Απόψεις

Οδικές Υποδομές στην Κίνα μέσα από τα μάτια ενός Ηρακλειώτη (βίντεο - φωτο)

κίνα ρασιδάκης

Στο πρόσφατο επαγγελματικό μου ταξίδι στην Κίνα, είχα την ευκαιρία και τον χρόνο να κάνω ένα μικρό «φωτο-ρεπορτάζ» σχετικά με τις οδικές υποδομές αλλά και την οδική κυκλοφορία σε δύο πόλεις: Την Guantzhou (14.000.000 κατοίκων) και την Yiwu (4.000.000 κατοίκων).

 

Από την πρώτη στιγμή που θα βγεις από το αεροδρόμιο θα προσέξεις την αρτιότητα των οδικών υποδομών όσο αφορά αυτοκινητόδρομους, γέφυρες, πεζογέφυρες, πεζοδρόμια κ.λ.π. Αν και οι ταμπέλες είναι κυρίως στα κινέζικα και ελάχιστες στα αγγλικά, πιστεύω ότι ο καθένας μπορεί να οδηγήσει ή να κυκλοφορήσει άνετα και με ΑΣΦΑΛΕΙΑ έχοντας βέβαια ένα GPS μαζί του. Μέσα στην πόλη υπάρχουν γέφυρες 2 ή 3 επιπέδων ώστε να μην υπάρχει κυκλοφοριακό πρόβλημα. Ετσι σε μια πόλη 3 φορές μεγαλύτερη από την Αθήνα δεν καταλαβαίνεις ότι ζουν και μετακινούνται 14.000.000 άνθρωποι...

Μέσα στην πόλη τα δίκυκλα κινούνται σε ξεχωριστή λωρίδα με διαχωριστικό στηθαίο από τα αυτοκίνητα. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι ΟΛΑ τα δίκυκλα εδώ και αρκετά χρόνια είναι ΜΟΝΟ Ηλεκτρικά !! Απαγορεύεται η χρήση μεγάλων βενζινοκίνητων μοτοσυκλετών. Επίσης και τα αυτοκίνητα σε ένα ποσοστό άνω του 20% είναι ηλεκτροκίνητα ή υβριδικά. Παρατήρησα πάρα πολλά ακριβά αμερικάνικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα TESLA. Επίσης τα λεωφορεία σχεδόν στο σύνολο τους έχουν ηλεκτροκίνηση.

 

Θα ήθελα να σταθώ στην ποιότητα κατασκευής των πεζογέφυρων στην πόλη Yiwu. Ακριβώς απέναντι από το ξενοδοχείο μας, καθημερινά περπατούσα στην πεζογέφυρα και θαύμαζα την αρτιότητα, λειτουργικότητα και ΑΣΦΑΛΕΙΑ της. Διαθέτει 8 κυλιόμενες ηλεκτρικές σκάλες και άλλες τόσες κανονικές. Το πλάτος της πρέπει να ειναι πάνω από 10 μέτρα και το μήκος της πάνω από 100 μέτρα !!. Στο κέντρο της πεζογέφυρας υπάρχουν 2 στάσεις λεωφορείου, μια για κάθε κατεύθυνση.

Οι επιβάτες των λεωφορείων με απόλυτη ασφάλεια επιβιβάζονται και αποβιβάζονται χωρίς καν να βλέπουν τα αυτοκίνητα που κινούνται με ταχύτητα στους 2 αυτοκινητόδρομους, 4 λωρίδων που είναι ακριβώς δίπλα τους. Στα δεξιά των αυτοκινητόδρομων υπάρχει μια επιπλέον λωρίδα για τους δικυκλιστές (μηχανάκια, ποδήλατα, πατίνια). Και ακόμα πιο δεξιά τεράστιο πεζοδρόμιο πλάτους 8 μέτρων μαζί με παρκινγκ των δικύκλων ... Σε κάθε στάση λεωφορείων υπάρχει ενας σταθμάρχης για να βοηθάει τους επιβάτες σε τυχόν προβλήματα. Επίσης υπάρχει και δωρεάν πόσιμο νερό.

 

Οπως βλέπετε στις φωτογραφίες αλλά και στα βίντεο η οδική τους καθημερινότητα είναι ΑΡΙΣΤΗ.

 

 

Για να λέμε βέβαια και τα αρνητικά στην κυκλοφορία των οχημάτων, πρέπει να επισημάνουμε ότι οι δικυκλιστές ΔΕΝ φορούν κράνος και οι οδηγοί των αυτοκινήτων κορνάρουν πολύ συχνά !!

 

 

 

Μια χώρα όπως η Κίνα η οποία μόλις τα τελευταία 20 χρόνια εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς ανάπτυξης έρχεται να δώσει μαθήματα σε πολλούς τομείς και στην Ευρώπη και στην Αμερική. Πραγματικά αυτά που βίωσα για 22 ημέρες ξεπέρασαν τις προσδοκίες μου !!

 

Και όλα αυτά πιστεύω ότι τα έχει καταφέρει χάρη στην εργατικότητα των πολιτών αλλά και στη στοχοπροσήλωση της κυβέρνησης στο «China Dream».

Μιχάλης Ρασιδάκης, επιχειρηματίας

 

Κόσμος

ΗΠΑ: Η απαγόρευση του WeChat απομονώνει τους Κινέζους από τις οικογένειές τους

Ντόναλντ Τραμπ

Η απαγόρευση της λειτουργίας στις ΗΠΑ της δημοφιλούς κινεζικής εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων WeChat από τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ εντός 45 ημερών (το ίδιο ισχύει και για το TikTok), θα αποκόψει τους δεσμούς με οικογένειες και φίλους στην Κίνα σε εκατομμύρια χρήστες στις ΗΠΑ, οι οποίοι κινδυνεύουν να εξελιχθούν στα τελευταία θύματα στην αντιπαράθεση μεταξύ των δύο μεγαλυτέρων οικονομιών του κόσμου.

Το WeChat, που ανήκει στον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Tencent είναι δημοφιλές στους Κινέζους φοιτητές, τους ομογενείς στις ΗΠΑ και σε ορισμένους Αμερικανούς που έχουν προσωπικές ή επιχειρηματικές σχέσεις στην Κίνα. Οι πιο δημοφιλείς εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων στις ΗΠΑ, όπως το Facebook Messenger, Whatsapp και Telegram είναι αποκλεισμένες στην Κίνα.

Η απαγόρευση θα αποκόψει πολύ περισσότερα από τους σχεδόν 6 εκατομμύρια Κινέζους που ζουν στις ΗΠΑ. Τους τελευταίους τρεις μήνες, το WeChat έχει κατά μέσο όρο 19 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες καθημερινά στη χώρα, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης Apptopia.

Οι απόδημοι στις ΗΠΑ, που είναι έμπειροι στην υιοθέτηση εναλλακτικών τρόπων επικοινωνίας για να αποφύφουν τα τείχη προστασίας στην Κίνα, ετοιμάζουν εφεδρικά σχέδια . Ορισμένοι χρήστες του WeChat έχουν αρχίσει να μοιράζονται τις επαφές τους σε ένα περιορισμένο αριθμό εφαρμογών που εξακολουθούν να είναι διαθέσιμες στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένων των Skype και LinkedIn της Microsoft.

Άλλοι σκοπεύουν να κάνουν ότι κάνουν στην Κίνα για να προσπελάσουν το «Μεγάλο Τείχος Προστασίας», όπως είναι γνωστός ο αποκλεισμός ξένων εφαρμογών στην Κίνα , χρησιμοποιώντας εικονικά ιδιωτικά δίκτυα (VPN) που αποκρύπτουν την ταυτότητα ενός χρήστη σε ένα δημόσιο δίκτυο.

Ορισμένοι Κινέζοι απόδημοι στην Αμερική ανησυχούν ότι αυτό είναι μόνο το τελευταίο από μία σειρά επεισόδια που θα ακολουθήσουν στην διαρκώς επιδεινούμενη σχέση ΗΠΑ-Κίνας. «Οι γονείς μου ανησυχούν περισσότερο απόεμένα όταν έμαθαν τα νέα», δήλωσε ο Γιουν Λι, προγραμματιστής στη Βοστώνη. «Μου ζήτησαν επίσης να σκεφτώ σοβαρά να επιστρέψω στην Κίνα, δεδομένου του τρέχοντος πολιτικού περιβάλλοντος», πρόσθεσε.