Skip to main content
ΕΛΛΑΔΑ

Το στρατηγικό σχέδιο της ΝΔ για την οδική ασφάλεια

Image
 clock 19:23 | 12/04/2017 writer icon newsroom ekriti.gr

Το στρατηγικό Σχέδιο της ΝΔ για την οδική ασφάλεια παρουσίασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης τη μέρα που ξεκινά η έξοδος των εκδρομέων του Πάσχα. Σε ειδική εκδήλωση που έγινε στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, όπου παραβρέθηκαν πρόσωπα που ασχολούνται επαγγελματικά με το αυτοκίνητο, ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε πως η οδική ασφάλεια είναι «ζήτημα πρώτης προτεραιότητας» για τον ίδιο και το κόμμα του.

«Να μην περιμένουμε ένα τροχαίο φοβερό να ευαισθητοποιηθούμε μια μέρα το χρόνο και μετά να το ξεχάσουμε», πρόσθεσε εκφράζοντας την ανησυχία που έχει όπως όλοι οι γονείς, όταν τα παιδιά τους μετά την εφηβεία βγαίνουν έξω το βράδυ. «Δυστυχώς τα στοιχεία είναι απογοητευτικά. 11.000 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή του σε τροχαία τα τελευταία χρόνια» δήλωσε.
 
Στη συνέχεια έγινε η παρουσίαση των βασικών αρχών του προγράμματος της ΝΔ. Στόχος του είναι η μείωση των θανάτων από οδικά ατυχήματα κατά 50% σε μια δεκαετία, που μπορεί να επιτευχθεί με ανάπτυξη Παιδείας οδηγικής ασφάλειας και Συμμόρφωση της οδηγικής Συμπεριφοράς.

Ως υπεύθυνα υπουργεία το γαλάζιο Σχέδιο ορίζει τα υπουργεία: Προστασίας του Πολίτη, Παιδείας, Υποδομών και Μεταφορών, Υγείας και Εσωτερικών. Προβλέπει επαναφορά της Διυπουργικής Επιτροπής οδικής ασφάλειας, της οποίας θα προεδρεύει ο πρωθυπουργός. Η Διυπουργική θα υποστηρίζεται από την Ειδική Γραμματεία Οδικής Ασφάλειας, την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής και το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας.
 
Το στρατηγικό Σχέδιο της ΝΔ που εντάσσεται στη Δράση «Προσέχω: Ο δρόμος για την ασφάλεια», που στήθηκε υπό την επίβλεψη του Γραμματέα της Π.Ε. Λευτέρη Αυγενάκη, περιλαμβάνει 6 προγράμματα:

Εκπαίδευση Οδικής Ασφάλειας
-Εισαγωγή μαθήματος Οδικής Ασφάλειας και Κοινωνικής Συμπεριφοράς στα Σχολεία. Τουλάχιστον 20 ώρες το χρόνο
-Μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής στα παιδαγωγικά τμήματα των Πανεπιστημίων για την κατάρτιση των αυριανών δασκάλων
-Ημερίδες οδικής ασφάλειας και σε στρατόπεδα
-Ενημέρωση για σωστή χρήση παιδικού καθίσματος
-Εκσυγχρονισμός διαδικασίας απόκτησης διπλώματος
-Εκπαίδευση δασκάλων οδήγησης σε νέες τεχνολογίες, πιστοποίηση εκπαιδευτή ανά πενταετία
-Δράσεις μέσω Μηχανοκίνητου Αθλητισμού με στόχο τη βελτίωση συμπεριφοράς φιλάθλων οδηγών

Επιτήρηση κυκλοφορίας
-Εντατικοποίηση ελέγχων για σοβαρές παραβάσεις: κόκκινο, χρήση κινητού, υπερβολική ταχύτητα, αλκοόλ, κράνος, ζώνη κλπ
-Εκπαίδευση ΕΛ.ΑΣ. Αστυνομικοί με ζώνες, χωρίς τσιγάρο, με κανόνες οδικής συμπεριφοράς
-Παρακολούθηση από διαδίκτυο παράνομων ενεργειών: πρόσκληση σε αυτοσχέδιους αγώνες, προβολή παραβάσεων όπως υπερβολική ταχύτητα κλπ
-Αναπροσαρμογή ορίων ταχύτητας. Αύξηση προστίμων για υπέρβαση εντός πόλεων
-Σε αυτοκινητοδρόμους αναπροσαρμογή ορίων στις σημερινές δυνατότητες αυτοκινήτων και μεταβολή ανάλογα με καιρικές συνθήκες
-Ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου ταχύτητας. Κάμερες ραντάρ – θα υπολογίζουν μέση ταχύτητα από είσοδο-έξοδο σε εθνική οδό.
-Υποχρεωτικό επαγγελματικό δίπλωμα σε διανομείς φαγητού
-Υποχρεωτικά φώτα και κράνος σε ποδηλάτες
-Αυστηροποίηση διαδικασίας ανανέωσης διπλώματος σε ηλικιωμένους.

Ασφάλεια Οδικών Υποδομών
-Καταγραφή πανελλαδικά θέσεων επικινδυνότητας
-Αποθάρρυνση επικίνδυνων προσπερασμάτων
-Ανάπτυξη και εκσυγχρονισμός προδιαγραφών και οδηγιών σχεδιασμού δρόμων
-Εξοικονόμηση ενέργειας με φωτισμό (led και από συστήματα εναλλακτικής ενέργειας).

Αναβάθμιση Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων
-Σύνδεση ασφάλειας, ΚΤΕΟ και τελών κυκλοφορίας
-Σύστημα ελέγχου των ΚΤΕΟ
-Δημιουργία λογισμικού για στατιστική ανάλυση δεδομένων
-Αυτοματοποιημένος Έλεγχος Οχημάτων.

 Προώθηση ευφυών συστημάτων μεταφορών
-Προώθηση ευφυών συστημάτων μεταφοράς (ITS) ώστε τόσο η οδήγηση όσο και η διαχείριση της κυκλοφορίας να γίνει καλύτερη και ασφαλέστερη για όλους
-Προώθηση τεχνολογιών, όπως: συνδεδεμένων οχημάτων, αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης, αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, υποστήριξης προσοχής του οδηγού, προειδοποίησης απότομης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, ανίχνευσης κινούμενων εμποδίων.
-Καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας ενημερωτικές πινακίδες στο δρόμο Ρύθμιση ώστε όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελλάδα να εξοπλίζονται με σύστημα ανοικτής ακρόασης
-Ρύθμιση ώστε το 112 να μπορεί να λαμβάνει ακριβείς συντεταγμένες σε περίπτωση κλήσης SOS – όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη.

 Άμεση βοήθεια στους παθόντες.
Ένα στα δύο τροχαία καταλήγει θανατηφόρο λίγα λεπτά μετά το συμβάν και πριν την άφιξη βοήθειας
-Εξοπλισμός ΕΚΑΒ και εντατική εκπαίδευση προσωπικού
-Εκπαίδευση προσωπικού Τροχαίας και Πυροσβεστικής στις πρώτες βοήθειες. Μαθήματα πρώτων βοηθειών στις σχολές Αστυνομίας και Πυροσβεστικής
-Γνώσεις πρώτων βοηθειών και για το προσωπικό των Αυτοκινητόδρομων
-Μαθήματα πρώτων βοηθειών στα σχολεία αλλά και στους υποψήφιους οδηγούς
-Σύσταση φορέα κεντρικού συντονισμού υπηρεσιών αναγκαίων μετά από ένα τροχαίο
-Δημιουργία ενός νέου κεντρικού φορέα (εντός Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών) ο οποίος θα συντονίζει και θα καταγράφει τη λειτουργία και συνεργασία όλων των επιμέρους φορέων που εμπλέκονται σε ένα οδικό ατύχημα έχοντας πλήρη εικόνα για διαθεσιμότητα μέσων (Τροχαίας, ΕΚΑΒ, εφημεριών στα Τοπικά Νοσοκομεία).

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 - 2021 ekriti.gr | Όροι Χρήσης.
Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis