Αφιερωματα

Σαν Σήμερα: Εξαφανίζεται ο «πατέρας» του Μικρού Πρίγκιπα

Αντουάν Σεντ Εξιπερί

Ήταν 31 Ιουλίου του 1944, όταν το αναγνωριστικό πολεμικό αεροσκάφος P-38 του 44χρονου, τότε γάλλου συγγραφέα και πιλότου, Σεντ Εξιπερί απογειώθηκε από στρατιωτική βάση της Κορσικής,  με σκοπό να συλλέξει στοιχεία με φωτογραφική μηχανή, για την προετοιμασίααα της συμμαχικής απόβασης στην Προβηγκία. Δεν επέστρεψε όμως ποτέ.

Η εξαφάνιση του παγκοσμίου φήμης συγγραφέα αποτέλεσε ένα από τα μεγαλύτερα αεροπορικά μυστήρια του 20ου αιώνα και συνοδεύτηκε από ποικίλες θεωρίες: Ότι καταρρίφθηκε από Γερμανούς, ότι έχασε τον έλεγχο του αεροσκάφους, ακόμα και ότι αυτοκτόνησε.

Αντουάν Σεντ Εξιπερί
Αντουάν Σεντ Εξιπερί

Το 1998, ανακαλύφθηκε το πρώτο αδιάσειστο στοιχείο: Ένας ψαράς, σε θαλάσσια περιοχή νότια της Μασσαλίας βρήκε ένα βραχιόλι που πάνω του είχε σκαλισμένα τα ονόματα του Σεντ Εξιπερί, της συζύγου του, Κονσουέλο και του Νεοϋρκέζου εκδότη του.

 

Το βραχιόλι του Σεντ Εξιπερί, που βρέθηκε το 1998
Το βραχιόλι του Σεντ Εξιπερί, που βρέθηκε το 1998

Γράφουν «ΤΑ ΝΕΑ» της 8ης Απριλίου 2004: 

«Εξαφανίστηκε πριν από 60 χρόνια, στις 31 Ιουλίου του 1944. Μαζί του πήρε τα μυστικά του 44χρονου τότε συγγραφέα και παθιασμένου αεροπόρου Αντουάν Σεντ Εξιπερί και γέννησε θρύλους σχετικά με την τύχη του.

»Τώρα συντρίμια από το μοιραίο εκείνο αεροπλάνο (Lockheed P-38 “Lightning”) – τμήματα από το σύστημα προσγείωσης και τη μηχανή – που έφεραν στο φως ερευνητές της γαλλικής υπηρεσίας υποβρύχιας αρχαιολογίας, δίνουν απαντήσεις, αφήνοντας όμως ακόμη στο σκοτάδι την αιτία της πτώσης του αεροπλάνου του δημιουργού του “Μικρού Πρίγκιπα”. Του τρίτου σε πωλήσεις βιβλίου, στον κόσμο, μετά τη Βίβλο και το “Κεφάλαιο” του Μαρξ». Τα ευρήματα προκάλεσαν ενθουσιασμό.

« “Πρόκειται για μεγάλη ανακάλυψη, που μέχρι σήμερα αποτελούσε όνειρο για τους ιστορικούς”, εκτιμά ο αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας της Γαλλίας, Φρεντερίκ Σολάνο.

»Ένας από τους δύτες κατάφερε να ανακαλύψει τον αριθμό του κατασκευαστή (2734) ο οποίος αποδείχθηκε ότι ανταποκρινόταν στον στρατιωτικό αριθμό που είχε δοθεί στο αεροσκάφος του Σεντ Εξιπερί (-42-68223).

»“Μου ήρθαν δάκρυα στα μάτια μόλις αντίκρυσα τον αριθμό”, λέει ο Πιερ Μπέκερ, επικεφαλής της μηχανολογικής εταιρείας Geocean που συνεργάζεται με τη γαλλική αρχαιολογική υπηρεσία. (…)

» “Δεν υπήρχε πρόβλημα στον έλικα, ούτε ίχνη από σφαίρες. Οδηγούμαστε στο συμπέρασμα πως έκανε μια σχεδόν κάθετη βουτιά με μεγάλη ταχύτητα. Ωστόσο δεν υπάρχουν άλλα στοιχεία”, λέει ο ιστορικός της Πολεμικής Αεροπορίας Φίλιπ Καστελάνο, επισημαίνοντας πως ίσως δεν μάθουμε ποτέ τα πραγματικά αίτια»

Δύο χρόνια αργότερα, τον Ιούλιο του 2006, ο 84χρονος πρώην πιλότος της ναζιστικής αεροπορίας δήλωσε στον θαλάσσιο αρχαιολόγο και δύτη Λουκ Βανρέλ, ότι στις 31 Ιουλίου 1944, είχε καταρρίψει ένα γαλλικό αναγνωριστικό αεροσκάφος που λίγες ημέρες μετά αντιλήφθηκε ότι πιθανότατα ήταν το αεροσκάφος του Σεντ Εξιπερί.

«Αυτό που είπε είναι ότι χτύπησε και κατέρριψε ένα P-38 στην περιοχή εκείνη στις 31 Ιουλίου. Δεν είπε ποτέ ότι κατέρριψε  τον Σεντ Εξιπερί», σχολίασε τότε ο Ολιβιέ ντ’ Αγκέ, εγγονός του Σεντ Εξιπερί και εκπρόσωπος της οικογένειας.

Ο ισχυρισμός του Xορστ Ρίπερτ παραμένει μία από τις πολλές, χωρίς τρανταχτές αποδείξεις, θεωρίες.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Απλήρωτος οικοδόμος πήρε εκσκαφέα κι άρχισε να γκρεμίζει τα μπαλκόνια σε πολυκατοικία! (βίντεο)

Σκύλος με ύψος 1,70μ. όταν στέκεται όρθιος, έχει μαγέψει το TikTok

Ηράκλειο: Περιπέτεια για επτά επιβάτες ιστιοφόρου

Αφιερωματα

Προφήτης Ιωνάς: Το σημείο του σταυρού τον έσωσε μέσα στην κοιλιά του κήτους και βγήκε σώος

προφήτης ιωνάς

Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2021 σήμερα και σύμφωνα με το εορτολόγιο τιμάται η μνήμη του Προφήτου Ιωνά.

Γιορτάζουν τα εξής ονόματα: Ίωνας, Ιωνάς, Ίων, Ιωνία

Ποιος ήταν ο Προφήτης Ιωνάς

Ο προφήτης Ιωνάς, ο πρωταγωνιστής και συγγραφέας του ομώνυμου προφητικού βιβλίου, έδρασε κατά τον 8ο π.Χ. αιώνα, εποχή κατά την οποία η Νινευή είχε καταστεί πρωτεύουσα του ασσυριακού κράτους. Από το βιβλίο του προφήτη Ιωνά δεν αντλούμε πληροφορίες για το βίο του, ούτε το που και πότε κλήθηκε στο προφητικό αξίωμα, παρά μόνο αναφέρεται το όνομά του και το γεγονός ότι ήταν γιος του Αμαθί (Ιων. 1,1) και το γεγονός ότι όταν κλήθηκε η Νινευή ήταν «πόλις μεγάλη»  (Ιων. 1,2).

Όμως ο Ιωνάς αντί να εκτελέσει άμεσα την εντολή του Θεού και να κηρύξει στους Νινευίτες, μετέβη στην Ιόππη και επιβιβάστηκε σε πλοίο για να διαφύγει στη Θαρσίς. Τότε ο Θεός διέταξε τη θάλασσα να σηκώσει τρικυμία και οι επιβαίνοντες στο πλοίο έριξαν τον Ιωνά στη θάλασσα, όπου και τον κατάπιε ένα κήτος (Ιων. 1,3-2,1).

Η παραμονή του Ιωνά μέσα στην κοιλιά του κήτους επί τρεις ημέρες και η εξέμεσή του στη στεριά αποτελούν, σε ολόκληρη την Παλαιά Διαθήκη, τον κατ΄ εξοχήν τύπο της τριημέρου Ταφής και της Αναστάσεως του Χριστού. Μάλιστα ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός θέλοντας να δώσει σημείο περί της τριημέρου Ταφής και της Αναστάσεως του ταυτίζει την τριήμερη παραμονή του Ιωνά στην κοιλιά του κήτους και την εξέμεσή του απ΄ αυτό με τη τριήμερη ταφή και την Ανάστασή Του λέγοντας: «ὥσπερ γὰρ ἐγένετο Ἰωνᾶς ὁ προφήτης ἐν τῇ κοιλίᾳ τοῦ κήτους τρεῖς ἡμέρας καὶ τρεῖς νύκτας, οὕτως ἔσται ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐν τῇ καρδίᾳ τῆς γῆς τρεῖς ἡμέρας καὶ τρεῖς νύκτας» (Ματθ. 12,40).

Όμως στο κείμενο της προφητείας του Ιωνά δεν γίνεται λόγος για τη στάση του σώματος του προφήτη μέσα στην κοιλία του κήτους. Εντούτοις η υμνολογία της Ορθοδόξου Εκκλησίας, που διασώζει την εκκλησιαστική παράδοση, παρουσιάζει τον προφήτη Ιωνά, τη στιγμή που βρισκόταν στα σπλάχνα του κήτους, να απλώνει τα χέρια του και να σχηματίζει το σημείο του Σταυρού και γι΄αυτό το λόγο ψάλλει: «Τὸν τύπον τοῦ θεῖου Σταυροῦ Ἰωνᾶς, ἐν κοιλίᾳ τοῦ κήτους, τεταμέναις παλάμαις προδιεχάραξε» (Καταβασία στ’ ωδής όρθρου Κυριακής της Σταυρο-προσκυνήσεως).

Το σημείο του σταυρού, που προτυπώνεται σε «κλειστό» χώρο, δηλ. στην κοιλιά του κήτους, ήταν αυτό που έσωσε τον Ιωνά και μετά από τρις ημέρες βγήκε σώος στη στεριά γεγονός, το οποίο αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα θαύματα της Παλαιάς Διαθήκης όσον αφορά την παραβίαση των φυσικών φαινομένων κατόπιν της θείας επέμβασησης. Το παράδοξο και θαυμαστό στην παραμονή του Ιωνά επί τρία μερόνυχτα στην κοιλιά του κήτους είναι ότι αφενός δεν προκλήθηκε ο θάνατός του από την έλλειψη του αέρα αφετέρου διασώθηκε και βγήκε στη στεριά ακέραιος.

Η Εκκλησία καθόρισε να εορτάζεται η μνήμη του προφήτη Ιωνά την 21η Σεπτεμβρίου, ημέρα κατά την οποία αποδίδεται η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού.

Η εορτή της Υψώσεως του Τιμίου σταυρού αποτελεί ανάμνηση του Πάθους και της Σταύρωσης του Κυρίου, η οποία δεν πραγματοποιήθηκε ούτε εντός των τειχών της Ιερουσαλήμ, αλλά ούτε και σε κλειστό χώρο, ούτως ώστε να οικειοποιηθούν οι Ιουδαίοι το κοσμοσωτήριο αυτό γεγονός, αλλά έλαβε χώρα εκτός των τειχών της πόλης σε χώρο ανοικτό (Ματθ. 27,32-33˙ Λκ. 23,26) ώστε να αγιαστεί ολόκληρη η φύση και τούτο καθίσταται εμφανές από τα τέσσερα άκρα που καταλήγει ο σταυρός, τα οποία αντιστοιχούν στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα.

Η Σταύρωση του Χριστού αποτελεί προάγγελο της Αναστάσεως, διότι μετά την Ανάσταση και κατόπιν την Πεντηκοστή και επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος ξεκινά η έναρξη του αποστολικού κηρύγματος και η πορεία του ευαγγελικού λόγου προς τα έθνη.

Με την προτύπωση του σημείου του σταυρού και του σημείου του σταυρωθέντος Κυρίου από τη στάση του σώματος του Ιωνά μέσα στην κοιλιά του κήτους και κατόπιν η αποστολή του προφήτου στα έθνη, ίσως μας δίνεται η δυνατότητα να ισχυριστούμε ότι στο κείμενο της προφητείας του Ιωνά, εκτός από την προτύπωση της τριημέρου Ταφής, της Αναστάσεως του Χριστού και του σημείου του Τιμίου Σταυρού, προτυπώνεται και το ιεραποστολικό κήρυγμα αφού ο Ιωνάς αποστέλλεται από το Θεό σε ξένη γη και όχι σε ισραηλιτικό έδαφος, ειδικά σε μια εποχή όπου το βόρειο βασίλειο έχει καταστραφεί από τους Ασσυρίους και ο Ιωνάς «αναγκάζεται» να κηρύξει στους εχθρούς του λαού του, αλλά και το γεγονός οτι κατά την εποχή που κήρυξε ο Ιωνάς δεν είχε συντελεστεί ακόμα το γεγονός της σαρκώσεως του Λόγου, διότι Αυτός ήταν ακόμα προφητευόμενος.  Η δε πορεία του προφήτη ακόμα και στη θάλασσα για να φύγει μακριά αποδεικνύει την επέμβαση του Θεού σε ολόκληρη την κτίση.

Έτσι και ο Ιωνάς αφού πρώτα αρνήθηκε να κηρήξει το λόγο του Θεού στη Νινευή, έφυγε για την Θαρσίς (Ιων. 1,3), τον κατάπιε το κήτος (Ιων. 2,1) και τελικά τον εξέμεσε στη στεριά σώο και ασφαλή (Ιων. 2,11) έλαβε εκ νέου εντολή από το Θεό να κηρύξει στη Νινευή (Ιων. 3,1-2) και εν τέλει η κάτοικοι της Νινευή, αφού μετανόησαν, σώθηκαν (Ιων. 3,3-10).

Η διδασκαλία του προφήτη είναι θεοκεντρική. Για τον Ιωνά ο Θεός είναι το παν. Από Αυτόν προέρχονται, κατευθύνονται και καταλήγουν τα πάντα. Ο Ιωνάς θεωρεί το Θεό ως αποκλειστικό και εθνικό Θεό των Ιουδαίων που ενδιαφέρεται αποκλειστικά και μόνο για το λαό του, γεγονός που τον αναγκάζει να παρακούσει τη θεία εντολή. Όμως ο Θεός δεν είναι εθνικός αλλά παγκόσμιος που μεριμνά και φροντίζει για ανεξαιρέτως για όλα τα έθνη και γι αυτό το λόγο καλεί τον Ιωνά να κηρύξει προς αυτά διότι τα έθνη δεν είναι ούτε εχθροί του ιουδαϊκού λαού αλλά ούτε και εχθροί του Θεού, αλλά αντίθετα είναι «πλανεμένα» τέκνα και δημιουργήματα του Θεού, τα οποία χρήζουν άμεσης μετανοίας, σωτηρίας και επιστροφής προς το Δημιουργό τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ποιά ήταν η Αγία Σοφία - Πώς μαρτύρησαν οι κόρες της Ελπίδα, Πίστη και Αγάπη

Ποια ήταν η Αγία Ευφημία - Η εμφάνισή της στο Άγιον Όρος και στον γέροντα Παΐσιο

ESPA BANNER