Ελλάδα

Φίλης: Διαμόρφωση διακριτών ρόλων μεταξύ Εκκλησίας και Κράτους

νικος φιλης

Τη θέση ότι ήρθε η ώρα για διακριτούς ρόλους Κράτους - Εκκλησίας χωρίς αναθέματα εκφράζει σε συνέντευξή του στα Νέα Σαββατοκύριακο ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης

«Είναι ένα θέμα που πρέπει να επιλυθεί χωρίς περιττούς διχασμούς και αναθέματα. Η διαμόρφωση διακριτών ρόλων μεταξύ Εκκλησίας και Κράτους αποτελεί προγραμματική δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και αίτημα και άλλων πολιτικών ευαισθησιών, π.χ. από τον χώρο του Κέντρου και των φιλελευθέρων. Πρόκειται για ώριμο κοινωνικό αίτημα που ανταποκρίνεται στην ανάγκη για μια σύγχρονη και δημοκρατική πολιτεία σε συνθήκες, μάλιστα, πολυπολιτισμικής πραγματικότητας» δηλώνει χαρακτηριστικά, σημειώνοντας: 

«Η διαχωριστική γραμμή μεταξύ Εκκλησίας - Κράτους δεν σχετίζεται με τη θρησκευτική ελευθερία, η οποία αυτονοήτως προστατεύεται».
Ως προς την αλλαγή του εκλογικού νόμου, ο υπουργός Παιδείας τάσσεται καθαρά υπέρ της απλής και άδολης αναλογικής.

«Σημείο αναφοράς για όλους μας είναι η καθιέρωση της απλής αναλογικής ως πάγιου εκλογικού συστήματος διεξαγωγής όλων των εκλογικών αναμετρήσεων σε Βουλή, Ευρωβουλή, Αυτοδιοίκηση και συνδικάτα. Η καθιέρωση της απλής αναλογικής αποτελεί σταθερή και βασική επιλογή της Αριστεράς γιατί συνδέεται με τη γνήσια πολιτική εκπροσώπηση (σε εποχή μάλιστα που εντείνεται η κρίση αντιπροσώπευσης), με την εξυγίανση του πολιτικού συστήματος και την ουσιαστική λειτουργία και αναβάθμιση των θεσμών διαφάνειας και κοινωνικού ελέγχου» επισημαίνει, τονίζοντας: 

«Δεν θα επινοήσουμε ένα σύστημα κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του ΣΥΡΙΖΑ και της πολιτικής συγκυρίας, όπως έκαναν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Η διατήρηση του 3% (ή περίπου 3%) για την είσοδο στη Βουλή αποτρέπει την κονιορτοποίηση της πολιτικής ζωής σε προσωποπαγή κόμματα, που με υπομόχλιο άμετρες προσωπικές φιλοδοξίες αλλά και με την αδιαφανή στήριξη από μεγάλα οικονομικά συμφέροντα και media θα μετεξελιχθούν σε «κόμματα - εκβιαστές» και παράγοντες πολιτικής αποσταθεροποίησης».

Τέλος, σχολιάζοντας την κριτική που του ασκείται από την αξιωματική αντιπολίτευση, ο κ. Φίλης δηλώνει πως «όσοι πράττουν κάνουν και λάθη».

Ελλάδα

Πανελλήνιες: Ενημέρωση με μήνυμα στο κινητό για βαθμολογία και σχολή επιτυχίας

πανελληνιες 2017

Οι δράσεις για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της Εκπαίδευσης και την ψηφιακή ενδυνάμωση της εκπαιδευτικής κοινότητας βρέθηκαν στο επίκεντρο της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε μεταξύ της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως και του Υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση κατά τη σύσκεψη, έγινε συνοπτική παρουσίαση των ψηφιακών δράσεων όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης που αναμένεται να ολοκληρωθούν πριν το φθινόπωρο, καθώς και αυτών που αφορούν σε ευρύτερες παρεμβάσεις στις τεχνολογικές υποδομές των εκπαιδευτικών δομών, ώστε να αναπτυχθεί ένα υψηλών επιδόσεων ψηφιακό οικοσύστημα, αλλά και να καλλιεργηθούν περαιτέρω ψηφιακές δεξιότητες. 

Ειδικότερα, για την Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή συζητήθηκαν οι εξής δράσεις:

Το ψηφιακό απόσπασμα απολυτηρίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Η δυνατότητα, δηλαδή, που θα υπάρχει σύντομα για έκδοση ψηφιακού αποσπάσματος απολυτήριων τίτλων σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

– E-Εγγραφές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: H πρώτη εγγραφή στα νηπιαγωγεία που λειτουργεί από το Μάρτιο του 2021 θα εμπλουτιστεί κι άλλο, με την προσθήκη της νέας λειτουργικότητας ψηφιοποίησης του Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή και του Βιβλιαρίου Υγείας-Εμβολίων, το οποίο θα ισχύσει και για την πρώτη δημοτικού.

– E-Εγγραφές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Η εφαρμογή e-eggrafes, που έχει ήδη ενεργοποιηθεί από το προηγούμενο σχολικό έτος για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αξιοποιεί το σύστημα αυθεντικοποίησης του χρήστη μέσω των διαπιστευτηρίων του Taxisnet, και απευθύνεται στους γονείς/κηδεμόνες ή τους ίδιους τους μαθητές που επιθυμούν εγγραφή, ανανέωση εγγραφής ή μετεγγραφή σε δημόσιο ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ.

– Αναδιοργάνωση διαδικασίας κάλυψης θέσεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Για πρώτη φορά θα καταχωρίζονται τα κενά των σχολικών μονάδων σε μια ενιαία εφαρμογή που θα διαλειτουργεί με υφιστάμενες εφαρμογές του ΥΠΑΙΘ, με στόχο τον έγκαιρο προγραμματισμό και τη γρήγορη κάλυψη των λειτουργικών κενών, απλοποιώντας παράλληλα τις διαδικασίες για τους υποψήφιους αναπληρωτές και μειώνοντας το διοικητικό κόστος εξυπηρέτησης τους. Η ανάληψη υπηρεσίας των αναπληρωτών θα ολοκληρώνεται εξ ολοκλήρου ψηφιακά, μέσω της σύναψης ψηφιακής σύμβασης, κατά την ανάληψη της υπηρεσίας τους στις σχολικές μονάδες.

– Ενημέρωση Υποψηφίων Πανελλαδικών Εξετάσεων: Οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων, αρχής γενομένης από φέτος, θα ενημερωθούν με γραπτό μήνυμα στο κινητό τους α) για τη βαθμολογία τους και β) για το τμήμα ή σχολή επιτυχίας τους.

– Αναβάθμιση των κυκλωμάτων πρόσβασης των σχολείων στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο: Ολοκληρώθηκε ένα σημαντικό κύμα αναβαθμίσεων συνδέσεων των σχολικών μονάδων: 29% των σχολείων έχουν σύνδεση ADSL έως 24 Mbps, 60% των σχολείων έχουν σύνδεση με VDSL έως 50 και 100 Mbps, ενώ τα υπόλοιπα σχολεία είναι συνδεδεμένα σε δίκτυα οπτικών ινών με ταχύτητες μεγαλύτερες από 100 Mbps. Η διαδικασία περαιτέρω αναβάθμισης των ταχυτήτων σύνδεσης των σχολικών μονάδων είναι διαρκής και αναμένονται κι άλλες βελτιώσεις, στο πλαίσιο του Σύζευξις ΙΙ. 

Για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση συζητήθηκαν οι εξής δράσεις:

– E-Diplomas: Η διαδικτυακή πλατφόρμα βεβαίωσης κτήσης τίτλου σπουδών ΑΕΙ, που βρίσκεται ήδη σε πιλοτική εφαρμογή, σχεδιάζεται να επεκταθεί περισσότερο σε Πανεπιστήμια της χώρας, με στόχο να διευκολύνει τους κατόχους τίτλων και τους εργοδότες. Παράλληλα, θα περιλαμβάνει και περιγραφή του περιεχομένου των τίτλων σπουδών του πτυχίου, σύμφωνα με το υπόδειγμα του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ).

– Ε-University: Αναβαθμίζεται και επεκτείνεται η ψηφιακή υποδομή, τα πληροφοριακά συστήματα και ο ψηφιακός εξοπλισμός των ΑΕΙ, με στόχο την αποτελεσματική συλλογή και αξιοποίηση δεδομένων λειτουργίας τους.

– Ακαδημαϊκή Ταυτότητα: Μια νέα, «έξυπνη» φοιτητική ταυτότητα, που θα διευκολύνει την πρόσβαση σε σημαντικές υπηρεσίες, όπως εκπτώσεις σε μέσα μεταφοράς, προσβάσεις σε δημόσιες βιβλιοθήκες και άλλα, θα αποκτήσουν σύντομα οι φοιτητές. Παράλληλα, θα αναπτυχθεί σχετική εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, μέσω της οποίας θα παρέχονται οι ίδιες υπηρεσίες.

– Η ΕΘΑΑΕ, το ΕΔΥΤΕ και τα Υπουργεία Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, συστήνουν ομάδα εργασίας για την κατάρτιση συνολικού θεσμικού πλαισίου αναφορικά με την Ηλεκτρονική Υπηρεσία ολοκληρωμένης διαχείρισης συγγραμμάτων, το Σύστημα κεντρικής

Υποστήριξης της πρακτικής άσκησης φοιτητών ΑΕΙ, καθώς και την Ηλεκτρονική υπηρεσία για την ολοκληρωμένη διαχείριση νέων θέσεων διδακτικού προσωπικού των ΑΕΙ.

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Η πανδημία αποτέλεσε καταλύτη για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης. Συζητήσαμε δράσεις για την περαιτέρω αναβάθμιση και ανάπτυξη των ψηφιακών συστημάτων, πάντοτε σε εξαιρετική συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Οικοδομώντας στο κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης, εργαζόμαστε καθημερινά για το αναβαθμισμένο σχολείο, το αναβαθμισμένο Πανεπιστήμιο του αύριο, με γνώμονα την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων, τον εκσυγχρονισμό των δικτύων, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας. Στόχος μας, η συνολική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, ο εκσυγχρονισμός αλλά και η απλοποίηση -γραφειοκρατικών, χρονοβόρων μέχρι σήμερα- διαδικασιών, για την καλύτερη, ταχύτερη και ακόμη πιο διαφανή εξυπηρέτηση του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας.»

O Υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για την Ψηφιακή Διακυβέρνηση Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε: «Η παιδεία είναι ο σπουδαιότερος μηχανισμός μείωσης ανισοτήτων στην ιστορία. Χάρη στο σύστημα παιδείας, η Ελλάδα κατόρθωσε να απελευθερώσει το σπουδαίο δυναμικό της και να αλλάξει παράδειγμα προς το καλύτερο. Σε όλο το φάσμα των σπουδών, η τεχνολογία έρχεται να ενδυναμώσει τους πολίτες, από την πρώτη εγγραφή των παιδιών στο νηπιαγωγείο έως την απόκτηση του πανεπιστημιακού πτυχίου και την δημοσίευση διατριβών. Για όλους τους κλάδους της εκπαίδευσης, τα ψηφιακά εργαλεία χρησιμοποιούνται ως μοχλός προόδου και επιταχυντής της ανάπτυξης, προσωπικής και κοινωνικής».

 

Διαβάστε επίσης:

Κρήτη: Συναγερμός για 23χρονο που ήπιε ποντικοφάρμακο

Κρήτη - κορωνοϊός: Αυξήθηκαν οι διασωληνωμένοι ασθενείς

Κρήτη: Πρόστιμα σε επιβάτες ΙΧ και σε πεζούς