Υγεία

Πέντε τροφές που ενισχύουν την εγκεφαλική δραστηριότητα

τουρσί

Το φαγητό είναι τροφή όχι μόνο για το σώμα μας αλλά και για το μυαλό μας. To αμερικάνικο site Inverse συγκέντρωσε όλες τις τελευταίες έρευνες γι’ αυτά που πρέπει να περιλαμβάνει το διαιτολόγιο μας ώστε έχουμε υγιή εγκέφαλο.

Μήλα για τη μνήμη

Μια τελευταία έρευνα του πανεπιστημίου του Κουίνσλαντ που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Stem Cell Reports έδειξε ότι η κατανάλωση μήλων ενισχύει την παραγωγή των εγκεφαλικών κυττάρων που συμμετέχουν στη διαδικασία της εκμάθησης και της μνήμης. Το ίδιο ισχύει και τα κόκκινα σταφύλια καθώς και το πράσινο τσάι.

Γλυκοπατάτες για συγκέντρωση

Οι κόκκινες και μοβ γλυκοπατάτες δεν παύουν να εκπλήσσουν με τις ιδιότητες τους. Κυρίως εξαιτίας της συμβολής τους στη ρύθμιση του σακχάρου γεγονός που εκτιμάται ιδιαίτερα από τους διαιτολόγους. Φαίνεται, όμως, ότι οι ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμoνώδεις ιδιότητες, βοηθούν πολύ και την πνευματική απόδοση.

Πράσινες σαλάτες για καλή απόδοση μέχρι βαθιά γεράματα

Και όμως, μια δόση πράσινες σαλάτες τη μέρα είναι αρκετή για να μειώσει κατά μέσο όρο 11 χρόνια την φθορά της μνήμης εξαιτίας της ηλικίας. Η έρευνα προέρχεται από το πανεπιστήμιο της Βοστόνης και έδειξε ότι 80χρονοι που κατανάλωναν τουλάχιστον μια μερίδα πράσινες σαλάτες τη μέρα είχαν καλύτερα αποτελέσματα σε τεστ απόδοσης, συγκέντρωσης και μνήμης από τους συνομηλίκους τους.

Τουρσί για ενδυνάμωση

Μπορεί να μην είναι αυτό που έρχεται πρώτο στο μυαλό όταν μιλάμε για μνήμη αλλά η διαδικασία της ζύμωσης συμβάλλει στην καλή υγεία του μικροβιώματος. Που σημαίνει καλύτερη ισορροπία της εντερικής χλωρίδας, λιγότερες φλεγμονές, καλύτερη υγεία και καλύτερη ενδυνάμωση της εγκεφαλικής δραστηριότητας.

Ψάρι για διάθεση και μνήμη

Όλα τα ψάρια αλλά κυρίως, τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός εξαιτίας των ωμέγα 3 λιπαρών οξέων είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητα. Μια έρευνα, μάλιστα, του πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ έδειξε ότι είναι τέτοια η συμβολή τους που μπορούν να βελτιώσουν τη μνήμη και την ικανότητα συγκέντρωσης ακόμα και 18-24 χρόνων που βρίσκονται στο καλύτερο σημείο της εγκεφαλικής τους δραστηριότητας.

Πηγή: olivemagazine.gr

Διαβάστε επίσης:

Αυτός είναι ο 35χρονος Κρητικός που κατηγορείται για βιασμό ανηλίκων

Ηράκλειο: Επίθεση σε πισίνα βίλας - Μεγάλη η ζημιά, λέει ο ιδιοκτήτης

Ηράκλειο: Έχει το κοράκι... κορώνα στο κεφάλι του! (φωτο)

Υγεία

Το μυστικό των 50ρηδων για γερή καρδιά, λεπτή μέση και χαμηλή πίεση

50αρηδες

Οι ενήλικες μέσης και τρίτης ηλικίας που κατανάλωναν τουλάχιστον τρεις μερίδες προϊόντων ολικής άλεσης καθημερινά παρουσίαζαν μικρότερη αύξηση στην περίμετρο μέσης και στα επίπεδα σακχάρου καθώς μεγάλωναν συγκριτικά με εκείνους που έτρωγαν λιγότερο από μισή μερίδα ημερησίως, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Journal of Nutrition.

Οι ερευνητές από το Jean Mayer USDA Human Nutrition Research Center on Aging του Πανεπιστημίου Tufts εξέτασαν το πώς η πρόσληψη τροφίμων ολικής άλεσης και ραφιναρισμένων επηρέαζε με την πάροδο του χρόνου πέντε παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις: την περίμετρο μέσης, την αρτηριακή πίεση, το σάκχαρο, τα τριγλυκερίδια και την «καλή»-HDL χοληστερόλη.

Χρησιμοποιώντας δεδομένα από τη Μελέτη Framingham που ξεκίνησε τη δεκαετία του 1970 για να αξιολογήσει τους μακροπρόθεσμους παράγοντες κινδύνου για τις καρδιακές παθήσεις, η νέα έρευνα εξέτασε τα αποτελέσματα υγείας που σχετίζονται με την κατανάλωση τροφίμων ολικής άλεσης και ραφιναρισμένων για μια μέση περίοδο 18 ετών. Οι 3.100 συμμετέχοντες από την κοόρτη ήταν κυρίως λευκοί και στα μέσα της έκτης δεκαετίας της ζωής τους κατά την έναρξη συγκέντρωσης των δεδομένων.

Η ερευνητική ομάδα συνέκρινε τις αλλαγές στους πέντε παράγοντες κινδύνου ανά τετραετίες μεταξύ των τεσσάρων κατηγοριών της αναφερόμενης πρόσληψης προϊόντων, ξεκινώντας από λιγότερο από μισή μερίδα ημερησίως και φτάνοντας σε πάνω από τρεις μερίδες. Η συνιστώμενη ποσότητα τροφίμων ολικής άλεσης είναι πάνω από τρεις μερίδες την ημέρα, σύμφωνα με τις διατροφικές οδηγίες για τους Αμερικανούς για την περίοδο 2020-2025, με τη μερίδα να θεωρείται μια φέτα ψωμί ολικής άλεσης, μισό ποτήρι βρώμη ή μισό ποτήρι καφέ ρύζι.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι για κάθε τετραετία:

Η περίμετρος μέσης αυξήθηκε κατά μέσο όσο 2,5 εκατοστά στην ομάδα χαμηλής πρόσληψης, έναντι περίπου 1,25 εκατοστών στην ομάδα υψηλής πρόσληψης.
Ακόμα και μετά την προσαρμογή σε αλλαγές στην περίμετρο μέσης, η μέση αύξηση στα επίπεδα σακχάρου και στη συστολική αρτηριακή πίεση ήταν μεγαλύτερη στους συμμετέχοντες με χαμηλή πρόσληψη σε σύγκριση με αυτούς της υψηλής.
Οι ερευνητές μελέτησαν, επίσης, τους πέντε παράγοντες κινδύνου στις τέσσερις κατηγορίες πρόσληψης ραφιναρισμένων τροφίμων, ξεκινώντας από λιγότερες από δύο μερίδες ημερησίως έως τις περισσότερες από τέσσερις. Η χαμηλή πρόσληψη οδήγησε σε χαμηλότερη μέση αύξηση στην περίμετρο μέσης και μεγαλύτερη μέση πτώση στα επίπεδα τριγλυκεριδίων κάθε τετραετία.

«Τα ευρήματά μας υποδεικνύουν ότι η κατανάλωση τροφίμων ολικής άλεσης ως μέρος μιας υγιεινής διατροφής προσφέρει οφέλη υγείας, βοηθώντας να χάσουμε ή να διατηρήσουμε το βάρος μας καθώς μεγαλώνουμε. Πράγματι, τα δεδομένα δείχνουν ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν περισσότερα τρόφιμα ολικής άλεσης μπορούν καλύτερα να διατηρήσουν το σάκχαρο και την αρτηριακή τους πίεση με το πέρασμα του χρόνου. Η διαχείριση αυτών των παραγόντων κινδύνου καθώς μεγαλώνουμε βοηθά στην προστασία έναντι των καρδιακών παθήσεων», αναφέρει ο Nicola McKeown, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και επιστήμονας στο USDA.

«Υπάρχουν πολλοί λόγοι που τα τρόφιμα ολικής άλεσης βοηθούν τους ανθρώπους να διατηρήσουν την περίμετρο μέσης και να μειώσουν τις αυξήσεις σε άλλους παράγοντες κινδύνου. Η παρουσία διατροφικών φυτικών ινών στα τρόφιμα ολικής άλεσης μπορεί να έχει ικανοποιητική επίδραση, ενώ το μαγνήσιο, το κάλιο και τα αντιοξειδωτικά μπορεί να συνεισφέρουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Οι διαλυτές φυτικές ίνες συγκεκριμένα μπορεί να έχουν επωφελή επίδραση στις αυξήσεις του σακχάρου μετά το φαγητό», καταλήγει με τη σειρά της η Caleigh Sawicki από τη Σχολή Επιστημών της Διατροφής του Πανεπιστημίου Tufts.

Πηγή: ygeiamou.gr

 

Διαβάστε επίσης:

Γραβάνης: Αν πλησιάσεις νοσούντα στο 1 μέτρο για 5-10 δευτερόλεπτα, κόλλησες

Εμβόλια mRNA: Πώς επηρεάζουν το DNA - Οι ειδικοί απαντούν