκε στο μοιραίο δρομολόγιο και στο αν είχε ενημέρωση για κάποια βλάβη.

Όπως ανέφερε, η αμαξοστοιχία Intercity 62 ερχόμενη από Αθήνα, αναχώρησε από τον σταθμό Παλαιοφαρσαλο στις 22:30 περίπου επί μονής γραμμής καθόδου, δηλαδή αντίθετα στην άλλη γραμμή διότι γίνονταν κάποιες εργασίες στη γραμμή ανόδου. Αναχώρησε με υπόδειγμα 1001 μέχρι την 1η αιχμή του σταθμού Λάρισα στην 101. Μέχρι την αιχμή 101 κινήθηκε ανάποδα κι από εκεί με εντολή του σταθμάρχη στον κλειδούχο, διευθετήθηκε να εισέλθει στη γραμμή ανόδου, όπου και εισήλθε και έφτασε στον σταθμό της Λάρισας στις 23:02 στη γραμμή ανόδου, όπως τόνισε.

Ωστόσο, όπως υποστηρίζει, ο μηχανοδηγός ήταν υποχρεωμένος και όφειλε να εκφωνήσει αυτό που του είπε ο σταθμάρχης. Ο ίδιος δεν γνωρίζει αν το έπραξε. Στην περίπτωση που δεν το έπραξε, ο σταθμάρχης έπρεπε να τον ρωτήσει εάν το κατάλαβε και να επακολουθήσει διάλογος για το αν έχει ακούσει την εντολή.

Σχετικά με τις αρμοδιότητες του σταθμάρχη υπηρεσίας, ο επιθεωρητής απάντησε ότι ο εκάστοτε σταθμάρχης είναι υπεύθυνος για την διεξαγωγή της κυκλοφορίας των επιβατικών αμαξοστοιχιών, των εμπορικών αμαξοστοιχιών, μηχανημάτων γραμμής και δρεζινών που είναι απαραίτητες για υπηρεσιακές ανάγκες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μητσοτάκης:'' Όλοι φταίμε, αλλά έγινε με εμάς στο τιμόνι η τραγωδία''

Τέμπη: Βίντεο ντοκουμέντο λίγα δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση

Τραγωδία στα Τέμπη: Κρητικός φοιτητής - τραυματίας πλήρωσε από την τσέπη του ειδικό νάρθηκα

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis