Ελλάδα

ΑΑΔΕ: Μόνο με ραντεβού οι φορολογούμενοι στις ΔΟΥ για εκκρεμείς υποθέσεις τους

εφορία

Μόνο με ραντεβού θα μπορούν να προσέρχονται φορολογούμενοι ή οι νόμιμοι εκπρόσωποί τους για λόγους που σχετίζονται με εκκρεμή υπόθεσή τους στα Τμήματα Ελέγχου των Δ.Ο.Υ., στα Ελεγκτικά Κέντρα (ΚΕ.ΜΕ.ΕΠ., ΚΕ.ΦΟ.ΜΕ.Π.), στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) και στις Υπηρεσίες Ελέγχου και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων (Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.).

Αυτό προβλέπουν οδηγίες που έδωσε ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής με σκοπό την καλύτερη και έγκαιρη εξυπηρέτηση των φορολογουμένων και την αποτελεσματικότερη λειτουργία των υπηρεσιών της Α.Α.Δ.Ε.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΑΑΔΕ, από τη Δευτέρα, 29 Ιουλίου, η προσέλευση θα πραγματοποιείται, αφού προηγηθεί επικοινωνία με το Τμήμα Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης (γραμματεία) των συγκεκριμένων υπηρεσιών, ώστε να καθορίζεται ο χρόνος συνάντησης με τα αρμόδια για το θέμα στελέχη τους. Η επικοινωνία αυτή μπορεί να πραγματοποιείται μέσω αιτήματος, το οποίο υποβάλλεται αυτοπροσώπως στην αρμόδια υπηρεσία ή αποστέλλεται με οποιοδήποτε πρόσφορο μέσο (ταχυδρομείο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, φαξ).

Προσερχόμενος, ο κάθε ενδιαφερόμενος θα απευθύνεται στη γραμματεία της υπηρεσίας, όπου θα του χορηγείται κάρτα με την ένδειξη, «Επισκέπτης», και την οποία θα φέρει καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής του στην υπηρεσία. Να σημειωθεί ότι οι νόμιμοι εκπρόσωποι των φορολογουμένων πρέπει να φέρουν μαζί τους τα σχετικά νομιμοποιητικά τους έγγραφα. Παράλληλα, η Α.Α.Δ.Ε. επεξεργάζεται μια σύγχρονη ηλεκτρονική υπηρεσία για τον προγραμματισμό και την παρακολούθηση των επισκέψεων των φορολογουμένων στις κατά αρμοδιότητα ελεγκτικές φορολογικές υπηρεσίες, μέσω της ανάπτυξης διαδικτυακής εφαρμογής (web based application), στο πλαίσιο της ψηφιοποίησης των διαδικασιών και της αναβάθμισης των υποδομών και του εξοπλισμού της.
Διευκρινίζεται ότι, ως προς τις Δ.Ο.Υ., η νέα αυτή διαδικασία επισκέψεων θα αφορά μόνο τα τμήματα ελέγχου και όχι τα υπόλοιπα τμήματα υποδοχής κοινού.

Ελλάδα

Από σήμερα η νέα διαδικασία δήλωσης γέννησης σε ΠΑΓΝΗ και Βενιζέλειο

βρέφος-μωρό-μαιευτήριο

 Σε 15 μαιευτήρια και μαιευτικές κλινικές ξεκίνησε από σήμερα η πιλοτική εφαρμογή της νέας διαδικασίας της δήλωσης γέννησης, ενώ αναμένεται μέχρι το τέλος του μήνα να εφαρμόζεται καθολικά, σύμφωνα με το πλάνο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Πλέον μια χρονοβόρα διαδικασία, η οποία ενέπλεκε τέσσερις υπηρεσίες και πολλαπλές ουρές, θα ξεκινά και θα ολοκληρώνεται για τους γονείς μέσα στο μαιευτήριο, με μόνο απαιτούμενο δικαιολογητικό τα ταυτοποιητικά τους έγγραφα. Τα αρμόδια ληξιαρχεία και δημοτολόγια θα ενημερώνονται από το μαιευτήριο ηλεκτρονικά, ενώ το νεογέννητο θα αποκτά άμεσα ΑΜΚΑ και ασφαλιστική ικανότητα (αν είναι ασφαλιστικά ενήμερος ο γονέας). Επιπλέον, θα κινούνται αυτόματα οι διαδικασίες για την απόδοση του επιδόματος γέννησης, εφόσον πληρούνται τα κριτήρια. Η πιλοτική λειτουργία αφορά τα παρακάτω μαιευτήρια και μαιευτικές κλινικές:

   1. Γενικό Νοσοκομείο ΒΕΝΙΖΕΛΕΙΟ - ΠΑΝΑΝΕΙΟ

   2. Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου

   3. Γενικό Νοσοκομείο Καστοριάς

   4. Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας

   5. Γενικό Νοσοκομείο Μυτιλήνης ΒΟΣΤΑΝΕΙΟ

   6. Γενικό Νοσοκομείο Λακωνίας- Νοσοκομειακή Μονάδα Σπάρτης

   7. Γενικό Νοσοκομείο Αργολίδας- Νοσοκομειακή Μονάδα 'Αργους

   8. Παναρκαδικό Γενικό Νοσοκομείο Τρίπολης Η ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ

   9. Γενικό Νοσοκομείο Ιωαννίνων ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑ

   10. Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ιωαννίνων

   11. Γενικό Νοσοκομείο ΕΛΕΝΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ -ΑΘΗΝΑ

   12. Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ - ΑΘΗΝΑ

   13. Μαιευτική, Γυναικολογική Κλινική ΜΗΤΕΡΑ

   14. Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Πάτρας

   15. Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης

   Όπως δηλώνει ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης «το νέο, απλοποιημένο σύστημα για τη δήλωση γέννησης είναι πιλοτικό και αναμένουμε τις επόμενες ημέρες να το βελτιστοποιήσουμε και να το διευρύνουμε. Δεν επιλέξαμε να αρχίσουμε τη διαδικασία απλοποίησης και ψηφιοποίησης των γεγονότων ζωής με τη γέννηση μόνο για σημειολογικούς λόγους, αλλά και γιατί επρόκειτο για μια από τις πλέον δαιδαλώδεις. Θα συνεχίσουμε να απλοποιούμε και να ψηφιοποιούμε τις διοικητικές διαδικασίες, ώστε να δημιουργήσουμε ένα κράτος σύγχρονο και λειτουργικό, το οποίο δε θα ταλαιπωρεί πολίτες και επιχειρήσεις με περιττές ουρές και διατυπώσεις».

   Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδας Χριστόπουλος υπογραμμίζει ότι «σήμερα αποδεικνύουμε έμπρακτα ότι μέσω του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών (ΕΠΑΔ) ξεκινάμε να βάλουμε οριστικά τέλος στη γραφειοκρατία, κάνοντας πιο απλή τη ζωή των συμπολιτών μας. Για να φτάσουμε στην πιλοτική λειτουργία του προγράμματος εργαστήκαμε μεθοδικά και συστηματικά όλο το προηγούμενο διάστημα, παρεμβαίνοντας τόσο στο νομοθετικό πλαίσιο, όσο και στη διαλειτουργικότητα των πληροφοριακών συστημάτων».