Ελλάδα

Εντατικοί έλεγχοι σε όλες τις εταιρείες ταχυμεταφορών για τις χρεώσεις τους

χρήματα-πρόστιμο-φόρος

Απ’ το μικροσκόπιο των ελεγκτικών Αρχών φαίνεται ότι θα περάσουν όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις στο χώρο των ταχυμεταφορών στον απόηχο των καταγγελιών που γίνονται στη ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή για σημαντικές αυξήσεις στα τιμολόγια τις τελευταίες μέρες.

Το πρωί ήταν η σειρά της εταιρείας Speedex του Ομίλου Σφακιανάκη να δεχθεί την επίσκεψη του μικτού κλιμακίου ελεγκτών του Υπ. Ανάπτυξης και της Οικονομικής Αστυνομίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων οι έλεγχοι θα συνεχιστούν σε όλες τις εταιρείες του κλάδου και αν διαπιστωθεί εναρμονισμένη πρακτική το θέμα θα παραπεμφθεί, για περαιτέρω έλεγχο, στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Πάντως απ’ τις έρευνες που διεξήχθησαν τις προηγούμενες ημέρες στις εταιρείας ACS και Γενική Ταχυδρομική δεν φαίνεται να έχουν προκύψει επιβαρυντικά ευρήματα για την επιβολή προστίμων. Και αυτό διότι, όπως έλεγαν κύκλοι του υπ. Ανάπτυξης στο protothema.gr «δεν πρόλαβαν να τιμολογήσουν με βάση τις νέες χρεώσεις που είχαν γνωστοποιήσει στους πελάτες τους». Σε διαφορετική περίπτωση, εξηγούσαν, οι υποθέσεις τους θα αντιμετωπιζόντουσαν με βάση τις νέες, αυστηρές, διατάξεις περί αισχροκέρδειας.

Εντείνονται οι έλεγχοι και στα καύσιμα

Την ίδια ώρα συνεχίζονται οι έλεγχοι της αγοράς από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων σε συνεργασία με την οικονομική αστυνομία στους τομείς των καυσίμων, των τροφίμων και του υγειονομικού υλικού. Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τα καύσιμα είναι σε εξέλιξη έλεγχοι σε Κρήτη, Αχαΐα, Βόρειο και Νότιο Αιγαίο και Κεντρική Μακεδονία.

«Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν μέχρι να αποδειχθούν οι ορθές εμπορικές πρακτικές. Είμαστε αποφασισμένοι και ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης και ο υφυπουργός Νίκος Παπαθανάσης, να προστατέψουμε τα οικονομικά συμφέροντα των πολιτών», σημειώνει σε ανάρτηση του στα social media ο ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή κ. Π. Σταμπουλίδης.

Δηλώνουν τα αποθέματα αυγών και αιγοπρόβειου κρέατος

Εν τω μεταξύ συνεχίζεται και η διαδικασία δήλωσης των αποθεμάτων σε αυγά και αιγοπρόβειο κρέας από τους εμπλεκόμενους στην εφοδιαστική αλυσίδα. Ένα μέτρο που ξεκίνησε προ ημερών να ισχύει σε μία προσπάθεια να εξασφαλιστεί επάρκεια αποθεμάτων ενόψει Πάσχα αλλά και προς αποφυγή ελληνοποιήσεων. Ήδη σχεδόν 3.300 επιχειρήσεις έχουν προβεί σε δήλωση των αποθεμάτων τους.

Οικονομία

Στα 1,683 δισ. ευρώ ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο τρίμηνο του κορωνοϊού

Σούπερ μάρκετ

Πωλήσεις ύψους 1,683 δισ. ευρώ παρουσίασαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε διάστημα δώδεκα εβδομάδων από την εμφάνιση κρουσμάτων κορωνοϊού στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI.

Αναλυτικότερα, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ (Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, μη συμπεριλαμβανομένων νησιών) με βάση τα στοιχεία για τις ταχυκίνητες κατηγορίες ανήλθαν σε 1,683 δισ. ευρώ για την περίοδο 24/02/2020 - 17/5/2020 σε σχέση με την περίοδο 25/02/2019 - 19/5/2019 οπότε και ανήλθαν σε 1,371 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 22,7%.

Αντίστοιχα, την εβδομάδα που τελειώνει στις 17/5/2020 οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (19/5/2019), ανήλθαν σε 123,36 εκατ. ευρώ έναντι 112 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 10,1%.

Από την αρχή του 2020 μέχρι τις 19 Μαΐου η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία ανήλθε σε 15,1% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, δηλαδή από την αρχή του 2019 μέχρι 19 Μαΐου 2019.

Την περίοδο 24/02/2020 - 17/5/2020, στις 340 προϊοντικές κατηγορίες που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους), 168 ήταν τρόφιμα (21% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 41 προϊόντα νοικοκυριού (32,8% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (24,1% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (23,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία).

Όπως προκύπτει από τις μετρήσεις της IRI, τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία παρουσίασαν τα αντισηπτικά τζελ όπου ο τζίρος σημείωσε άνοδο 492,1%. Ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 320,1%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 269,6% και το οινόπνευμα με αύξηση 232,4%.

Όσον αφορά στην εβδομάδα που τελειώνει στις 17/5/2020, στις 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους), 168 ήταν τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 7,4%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (15% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 1,9%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 44,7%).

Τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία, σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI, παρουσίασαν τα αντισηπτικά τζελ, όπου o τζίρος σημείωσε άνοδο 502,8%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 236,1%, τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 230,1%, το γάλα μακράς διάρκειας με αύξηση 163,5% και ο αθλητικός εξοπλισμός με αύξηση 160,1%.