Απόψεις

"Ε.Ε.: Από το κοινωνικό "τριπλό Α" στη φτώχεια και την ανεργία"

Ανεργία

Ένα από τα βασικά πολιτικά χαρακτηριστικά του παλιού πολιτικού κόσμου που βρίσκεται στην ηγεσία της Ε.Ε. είναι η διγλωσσία και η αξιοποίηση μιας ρητορικής που με στόμφο προσπαθήσει να εξωραΐσει την κατάσταση και να παρουσιάσει το άσπρο μαύρο, κλείνοντας τα μάτια στην σκληρή πραγματικότητα της φτώχειας και της ανεργίας που μαστίζει τις χώρες της Ε.Ε.

Και όμως οι πολιτικοί δεινόσαυροι της Ευρώπης ενώ συνεχίζουν να επιμένουν στη βίαιη δημοσιονομική προσαρμογή και στη μερκελική λιτότητα εντούτοις «πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες» και προσπαθούν να παραμυθιάσουν τον κόσμο λέγοντας ότι παλεύουν για το περίφημο κοινωνικό «τριπλό Α», δηλαδή για μια Κοινωνική Ευρώπη υψηλού επιπέδου με την ανώτατη βαθμολογία «τρία Α» αντίστοιχη με τη υψηλότατη βαθμολογία των «τριών Α» με την οποία έχει βαθμολογηθεί η πιστοληπτική ικανότητα των ΗΠΑ ή της Γερμανίας.

Έτσι από τον Ιούνιο, του 2015, οι πέντε Πρόεδροι - Σούλτς, Τούσκ, Γιούνκερ, Ντράγκι και Ντάισελμπλουμ - δηλαδή οι Πρόεδροι του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της ΕΚΤ και του Eurogroup αντίστοιχα, έχουν δώσει στη δημοσιότητα τα σχέδιά τους για την ενίσχυση της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης, επιστρατεύοντας συγκεκριμένα μέτρα που θα πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα. Ανάμεσα στα μέτρα αυτά ανήκε και η ανάκτηση του «τριπλού Α» σε κοινωνικό επίπεδο, προκειμένου όπως ισχυρίζονται να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, να υπάρξει ανάπτυξη και να καταπολεμηθεί η φτώχεια.
Φαίνεται, όμως, ότι το σχέδιο των Πέντε Προέδρων για το κοινωνικό «τριπλό Α», όχι απλά δεν πέτυχε τους στόχους του, αλλά αντίθετα ο στόχος της μείωσης της φτώχειας γίνεται όλο και πιο ανέφικτος. Μάλιστα για το 2016 το ποσό που αναμένεται να δοθεί από την Ε.Ε. για την τόνωση της απασχόλησης ανέρχεται σε μόλις 19 δισεκατομμύρια ευρώ σε αναλήψεις υποχρεώσεων, ποσό το οποίο δεν επαρκεί για να μειωθούν δραστικά τα ποσοστά ανεργίας και φτώχειας που πλήττουν τις ευρωπαϊκές χώρες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ήδη το 2013 ο αριθμός των ατόμων που απειλούντο από φτώχεια και κοινωνικό αποκλεισμό  στην Ε.Ε. αυξήθηκε από 117 εκατομμύρια - το 2008 - σε 122,6 εκατομμύρια, ενώ την ίδια χρονιά, το 16,7% του πληθυσμού της Ε.Ε. διέτρεχε κίνδυνο φτώχειας παρότι έλαβε κοινωνικές παροχές, γεγονός που δείχνει ότι το διαθέσιμο εισόδημά τους ήταν κάτω από το εθνικό όριο του κινδύνου φτώχειας. Επιπλέον το 9,6%  του πληθυσμού της Ε.Ε αντιμετώπιζε σοβαρή υλική στέρηση και το 10,7% των νοικοκυριών θεωρείται ότι είχε πολύ χαμηλή ένταση εργασίας.
Επί του παρόντος στην Ευρώπη, και έπειτα από τα μέτρα δήθεν "σωτηρίας" των ευρωπαϊκών οικονομιών που έχει επιβάλλει η ευρωπαϊκή τραπεζοκρατία,  ο αριθμός των μακροχρόνια ανέργων υπερβαίνει τα 12 εκατομμύρια άτομα, ενώ 22.348.834 άτομα δαπανούν περισσότερο από το 40% του διαθεσίμου εισοδήματός τους για τη στέγαση. Παράλληλα, η ανεργία των νέων - η οποία είναι υψηλότερη σε σχέση με άλλες ηλικιακές ομάδες - έχει εκτιναχθεί στα ύψη, υπερβαίνοντας το 20% σε πολλά κράτη-μέλη της Ε.Ε., ενώ σε χώρες όπως η Ελλάδα που πιέζονται από τα σκληρά μέτρα της τρόικας η ανεργία των νέων φτάνει το 48.9%. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, στην Ελλάδα το ποσοστό ανεργίας το Δεκέμβριο του 2015 ανήλθε σε 24%, ενώ η ανεργία των νέων ηλικίας 15-24 ετών φτάνει το 48,9%. Συγκεκριμένα, οι άνεργοι ανήλθαν σε 1.149.716 άτομα και ο οικονομικά μη ενεργός πληθυσμός σε 3.267.161 άτομα. Επιπλέον, η φορομπηχτική πολιτική που εφαρμόζεται στην Ελλάδα με το τρίτο μνημόνιο,  το νέο ασφαλιστικό και η απορύθμιση των εργασιακών σχέσεων βυθίζει το λαό μας ακόμη πιο βαθιά στη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό.

Αντίστοιχα είναι και τα ποσοστά ενεργειακής φτώχειας που παρατηρούνται όλο και περισσότερο εντός των χωρών της Ε.Ε. και ήδη πλήττουν περισσότερους από 100 εκατομμύρια κατοίκους. Ειδικότερα, 21.942.491 νοικοκυριά των χωρών της Ε.Ε. αντιμετωπίζουν δυσκολίες για τη διατήρηση της κατάλληλης θερμοκρασίας, ενώ το 36% των νοικοκυριών στην Ελλάδα αντιμετωπίζει ενεργειακή πενία. Φυσικά το ενεργειακό κόστος για τους καταναλωτές στην Ελλάδα επιβαρύνεται από τους φόρους που επιβάλλονται σε όλα τα νοικοκυριά και σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 68% των Ελλήνων ερωτηθέντων αντιμετωπίζει μερική ή ολική δυσκολία εξόφλησης των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος.
Προκειμένου λοιπόν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά και άμεσα τα υψηλά ποσοστά ανεργίας που καταγράφονται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη και προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι του Κοινωνικού «τριπλού Α», θα πρέπει να εγκαταλειφθεί η πολιτική της μερκελικής λιτότητας και να ληφθούν άμεσα μέτρα για την καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού και να καθιερωθεί:

1.Το Ευρωπαϊκό ελάχιστο εισόδημα
2.Ο ευρωπαϊκός ελάχιστος μισθός και
3.Το Ευρωπαϊκό επίδομα ανεργίας.

Όμως ο Ντάισελμπλουμ και η παρέα του δεν φαίνονται διατεθειμένοι να εγκαταλείψουν τη μερκελική λιτότητα αποδεικνύοντας έτσι ότι τα περί κοινωνικού «τριπλού Α» που σερβίρουν δεξιά και αριστερά είναι φτηνή δημαγωγία.»

Νότης Μαριάς, Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής, Επικεφαλής του Πολιτικού Κινήματος Αντιμνημονιακοί Πολίτες, Καθηγητής Θεσμών της Ε.Ε. στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
 

Απόψεις

Θεοφόροι Πατέρες - Ἐφανέρωσά σου τὸ ὄνομα τοῖς ἀνθρώποις

θεοφοροι πατερες

Ως έβδομη Κυριακή του Πεντηκοσταρίου η Αγία μας Εκκλησία προβάλλει τους 318 θεοφόρους Πατέρες, οι οποίοι συνεκρότησαν την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο στη Νίκαια της Βιθυνίας το 325 μ.Χ. και ομολόγησαν την πίστη των Προφητών και Αποστόλων.

Η Σύνοδος αυτή απέκρουσε την αρειανική αίρεση και όρισε ως κριτήριο ορθοδοξίας το α΄ μέρος του Συμβόλου της Πίστεως, τα 7 πρώτα άρθρα. Το β΄ μέρος, τα υπόλοιπα 5 άρθρα που αναφέρονται στο Άγιο Πνεύμα, την Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, το βάπτισμα, την ανάσταση των νεκρών και την αιώνια ζωή, συμπληρώθηκαν και παγιώθηκαν με την Β΄ Οικουμενική Σύνοδος το 381 μ.Χ. [3], η οποία συγκλήθηκε στην Κωνσταντινούπολη από τον Μέγα Θεοδόσιο.

Με την μνήμη των Πατέρων της εν Νικαία Συνόδου τονίζεται η πιστότητα της Εκκλησίας στην ορθή και αληθινή διδασκαλία. Με το αίμα των αναρίθμητων Πατέρων της Εκκλησίας και με τη διδασκαλία των Θεοφόρων Πατέρων στερεώθηκε η αληθινή διδασκαλία και πίστη.

Όπως κάθε Κυριακή έτσι και σήμερα θα προσπαθήσω να εστιάσω περισσότερο στο ευαγγελικό ανάγνωσμα της Κυριακής το οποίο και θα δούμε ευθύς αμέσως.

Ευαγγέλιο Κυριακής: Ιωάν. ιζ΄ 1-13

Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἐπάρας ὁ  Ἰησοῦς τοὺς ὀφθαλμοὺς αὐτοῦ εἰς τὸν οὐρανὸν καὶ εἶπε· πάτερ, ἐλήλυθεν ἡ ὥρα· δόξασόν σου τὸν υἱόν, ἵνα καὶ ὁ υἱός σου δοξάσῃ σε,  καθὼς ἔδωκας αὐτῷ ἐξουσίαν πάσης σαρκός, ἵνα πᾶν ὃ δέδωκας αὐτῷ δώσῃ αὐτοῖς ζωὴν αἰώνιον. αὕτη δέ ἐστιν ἡ αἰώνιος ζωή, ἵνα γινώσκωσί σε τὸν μόνον ἀληθινὸν Θεὸν καὶ ὃν ἀπέστειλας  Ἰησοῦν Χριστόν.  ἐγώ σε ἐδόξασα ἐπὶ τῆς γῆς, τὸ ἔργον ἐτελείωσα ὃ δέδωκάς μοι ἵνα ποιήσω·  καὶ νῦν δόξασόν με σύ, πάτερ, παρὰ σεαυτῷ τῇ δόξῃ ᾗ εἶχον πρὸ τοῦ τὸν κόσμον εἶναι παρὰ σοί. 

Ἐφανέρωσά σου τὸ ὄνομα τοῖς ἀνθρώποις οὓς δέδωκάς μοι ἐκ τοῦ κόσμου. σοὶ ἦσαν καὶ ἐμοὶ αὐτοὺς δέδωκας, καὶ τὸν λόγον σου τετηρήκασι. νῦν ἔγνωκαν ὅτι πάντα ὅσα δέδωκάς μοι παρὰ σοῦ ἐστιν·  ὅτι τὰ ρήματα ἃ δέδωκάς μοι δέδωκα αὐτοῖς, καὶ αὐτοὶ ἔλαβον, καὶ ἔγνωσαν ἀληθῶς ὅτι παρὰ σοῦ ἐξῆλθον, καὶ ἐπίστευσαν ὅτι σύ με ἀπέστειλας. ᾿Εγὼ περὶ αὐτῶν ἐρωτῶ· οὐ περὶ τοῦ κόσμου ἐρωτῶ, ἀλλὰ περὶ ὧν δέδωκάς μοι, ὅτι σοί εἰσι,  καὶ τὰ ἐμὰ πάντα σά ἐστι καὶ τὰ σὰ ἐμά, καὶ δεδόξασμαι ἐν αὐτοῖς. καὶ οὐκέτι εἰμὶ ἐν τῷ κόσμῳ, καὶ οὗτοι ἐν τῷ κόσμῳ εἰσί, καὶ ἐγὼ πρὸς σὲ ἔρχομαι. πάτερ ἅγιε, τήρησον αὐτοὺς ἐν τῷ ὀνόματί σου ᾧ δέδωκάς μοι, ἵνα ὦσιν ἓν καθὼς ἡμεῖς. ὅτε ἤμην μετ' αὐτῶν ἐν τῷ κόσμῳ, ἐγὼ ἐτήρουν αὐτοὺς ἐν τῷ ὀνόματί σου· οὓς δέδωκάς μοι ἐφύλαξα, καὶ οὐδεὶς ἐξ αὐτῶν ἀπώλετο εἰ μὴ ὁ υἱὸς τῆς ἀπωλείας, ἵνα ἡ γραφὴ πληρωθῇ. νῦν δὲ πρὸς σὲ ἔρχομαι, καὶ ταῦτα λαλῶ ἐν τῷ κόσμῳ ἵνα ἔχωσι τὴν χαρὰν τὴν ἐμὴν πεπληρωμένην ἐν αὐτοῖς.

Είναι τα δεκατρία πρώτα εδάφια, από το  υπέροχο ευαγγελικό απόσπασμα της αρχιερατικής προσευχής του Κυρίου. Ως άνθρωπος ποτέ δεν έπαψε να προσεύχεται. Σε αρκετά σημεία τον βλέπουμε να κάνει εκτενείς δεήσεις προς τον πατέρα. Η σαράντα ημέρες νηστείας και προσευχής πριν τους πειρασμούς του στην έρημο, στην Ανάσταση του Λαζάρου, στο όρος Θαβώρ που μεταμορφώθηκε μπροστά στους μαθητές του, στον κήπο της Γεσθημανής όπου από την ένταση της προσευχής έτρεχε "ως θρόμβοι αίματος" από το πρόσωπο του...γενικά τον βλέπουμε να προσεύχεται πολύ έντονα και αδιαλείπτως.

Ήταν λίγο πριν τα  γεγονότα των παθών Όταν ο κύριος βαθιά φορτισμένος συναισθηματικά γνωρίζοντας το τι θα του συμβεί, και ακόμα πριν προσευχηθεί στην Γεσθημανή για να αντέξει αυτή την μεγάλη δοκιμασία, ένιωσε την ανάγκη να προσευχηθεί για τους αγαπημένους του πρώτα μαθητές αλλά και για όλους εμάς που τον αγαπάμε.

"πάτερ, ἐλήλυθεν ἡ ὥρα· δόξασόν σου τὸν υἱόν, ἵνα καὶ ὁ υἱός σου δοξάσῃ σε"
Εν αντιθέσει με τις δικές μας φιλοδοξίες ο κύριος ζητάει από τον πατέρα δυναμη για να μπορέσει να τελειώσει το τελευταίο κομμάτι της αποστολή του που είναι ο σταυρικός θάνατος η ταφή και η ανάσταση του, και αυτό προϋποθέτει άκρα ταπείνωση. Με την ανάδειξη  και δια της Αναστάσεως και αναλύψεώς του στους ουρανούς, με την τελείωση αυτού του κοσμοσωτήριου έργου του ο υιός αναδεικνύεται από τον πατέρα ως μέγας  αρχιερεύς μένοντας εις τον αιώνα ως μεσίτης υπέρ ημών και του πατέρα. Κάθεται "εις τα δεξιά του πατρός" και λαμβάνει την δόξα "ᾗ εἶχον πρὸ τοῦ τὸν κόσμον εἶναι παρὰ σοί."

"Καθὼς ἔδωκας αὐτῷ ἐξουσίαν πάσης σαρκός, ἵνα πᾶν ὃ δέδωκας αὐτῷ δώσῃ αὐτοῖς ζωὴν αἰώνιον.
Όταν ο Πιλάτος τον απείλησε ότι με την εξουσία που έχει μπορεί να τον θανατώσει ή να τον ελευθερώσει, εκείνος του απάντησε! «Οὐκ εἶχες ἐξουσίαν οὐδεμίαν κατ' ἐμοῦ, εἰ μὴ ἦν δεδομένον σοι ἄνωθεν»
(Ιω. 19,11)

Έστω και αν αυτός ο κόσμος είναι προβληματικός, έστω και αν άλλον ο Ιησούς κατονομάζει ως "άρχοντα αυτού του κόσμου" ο Θεός δεν τον αφήνει ανεξέλεγκτο. Τίποτε δεν γίνεται αν δεν το επιτρέψει ή δεν το θελήσει. Επιβλέπει όλη την κτίση  "εμβλέψατε εις τα πετεινά του ουρανού, ότι ου σπείρουσιν ουδέ θερίζουσιν ουδέ συνάγουσιν εις αποθήκας, και ο πατήρ υμών ο ουράνιος τρέφει αυτά• ουχ υμείς μάλλον διαφέρετε αυτών;"

Ότι λοιπόν και να συμβαίνει στην ζωή μας, όλων όσων αγαπάμε τον Χριστό, είναι υπό την επίβλεψη του.  Γνωρίζει πολύ καλά τι περνάμε και το επιτρέπει για λόγους που είναι μέσα στα πλαίσια της διαπαιδαγώγησης του πατέρα ώστε να επιτευχθεί το μέγιστο έργο. Η σωτηρία και η απελευθέρωση των ψυχών μας "αὕτη δέ ἐστιν ἡ αἰώνιος ζωή, ἵνα γινώσκωσί σε τὸν μόνον ἀληθινὸν Θεὸν καὶ ὃν ἀπέστειλας  Ἰησοῦν Χριστόν." Η απελευθέρωση και η σωτηρία των ψυχών μας προϋποθέτει την γνώση της μιας και πανανθρώπινης αλήθειας!

Γνώσεσθε τήν ἀλήθειαν, καί ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς” την αλήθεια που επιμελώς αποκρύβουν οι άρχοντες του κόσμου τούτου, όσον αφορά την δομή, και την ταυτότητα του, προκειμένου να παρατείνουν την σκλαβιά του ανθρώπου, και να τον συντηρούν στην κατάσταση του πνευματικού θανάτου. Η αιώνια ζωή είναι η ζωή που ο Ιησούς Χριστός επιφυλάσσει σε κάθε σεσωσμένη ψυχη στους κόλπους του πατέρα, στην πηγή της ζωής, στην άνω Ιερουσαλήμ, στους πνευματικούς χώρους της αληθείας, στην πατρίδα εκ της οποίας εξέπεσε ο άνθρωπος και ουδέποτε επέστρεψε έως της ημέρας της Αναστάσεως του κυρίου όπου...«Τόν ληστήν αὐθημερόν, τοῦ Παραδείσου ἠξίωσας, Κύριε·"

"Ἐφανέρωσά σου τὸ ὄνομα τοῖς ἀνθρώποις οὓς δέδωκάς μοι ἐκ τοῦ κόσμου. σοὶ ἦσαν καὶ ἐμοὶ αὐτοὺς δέδωκας, καὶ τὸν λόγον σου τετηρήκασι.  νῦν ἔγνωκαν ὅτι πάντα ὅσα δέδωκάς μοι παρὰ σοῦ ἐστιν·"
Για χιλιάδες χρόνια οι άνθρωποι είχαν πλήρη άγνοια για το ποιος πραγματικά είναι ο Θεός. Όντα διεστραμμένα, μισάνθρωποι και ματαιόδοξοι, τους οποίους ο Ιησούς Χριστός τους κατακεραυνώνει με το να τους καλεί"γεννήματα εχιδνών!!" με σημαία το Ταλμούδ, την παλαια διαθήκη και με το πέπλο της θρησκείας παρουσίαζαν τον Θεό ως έναν μεγιστάνα άρχοντα του σκότους!
Ένα ον άδικο που μισεί τους ανθρώπους και περιμένει με το μαστίγιο στο χέρι, δίχως έλεος να σε τιμωρήσει παραδειγματικά, σε κάθε σου λάθος!

Όσοι προφήτες προσπάθησαν να υψώσουν ανάστημα, να διαμαρτυρηθούν για αυτήν την δυσφήμιση και να παρουσιάσουν τον πραγματικό πατέρα της αγάπης, τους λιθοβόλησαν, τους βασάνισαν, τους μαχαίρωσαν, και τους σκότωναν με μαρτυρικό θάνατο! Δεν δίστασαν να θανατώσουν ακόμη και τον ίδιον τον υιό του Θεού, του κυρίου του αμπελώνος που ο ίδιος είχε θέσει αυτούς τους άχρηστους ως διαχειριστές της περιουσίας του!
"και όπως λεει η γνωστή παραβολή "οἱ δὲ γεωργοὶ ἰδόντες τὸν υἱὸν εἶπον ἐν ἑαυτοῖς· οὗτός ἐστιν ὁ κληρονόμος· δεῦτε ἀποκτείνωμεν αὐτὸν καὶ κατάσχωμεν τὴν κληρονομίαν αὐτοῦ. καὶ λαβόντες αὐτὸν ἐξέβαλον ἔξω τοῦ ἀμπελῶνος, καὶ ἀπέκτειναν"

Είδαν δηλαδή! Αναγνώρισαν ότι "ούτος εστιν ο κληρονόμος!!! ...και τι έκαναν! Τι σκέφτηκαν!
"Ευκαιρία!!" Είπαν!  "Παμε να τον θανατώσουμε  να του κλέψουμε την περιουσία του!"
Γνώριζαν λοιπόν οι άθλιοι ποιον κρεμαγαν επί ξύλου! Ναι γνώριζαν ότι ΑΥΤΟΣ! είναι ο κληρονόμος  ο υιός του Θεού, για τον  οποίον φοβήθηκαν ότι αν τον άφηναν να ζήσει θα τους έπαιρνε την εξουσία που είχαν να καταδυναστεύουν και να βασανίζουν τον λαό, μεθυσμένοι από το μίσος και τυφλωμένοι με την άγνοια από το τι συνεπάγεται μετά το γεγονός αυτό της θανάτωσης δηλαδή του υιού του Θεού!
Τόσο ανόητοι ήταν! και συνεχίζουν να παραμένουν όλοι όσοι σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο!

Παρόλα όμως τα σατανικά σχέδια τους  ο Ιησούς Χριστός βάζει  τέλος στην άγνοια και ελευθερώνει το ανθρώπινο γένος!
Παρουσιάζει τον πραγματικό Θεό!
" Ἐφανέρωσά σου τὸ ὄνομα τοῖς ἀνθρώποις" η δήλωση αυτή του υιού του Θεού σημαίνει ότι ο πραγματικός Θεός για πρώτη φορά παρουσιάζεται στους ανθρώπους! Κανένας άλλος έως τότε δεν τα κατάφερε να υψώσει το όνομα του Θεού της αγάπης, του ελέους, της ειρήνης και της δικαιοσύνης!...του μόνου αληθινού Θεού!!!
"ἵνα γινώσκωσί σε τὸν μόνον ἀληθινὸν Θεὸν"
Και όχι μόνον αλλά είχαν καταφέρει να συνδέσουν ότι αυτός ο μισάνθρωπος, ο αιμοβόρος, που παρουσίαζαν για Θεό, ήταν ο πατέρας του  Ιησού Χριστού! Όλη αυτή η πλάνη καταρρίπτεται με την παρουσία του Χριστού στην Γη, και τα πράγματα μπαίνουν στην θέση τους...ο πατέρας του Χριστού είναι ο πραγματικός Θεός! και αυτός δεν είναι άλλος από τον πανάγαθο θεό της αγάπης!

"νῦν ἔγνωκαν ὅτι πάντα ὅσα δέδωκάς μοι παρὰ σοῦ ἐστιν·  ὅτι τὰ ρήματα ἃ δέδωκάς μοι δέδωκα αὐτοῖς, καὶ αὐτοὶ ἔλαβον, καὶ ἔγνωσαν ἀληθῶς ὅτι παρὰ σοῦ ἐξῆλθον, καὶ ἐπίστευσαν ὅτι σύ με ἀπέστειλας.  ᾿Εγὼ περὶ αὐτῶν ἐρωτῶ· οὐ περὶ τοῦ κόσμου ἐρωτῶ, ἀλλὰ περὶ ὧν δέδωκάς μοι, ὅτι σοί εἰσι, καὶ τὰ ἐμὰ πάντα σά ἐστι καὶ τὰ σὰ ἐμά, καὶ δεδόξασμαι ἐν αὐτοῖς. καὶ οὐκέτι εἰμὶ ἐν τῷ κόσμῳ, καὶ οὗτοι ἐν τῷ κόσμῳ εἰσί, καὶ ἐγὼ πρὸς σὲ ἔρχομαι. πάτερ ἅγιε, τήρησον αὐτοὺς ἐν τῷ ὀνόματί σου ᾧ δέδωκάς μοι, ἵνα ὦσιν ἓν καθὼς ἡμεῖς.  ὅτε ἤμην μετ' αὐτῶν ἐν τῷ κόσμῳ, ἐγὼ ἐτήρουν αὐτοὺς ἐν τῷ ὀνόματί σου· οὓς δέδωκάς μοι ἐφύλαξα, καὶ οὐδεὶς ἐξ αὐτῶν ἀπώλετο εἰ μὴ ὁ υἱὸς τῆς ἀπωλείας, ἵνα ἡ γραφὴ πληρωθῇ. νῦν δὲ πρὸς σὲ ἔρχομαι, καὶ ταῦτα λαλῶ ἐν τῷ κόσμῳ ἵνα ἔχωσι τὴν χαρὰν τὴν ἐμὴν πεπληρωμένην ἐν αὐτοῖς."

"Σε αντίθεση με τους άθλιους εκείνους που παρόλο που με εγνωρισαν με σταύρωσαν! Εσύ Κυριε φύλαξε εκείνους που μου έδωσες, και οι οποίοι πίστεψαν  στον λόγο σου!
Πίστεψαν ότι ήρθα από εσένα! Σώσε τους και με την Ανάσταση μου πατέρα ελευθέρωσε τους!
Είναι όλοι αυτοί για τους οποίους άξιζε να κατέβω στην Γη, να υπομένω το βάρος της ανθρωπίνης σαρκός, τους εμπαιγμούς, το μαστίγιο, την χλεύη, ύβρεις από αμαρτωλούς ανθρώπους, και να πεθάνω με τον ποιο άτιμο θάνατο!
Για αυτούς αξίζει η ανάσταση μου!
Σε αυτούς... " Ἐφανέρωσά σου τὸ ὄνομα τοῖς ἀνθρώποις"
είναι οι Άγιοι μου! που έλαβαν και εδοξασαν το όνομα σου με την ζωή τους
Αμήν!

Μιχάλης Καβλεντακης καθηγητής βυζαντινής μουσικής και Πρωτοψάλτης του ιερού ναού Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Ηρακλείου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η συμβολή της Εκκλησίας, μέσω της εκπαίδευσης, στην απελευθέρωση της Κρήτης

Ο ρόλος της Εκκλησίας της Κρήτης στην Επανάσταση του 1821. Του Μανόλη Κ. Μακράκη*