Ελλάδα

Οικονομία

Πρώτος στη Μεσόγειο ο Πειραιάς στη διακίνηση containers

λιμάνι Πειραιάς.jpg

Την πρώτη θέση στη Μεσόγειο, με 40.000 περίπου επιπλέον «κουτιά» από τον δεύτερο παίκτη, κατακτά με βάση τα στοιχεία επταμήνου 2019 ο Πειραιάς.
Ειδικότερα το λιμάνι της Βαλένθια ανακοίνωσε ότι η διακίνηση containers (περιλαμβάνονται και δυο μικρότερα λιμάνια γειτονικά της Βαλένθια) ανήλθε το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2019 στα 3.231.640 teu, αυξημένα κατά 8,72% σε σύγκριση με τα 2.959.452  teu του αντίστοιχου επταμήνου του 2018.

Η επίδοση αυτή είναι περίπου κατά 40.000 teu μικρότερη από τη συνολική επίδοση του λιμανιού του Πειραιά, που σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» φτάνει τα 3.275.000 teu, εκ των οποίων τα 3.027.000 teu (+21,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018) διακινήθηκαν από τους δυο προβλήτες που ανήκουν στη ΣΕΠ και τα υπόλοιπα από τον προβλήτα που διαχειρίζεται απευθείας ο ΟΛΠ.

Η ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά λόγω της Cosco είναι ιδιαίτερα έντονη τα τελευταία χρόνια, γεγονός που σχολιάζεται θετικά και από διεθνείς αναλυτές των λιμενικών υποθέσεων.
Όπως αναφέρεται στο porteconomics.eu σε μια ανάλυση που παρουσιάζεται η κίνηση των δέκα μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης για το πρώτο εξάμηνο του 2019, «o Πειραιάς συνεχίζει την ισχυρή πορεία ανάπτυξής που καταγράφει την τελευταία δεκαετία επιτυγχάνοντας εντυπωσιακή αύξηση 23,8% το πρώτο εξάμηνο του 2019 σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2018. Αν αυτό το ποσοστό ανάπτυξης μπορέσει να διατηρηθεί ολόκληρο το 2019, το ελληνικό λιμάνι θα φτάσει τα 6 εκατομμύρια TEU φέτος στην τέταρτη θέση στην ευρωπαϊκή κατάταξη. Σημειώστε ότι ο Πειραιάς διαχειρίστηκε μόλις 1,2 εκατομμύριο TEU το 2010».

Πάντως με βάση τα στοιχεία του εξαμήνου του 2019, το Ρότερνταμ διατηρεί την πρώτη θέση με 7,5 εκατ. teu και άνοδο 6,4% σε σύγκριση με πέρυσι το ίδιο διάστημα και ακολουθεί η Αμβέρσα με 5,84 εκατ. teu, έναντι 5,57 εκατ. teu το πρώτο εξάμηνο του 2018, σημειώνοντάς άνοδο 4,84%.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται το Αμβούργο που κατέγραψε άνοδο 7,5% στη διακίνηση containers και έφτασε τα 4,7 εκατ. teu. 

Το Bremen- Bremenhaven που στο τέλος του 2018 είχε την τέταρτη θέση  ανακοίνωσε για το πρώτο εξάμηνο του 2019 μια μείωση κατά 8,6% στη διακίνηση containers στα 2.486.121 teu. Η αρνητική αυτή εξέλιξη για το εν λόγω λιμάνι σημαίνει ότι θα χάσει για φέτος την τέταρτη θέση στην Ευρώπη, την οποία με βάση τα στοιχεία επταμήνου θα κερδίσει ο Πειραιάς. Το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι βάζει πάντως πλώρη και για ψηλότερα καθώς με το νέο masteρ plan που κατέθεσε η διοίκηση του ΟΛΠ ΟΛΠ+1,06% προγραμματίζεται η κατασκευή και λειτουργία ενός ακόμα μεγάλου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων δυναμικότητας 2,8 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων (TEU), που χωροθετείται ανατολικά του προβλήτα Ι. 

Στόχος της Cosco είναι η αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά πάνω από τα 10 εκατομμύρια TEU, άρα διεκδικεί την τρίτη θέση από το Αμβούργο. Η επένδυση στον προβλήτα ΙV εκτιμάται πως θα αγγίξει τα 300 εκατομμύρια ευρώ.

Επισημαίνεται ότι το 2018 η διακίνηση στον Πειραιά έφτασε τα 4,9 εκατομμύρια TEU, σημειώνοντας αύξηση 18,4% από το προηγούμενο έτος, 47% από το 2015 και άνω του 700% από το 2009, όταν και ανέλαβε την υποπαραχώρηση του προβλήτα ΙΙ (ο προβλήτας ΙΙΙ κατασκευάστηκε αργότερα από την Cosco, ενώ ο προβλήτας Ι ήταν και παραμένει υπό την άμεση διαχείριση του ΟΛΠ). 
Να σημειωθεί πως το master plan αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία συμβούλων McKinsey. 

Οι υπόλοιπες επενδύσεις της Cosco, πέραν του προβλήτα ΙV και του νέου λιμένα κρουαζιέρας, είναι εμπορικό κέντρο για τους επιβάτες κρουαζιέρας, τέσσερα ξενοδοχεία, car terminal, νέες αποθήκες και logistics, βελτίωση και συντήρηση λιμενικών υποδομών, προμήθεια εξοπλισμού και μέσων, βελτίωση υποδομών ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, οικολογικά λεωφορεία κ.ά. 
πηγή: Ναυτεμπορική

Ελλάδα

Κορωνοϊός - ΠΟΕΔΗΝ: Τουλάχιστον 52 ασθενείς διασωληνωμένοι εκτός ΜΕΘ στην Αττική

ΜΕΘ εντατική κορωνοϊός

Για 52 διασωληνωμένους ασθενείς με κορωνοϊό εκτός ΜΕΘ στην Αττική σήμερα, κάνει λόγο ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ Μιχάλης Γιαννάκος, επισημαίνοντας μάλιστα ότι 30 εξ αυτών βρίσκονται πολλές μέρες εκτός ΜΕΘ και «δεν έρχεται η σειρά τους για να απορροφηθούν».

«Προφανώς δεν πληρούν τα κριτήρια εναντι άλλων που βρίσκονται στη λίστα αναμονής», σημειώνει ο κ. Γιαννάκος, προσθέτοντας πως έχουμε διασωληνωμένους ασθενείς με Covid 19 εκτός ΜΕΘ, «παρά τις πρόχειρες και αυτοσχέδιες ΜΕΘ που λειτούργησαν σε χειρουργικές αίθουσες, σε δωμάτια κλινικών με υποτυπώδη εξοπλισμό και ελάχιστο ανεκπαίδευτο προσωπικό».

Σε ό,τι αφορά τις εφημερίες στα νοσοκομεία της Αττικής, σημειώνει:

«Πήραν απόφαση να καταργήσουν την καθημερινή εφημερία του Ασκληπιείου για ορθοπεδικά περιστατικά. Εξυπηρετεί ατυχήματα των κατοίκων της περιοχής που βρίσκονται 20 χιλιόμετρα μακριά από άλλα εφημερεύοντα νοσοκομεία. Λένε για εξοικονόμηση προσωπικού και χώρων λόγω κορωνοϊού. Το Αττικό εφημέρευε χθες και έκανε 65 εισαγωγές περιστατικών κορωνοϊού. Ανέπτυξε και υπάρχουν αυτή τη στιγμή 50 ράντζα με γενικά περιστατικά».

Στη Θεσσαλονίκη, η κατάσταση αρχίζει να θυμίζει Νοέμβριο, σημειώνει ο κ. Γιαννάκος. Όπως λέει, στο νοσοκομείο Παπανικολάου που εφημέρευε χθες, εισήχθησαν 55 περιστατικά κορωνοϊού και οι ΜΕΘ είναι γεμάτες με 35 διασωληνωμένα περιστατικά.

«Είμαστε στα πρόθυρα ημερών Νοεμβρίου με επιλογές περιστατικών για ΜΕΘ. Νοσηλεύει 150 περιστατικά κορωνοϊού και στην κορύφωση του δεύτερου κύματος τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο το ίδιο νοσοκομείο νοσήλευε 200 περιστατικά κορωνοϊού», αναφέρει.

Ειδήσεις σήμερα 

Κορωνοϊός: 1.718 νέα κρούσματα και 52 θάνατοι – Στους 780 οι διασωληνωμένοι

Κορωνοϊός- ΠΟΕΔΗΝ: Γιατρός που είχε εμβολιαστεί βρέθηκε θετικός στον ιό

Κρήτη - Κορωνοϊός: 63 νέα κρούσματα στο νησί ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ