Skip to main content
ΑΠΟΨΕΙΣ

Οι φυλές των social media. Του Θανάση Παπαμιχαήλ*

Image
Θανάσης Παπαμιχαήλ
 clock 13:24 | 14/02/2022
writer icon newsroom ekriti.gr

Διάσημοι, πλούσιοι και δημοφιλείς, είχαν πάντα την πρώτη θέση στην επιρροή των μαζών, μέσω του επαγγέλματος τους ή της τέχνης τους. Επώνυμοι δημοσιογράφοι, πασίγνωστοι ηθοποιοί, μπορούσαν να περάσουν εύκολα τα μηνύματα που εξέπεμπαν. Μηνύματα εμπορικής, πολιτικής επικοινωνίας και κοινωνικά.

Σήμερα υπάρχουν οι νέες φυλές των social media, που κάνουν την ίδια δουλειά από τους παραδοσιακού σταρ – προωθητές που ξέρουμε. Είναι απλοί πολίτες με αποτελεσματικότητα μέσα από τα social media απείρως μεγαλύτερη από τους γνωστούς σταρ μέσω των παραδοσιακών μέσων. Η επίδραση τους στα καθημερινά δρώμενα σημαντικότατη, με απόψεις, συμβουλές πάσης φύσεως, ακόμη και πολιτικής στράτευσης. Ένας «εικονικός» κόσμος, πληθυσμιακά ακόμη και μεγαλύτερος από τον κανονικό.

Οι βασικότερες φυλές των social media είναι: Οι influencers, «προπαγανδιστές τοίχου» προϊόντων και υπηρεσιών με σκοπό να κάνουν τον follower, τον άνθρωπο που τους ακολουθεί, να αγοράσει το προϊόν και στη συνέχεια, με έξυπνες τεχνικές μάρκετινγκ, να πειστεί να παράγει «μετασχόλια» με τις εκατοντάδες κοινοποιήσεις.

Αρκετοί διαφημιζόμενοι, βρήκαν έναν νέο τρόπο επικοινωνίας με στοχευμένο κοινό και επενδύοντας λιγότερα χρήματα από ότι σε συμβατικές διαφημιστικές εκστρατείες στα παραδοσιακά μέσα.

Οι λεγόμενοι influencers, με ατομικές παραγωγές και προβολή μέσω των καναλιών youtube και  με θεματολογία από telemarketing μέχρι on line συμβουλές από ψυχολόγους, αστρολόγους, καφετζούδες, personal coaches και άλλα συναφή επαγγέλματα, κυριαρχούν στον ιντερνετικό κόσμο και κερδίζουν σημαντικά ποσά από τις χορηγίες. οι επαγγελματίες των social media, που «εκτελούν» συμβόλαια πολιτικά, οικονομικά, στο πεδίο ιδεών, του δημόσιου διαλόγου, της ψηφοθηρίας, αλλά και σε γενικότερη συνεισφορά ζητούμενα.

Υπάρχουν και πολιτικά στρατευμένοι κονδυλοφόροι , που μιλάνε την εκάστοτε γλώσσα του κοινωνικού δικτύου, πληρώνονται για να εκφράζουν άποψη ή για να δίνουν απαντήσεις. Είναι τα γνωστά τρολς, με στόχο τη δημιουργία συγκεκριμένου κλίματος. Οι trash των social media. Μια φυλή πιο δηλητηριώδη από την κίτρινη δημοσιογραφία, κάνοντας ακόμη και την trash tv να μοιάζει νηπιαγωγείο μπροστά τους.

Με ψεύτικούς λογαριασμούς, με αήθη τρολ, με λόγο υβριστικό, ανέντιμο, συκοφαντικό, με έκκριση χολής και κυνισμό, δημιουργούν ένα κλίμα τρόμου, αμφισβήτησης και μηδενισμού αξιών και θέσεων. Στην κατηγορία αυτή, ανήκουν και οι γνωστές «μονταζιέρες». Οι εθισμένοι στα social media, απλοί καθημερινοί άνθρωποι ,που βρίσκουν ένα νέο τρόπο έκφρασης και διεξόδου. Υποκατάστατο του παραδοσιακού καφενείου. Συζητάνε, κοκορομαχούν, σκοτώνονται, φλερτάρουν, ασχημονούν, χαζολογούν, κάνουν on line αγορές και γεμίζουν το χρόνο τους. Πραγματική «αρρώστια», ιδιαίτερα για μεγάλο ποσοστό της νεολαίας.

*Ο Θανάσης Παπαμιχαήλ είναι Επικοινωνιολόγος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η κυβέρνηση σε άρνηση και η κοινωνία σε απόγνωση. Του Σωκράτη Βαρδάκη

Ο έρωτας βάζει δύσκολα στην Εκκλησία; Του Ηρακλή Φίλιου

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis