Ελλάδα

Έρχονται οι Σχολικοί Σύμβουλοι: Θα αντιμετωπίζουν κρίσεις και καταλήψεις

σχολείο.jpg

Τη διευθέτηση κρίσεων, όπως οι καταλήψεις που υπάρχουν αυτές τις μέρες σε εκατοντάδες σχολεία, αλλά και τη πρόληψη ακραίων συμπεριφορών στη σχολική κοινότητα θα κληθούν ν΄ αντιμετωπίσουν σύντομα οι Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής.

Ηδη δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση για τον νέο θεσμό η οποία καθορίζει το καθηκοντολόγιο, το έργο και τα προσόντα επιλογής του Συμβούλου και έτσι τώρα τα σχολεία όλης της χώρας θα πρέπει να ορίσουν τον εκπαιδευτικό, ο οποίος θα αναλάβει αυτό το δύσκολο ρόλο.

Βασικό έργο του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, θα είναι ν΄ αντιμετωπίζει τα ζητήματα, που απασχολούν τη σχολική μονάδα και τη σχολική κοινότητα που εκτείνονται και στην κοινωνία, μέσα από οργανωμένες κοινωνικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις, επιδιώκει να στηρίξει και να βελτιώσει τους εκπαιδευτικούς και τους κοινωνικούς μηχανισμούς, αναλαμβάνοντας ένα έργο προληπτικού και συμβουλευτικού χαρακτήρα στην αντιμετώπιση και καταπολέμηση πολλών κοινωνικών και παιδαγωγικών προβλημάτων, που ανακύπτουν στη σχολική τάξη, στη ζωή της σχολικής και ευρύτερης κοινότητας και επηρεάζουν τη ζωή των μαθητών.

 Για την πλήρωση των θέσεων του Συμβούλου Σχολικής Ζωής θα λαμβάνεται υπόψη η παιδαγωγική γνώση και επάρκεια του εκπαιδευτικού η οποία πιστοποιείται από πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος ή Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης ή από Μεταπτυχιακό δίπλωμα με αντικείμενο την Παιδαγωγική ή την Κοινωνική Παιδαγωγική ή τις Επιστήμες Εκπαίδευσης ή τις Επιστήμες της Αγωγής ή από διδακτορικό τίτλο σπουδών με αντικείμενο την Παιδαγωγική ή την Κοινωνική Παιδαγωγική ή τις Επιστήμες Εκπαίδευσης ή τις Επιστήμες της Αγωγής.

- Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής συμβουλεύει, καθοδηγεί και ενημερώνει μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά, η διαχείριση κρίσεων και πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, μαθησιακές δυσκολίες, συμπερίληψη και ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, μετάβαση σε άλλες βαθμίδες, σχολική κινητικότητα, συμβουλευτική και ομάδες γονέων και παράλληλα συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.

-Ασκεί τα καθήκοντά του και λειτουργεί συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τους υφιστάμενους θεσμούς υποστήριξης των σχολικών μονάδων, χωρίς να υποκαθιστά τις αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων, του Διευθυντή και του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας ή τις αρμοδιότητες υποστηρικτικών δομών της εκπαίδευσης.

- Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής βρίσκεται σε άμεση και διαρκή επικοινωνία με τους μαθητές ευθύνης του, τον σύλλογο διδασκόντων και λοιπό εκπαιδευτικό προσωπικό, όπως επίσης τους γονείς και κηδεμόνες. Ενεργεί όποτε αυτό του ζητηθεί, αλλά και με δική του πρωτοβουλία, εφόσον υποπέσει στην αντίληψή του κατάσταση, η οποία χρήζει ιδιαίτερης αντιμετώπισης. Στο πλαίσιο επιτέλεσης του έργου του, συνεργάζεται με τις υποστηρικτικές δομές και δύναται να ζητήσει τη συνδρομή τους για την αντιμετώπιση μεμονωμένων περιστατικών ή ειδικών περιπτώσεων, όπως και να παραπέμψει τον χειρισμό τους αρμοδίως σε αυτές ή στον σύλλογο διδασκόντων, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.

Αρμοδιότητες - Καθήκοντα

-Η συμβουλευτική καθοδήγηση, η ενημέρωση και η υποστήριξη μαθητών, γονέων και κηδεμόνων σε θέματα παιδαγωγικής, αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά, η διευθέτηση κρίσεων, η πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, και η διαχείριση μαθησιακών δυσκολιών.

- Η ενθάρρυνση και η ενίσχυση της επικοινωνίας του σχολείου με την οικογένεια και την ευρύτερη κοινότητα.

- Η υποστήριξη μέσα από κοινωνικοπαιδαγωγικά προγράμματα, μεθόδους και πρακτικές για τη δημιουργική σύνδεση σχολείου, οικογένειας και κοινότητας και την συνεργασία τους, με στόχο τη διαχείριση κρίσεων, δηλαδή την πρόληψη κάθε τύπου αντικοινωνικών συμπεριφορών, την ενίσχυση μαθητών με ιδιαίτερες μαθησιακές ή συναισθηματικές δυσκολίες, την υποστήριξη αυτών και των οικογενειών τους κ. ά.

- Η κοινωνική ένταξη, η συμπερίληψη και ενσωμάτωση μαθητών με ιδιαίτερες ικανότητες, κλίσεις και ταλέντα και η αξιοποίηση αυτών στον χώρο της σχολικής κοινότητας.

- Η υποστήριξη των μαθητών μέσα από προληπτικές αλλά και συμβουλευτικές κοινωνικοπαιδαγωγικές δράσεις, προκειμένου οι μαθητές να αποκτήσουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και αυτοεκτίμηση ώστε να συμμετέχουν ενεργά και αποτελεσματικά στην σχολική ζωή.

- Η συνεργασία και η υποστήριξη των οικογενειών των μαθητών θα πραγματοποιηθεί συμπεριλαμβάνοντας και αξιοποιώντας τις κοινωνικοπαιδαγωγικές δράσεις, τη συμβουλευτική γονέων και τη δημιουργία ομάδων γονέων με κοινά ενδιαφέροντα και ανάγκες.

- H δημιουργία και η καλλιέργεια θετικών σχέσεων αλληλεπίδρασης και συνεργασίας μεταξύ των μελών της σχολικής μονάδας και της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας. Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων, σε συνεργασία με τα ΚΕΣΥ προς όφελος των μελών της σχολικής κοινότητας.

- Η άσκηση των καθηκόντων του λαμβάνει χώρα συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τους υφιστάμενους θεσμούς υποστήριξης των σχολικών μονάδων, χωρίς να υποκαθιστά τις αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων, του Διευθυντή και του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας ή τις αρμοδιότητες υποστηρικτικών δομών της εκπαίδευσης.

Προσόντα ορισμού Συμβούλου Σχολικής Αγωγής

Ως Σύμβουλος Σχολικής Ζωής, ορίζεται για ένα σχολικό έτος, μόνιμος εκπαιδευτικός, που θα πρέπει να ανήκει στο σύλλογο διδασκόντων της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας, κατά την έναρξη του σχολικού έτους. Σε περίπτωση, που η σχολική μονάδα δεν διαθέτει μόνιμο εκπαιδευτικό, ορίζεται αναπληρωτής. Για την πλήρωση των θέσεων του Συμβούλου Σχολικής Ζωής λαμβάνεται υπόψη η παιδαγωγική γνώση και επάρκεια του εκπαιδευτικού η οποία πιστοποιείται από πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος ή Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης ή από Μεταπτυχιακό δίπλωμα με αντικείμενο την Παιδαγωγική ή την Κοινωνική Παιδαγωγική ή τις Επιστήμες Εκπαίδευσης ή τις Επιστήμες της Αγωγής ή από διδακτορικό τίτλο σπουδών με αντικείμενο την Παιδαγωγική ή την Κοινωνική Παιδαγωγική ή τις Επιστήμες Εκπαίδευσης ή τις Επιστήμες της Αγωγής.

Εναλλακτικά και στην περίπτωση απουσίας των προαναφερόμενων προσόντων, συνυπολογίζεται η πιστοποιημένη συμμετοχή σε επιμορφωτικά σεμινάρια και εκπαιδευτικά προγράμματα τουλάχιστον 300 ωρών σε αντίστοιχα αντικείμενα με τα προαναφερόμενα. Συνεκτιμώμενα προσόντα αποτελούν η αποδεδειγμένη συμμετοχή σε προγράμματα που έχουν αναπτυχθεί σε διάφορους τομείς κοινωνικοπαιδαγωγικής δράσης και σχετίζονται με τις επιμέρους αρμοδιότητες του Συμβούλου Σχολικής Ζωής.

Ελλάδα

Υπό την αυστηρή τήρηση των μέτρων προστασίας οι εκδηλώσεις γιατην 28η Οκτωβρίου

28η Οκτωβρη

Χωρίς στρατιωτικές και μαθητικές παρελάσεις εορτάζεται η φετινή επέτειος της 28ης Οκτωβρίου. Όσες εκδηλώσεις τελεστούν, δηλαδή δοξολογίες και καταθέσεις στεφάνων, θα πραγματοποιηθούν με περιορισμένο αριθμό ατόμων για λόγους δημόσιας υγείας και υπό την αυστηρή τήρηση των υγειονομικών διατάξεων.

Στην πόλη των Αθηνών θα γίνει κατάθεση στεφάνων στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη ενώ στην πόλη της Θεσσαλονίκης θα γίνει κατάθεση στεφάνου στο Ηρώο του Γ΄ Σώματος Στρατού από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

«Η εθνική επέτειος της 28ης Οκτωβρίου 1940 έχει ιδιαίτερη αξία για τη χώρα μας, υπενθυμίζοντας την αντίσταση της πατρίδας μας ενάντια στον φασισμό και τον ναζισμό και τους αγώνες των λαών για τη δημοκρατία και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Η ματαίωση των παρελάσεων, ουδόλως απαξιώνει και μειώνει τις οφειλόμενες τιμές στους αγωνιστές, ήρωες της Εποποιίας του 1940. Ως ένδειξη ελάχιστου φόρου τιμής, καλούμε όλες τις κρατικές υπηρεσίες, τις περιφέρειες, τους δήμους και τους πολίτες, να αναρτήσουν την ελληνική σημαία στα καταστήματα των υπηρεσιών τους και τις οικίες τους, αντίστοιχα», τονίζει το υπουργείο Εσωτερικών σε εγκύκλιο που εξέδωσε.

Επιπλέον, όπως δήλωσε πριν από λίγες μέρες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, ο πρωθυπουργός και τα μέλη της κυβέρνησης δεν θα συμμετάσχουν στη σημερινή δοξολογία της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου.

«Η κυβέρνηση ανταποκρινόμενη στο υπεύθυνο κάλεσμα του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμου για την αποφυγή μαζικών συναθροίσεων, ανακοινώνει ότι ο πρωθυπουργός και τα μέλη της δεν θα παραστούν στη Δοξολογία για την Εθνική μας Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου. Φέτος, ας πούμε ΟΧΙ και στον κορονοϊό» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πέτσας.

Επιπρόσθετα σχετικά με τις δοξολογίες που αφορούν σε εορταστικές εκδηλώσεις της 28ης Οκτωβρίου όπως και τις καταθέσεις στεφάνων σε όλη τη χώρα, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης για την πορεία της πανδημίας της νόσου Covid-19 , ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς, υπογράμμισε ότι θα πραγματοποιηθούν με αυστηρή τήρηση των μέτρων που προβλέπονται σε κάθε επίπεδο του χάρτη υγειονομικής ασφάλειας και προστασίας.

Όσον αφορά τις εκδηλώσεις εορτασμού στα σχολεία, αυτές πραγματοποιήθηκαν χθες ανά τμήμα. Μετά το τέλος των εκδηλώσεων απενεμήθηκαν τα αριστεία-βραβεία- οι έπαινοι προσωπικής βελτίωσης και οι ειδικοί έπαινοι στους/στις μαθητές/τριες του σχολικού έτους 2019-20, καθώς και η παράδοση της σημαίας από τον διευθυντή/ντρια κάθε σχολικής μονάδας στον/στη σημαιοφόρο, παρουσία εκπροσώπων των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών με τα απαραίτητα μέτρα ατομικής προστασίας.

Σημειώνεται επίσης ότι δεν θα πραγματοποιηθούν μαθητικές παρελέσεις, ενώ η εκπροσώπηση των σχολικών μονάδων με τη συμμετοχή σημαιοφόρων και παραστατών σε εορταστικές εκδηλώσεις (δοξολογία, κατάθεση στεφάνων κ.ά.), θα πραγματοποιηθεί τηρώντας τα ισχύοντα μέτρα για τον περιορισμό της διασποράς του covid- 19.