Ελλάδα

Στο στόχαστρο οι υπηρεσίες ηλεκτρονικών παραγγελιών φαγητού

φαγητό

Στο στόχαστρο του Συνηγόρου του Καταναλωτή βρίσκονται οι υπηρεσίες ηλεκτρονικών παραγγελιών φαγητού μέσω πλατφόρμας μετά από καταγγελία και την επιβολή προστίμου σε επιχείρηση συνεργαζόμενη με τέτοια πλατφόρμα.

Το θέμα προέκυψε μετά από καταγγελία καταναλωτή, συστηματικού χρήστη πλατφόρμας που παρέχει υπηρεσίες online παραγγελιών φαγητού, ο οποίος προσέφυγε στον Συνήγορο του Καταναλωτή, έχοντας διαπιστώσει ότι οι τιμές των προϊόντων που προμηθευόταν από συγκεκριμένη, συνεργαζόμενη με την πλατφόρμα, επιχείρηση εστίασης ήταν υψηλότερες, σε σύγκριση με τις τιμές που ίσχυαν για πώληση εντός του φυσικού της καταστήματος.

Σημειώνεται ότι αυτή η πρακτική συνιστά αγορανομική παράβαση και συνεπάγεται την επιβολή κυρώσεων, δεδομένου ότι απαγορεύεται από τον νόμο να υπάρχουν ή να προκύπτουν με οποιονδήποτε τρόπο σε ένα κατάστημα διαφορετικές τιμές πώλησης των αγαθών.

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Συνήγορος του Καταναλωτή συνεργάστηκε για τη διερεύνηση της υπόθεσης με το αρμόδιο τμήμα Εμπορίου της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, η οποία και προέβη σε καταλογισμό προστίμου στην ελεγχόμενη επιχείρηση, ύστερα από τη διενέργεια ελέγχων που επιβεβαίωσαν τους καταγγελτικούς ισχυρισμούς του καταναλωτή.

Παράλληλα, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι υπηρεσίες ηλεκτρονικών παραγγελιών φαγητού μέσω πλατφόρμας γίνονται ολοένα πιο δημοφιλείς, καθώς και ότι ανάλογα φαινόμενα παράνομων πρακτικών καθιστούν αναγκαία την αποτελεσματικότερη προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών, ο Συνήγορος του Καταναλωτή απηύθυνε Σύσταση στην εταιρεία που διαχειρίζεται τη συγκεκριμένη πλατφόρμα, υποδεικνύοντας την ανάγκη διενέργειας εκτεταμένων δειγματοληπτικών ελέγχων επί των τιμοκαταλόγων των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων, προκειμένου να διασφαλίζεται ότι οι τιμές των προϊόντων τους είναι ίδιες με εκείνες που ισχύουν για πώληση εντός των καταστημάτων τους και να αποφεύγονται, έτσι, περιστατικά αθέμιτων και κρυφών χρεώσεων εις βάρος των ανυποψίαστων καταναλωτών.

Η Αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή Αθηνά Κοντογιάννη ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι "Ο Συνήγορος του Καταναλωτή παρακολουθεί το θέμα σε ό,τι αφορά γενικότερα τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, ώστε, εάν παρατηρηθεί συστηματικότητα τέτοιων παραβατικών φαινόμενων, να παρέμβει με πιο στοχευμένες Συστάσεις, και σε συνεργασία με τις αρμόδιες εποπτικές αρχές, προς τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά.  Στόχος παραμένει πάντοτε είναι η αποτελεσματικότερη προστασία των καταναλωτών από τις κάθε είδους αθέμιτες εμπορικές πρακτικές".

Ελλάδα

Από σήμερα η νέα διαδικασία δήλωσης γέννησης σε ΠΑΓΝΗ και Βενιζέλειο

βρέφος-μωρό-μαιευτήριο

 Σε 15 μαιευτήρια και μαιευτικές κλινικές ξεκίνησε από σήμερα η πιλοτική εφαρμογή της νέας διαδικασίας της δήλωσης γέννησης, ενώ αναμένεται μέχρι το τέλος του μήνα να εφαρμόζεται καθολικά, σύμφωνα με το πλάνο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Πλέον μια χρονοβόρα διαδικασία, η οποία ενέπλεκε τέσσερις υπηρεσίες και πολλαπλές ουρές, θα ξεκινά και θα ολοκληρώνεται για τους γονείς μέσα στο μαιευτήριο, με μόνο απαιτούμενο δικαιολογητικό τα ταυτοποιητικά τους έγγραφα. Τα αρμόδια ληξιαρχεία και δημοτολόγια θα ενημερώνονται από το μαιευτήριο ηλεκτρονικά, ενώ το νεογέννητο θα αποκτά άμεσα ΑΜΚΑ και ασφαλιστική ικανότητα (αν είναι ασφαλιστικά ενήμερος ο γονέας). Επιπλέον, θα κινούνται αυτόματα οι διαδικασίες για την απόδοση του επιδόματος γέννησης, εφόσον πληρούνται τα κριτήρια. Η πιλοτική λειτουργία αφορά τα παρακάτω μαιευτήρια και μαιευτικές κλινικές:

   1. Γενικό Νοσοκομείο ΒΕΝΙΖΕΛΕΙΟ - ΠΑΝΑΝΕΙΟ

   2. Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου

   3. Γενικό Νοσοκομείο Καστοριάς

   4. Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας

   5. Γενικό Νοσοκομείο Μυτιλήνης ΒΟΣΤΑΝΕΙΟ

   6. Γενικό Νοσοκομείο Λακωνίας- Νοσοκομειακή Μονάδα Σπάρτης

   7. Γενικό Νοσοκομείο Αργολίδας- Νοσοκομειακή Μονάδα 'Αργους

   8. Παναρκαδικό Γενικό Νοσοκομείο Τρίπολης Η ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ

   9. Γενικό Νοσοκομείο Ιωαννίνων ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑ

   10. Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ιωαννίνων

   11. Γενικό Νοσοκομείο ΕΛΕΝΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ -ΑΘΗΝΑ

   12. Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ - ΑΘΗΝΑ

   13. Μαιευτική, Γυναικολογική Κλινική ΜΗΤΕΡΑ

   14. Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Πάτρας

   15. Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης

   Όπως δηλώνει ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης «το νέο, απλοποιημένο σύστημα για τη δήλωση γέννησης είναι πιλοτικό και αναμένουμε τις επόμενες ημέρες να το βελτιστοποιήσουμε και να το διευρύνουμε. Δεν επιλέξαμε να αρχίσουμε τη διαδικασία απλοποίησης και ψηφιοποίησης των γεγονότων ζωής με τη γέννηση μόνο για σημειολογικούς λόγους, αλλά και γιατί επρόκειτο για μια από τις πλέον δαιδαλώδεις. Θα συνεχίσουμε να απλοποιούμε και να ψηφιοποιούμε τις διοικητικές διαδικασίες, ώστε να δημιουργήσουμε ένα κράτος σύγχρονο και λειτουργικό, το οποίο δε θα ταλαιπωρεί πολίτες και επιχειρήσεις με περιττές ουρές και διατυπώσεις».

   Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδας Χριστόπουλος υπογραμμίζει ότι «σήμερα αποδεικνύουμε έμπρακτα ότι μέσω του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών (ΕΠΑΔ) ξεκινάμε να βάλουμε οριστικά τέλος στη γραφειοκρατία, κάνοντας πιο απλή τη ζωή των συμπολιτών μας. Για να φτάσουμε στην πιλοτική λειτουργία του προγράμματος εργαστήκαμε μεθοδικά και συστηματικά όλο το προηγούμενο διάστημα, παρεμβαίνοντας τόσο στο νομοθετικό πλαίσιο, όσο και στη διαλειτουργικότητα των πληροφοριακών συστημάτων».