Υγεία

Κράμπες: Τι υποδεικνύουν και τι να φάτε για να σας περάσουν

Κράμπα

Η καταπόνηση των μυών από την ενδεχόμενη αυξημένη σωματική άσκηση, η αφυδάτωση ιδίως κατά τις μέρες με αυξημένη θερμοκρασία, ή απλά μια “άβολη” στάση σώματος για μια παρατεταμένη χρονική περίοδο, μπορεί να οδηγήσουν σε μυϊκές κράμπες.

Σε πολλές περιπτώσεις, ωστόσο, η ακριβής αιτία στις μυϊκές κράμπες δεν είναι γνωστή. Αν και οι περισσότερες κράμπες είναι αβλαβείς, σε μερικές περιπτώσεις μπορεί να σχετίζονται με μία υποκείμενη παθολογική κατάσταση, όπως:

Ανεπαρκής παροχή αίματος: Η στένωση των αρτηριών που παρέχουν αίμα στα πόδια σας (αρτηριοσκλήρωση των άκρων) μπορεί να προκαλέσει κράμπες, ιδίως ενώ γυμνάζεστε. Αυτές οι κράμπες συνήθως περνούν μετά τη διακοπή της άσκησης.
Συμπίεση των νεύρων: Η συμπίεση των νεύρων στη σπονδυλική στήλη (οσφυϊκή στένωση) μπορεί να προκαλέσει στα πόδια σας. Ο πόνος επιδεινώνεται συνήθως, όταν περπατάτε.
Έλλειψη μετάλλων στον οργανισμό: Το μειωμένο επίπεδο καλίου, ασβεστίου ή μαγνησίου στον οργανισμό μπορεί να συμβάλει στις κράμπες στα πόδια. Επίσης, τα διουρητικά φάρμακα που συνταγογραφούνται συχνά για την υψηλή πίεση του αίματος μπορεί επίσης να μειώσουν τα μέταλλα στον οργανισμό.
Τι να φάτε για να ξεπεράσετε τις κράμπες
Σε γενικές γραμμές, οι καλύτερες τροφές για να αντιμετωπιστούν οι κράμπες είναι εκείνες που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, μαγνήσιο, ασβέστιο και κάλιο.

Τροφές πλούσιες σε νάτριο (αλάτι)
Το σώμα σας χρειάζεται νάτριο για να διατηρήσει τη φυσιολογική ισορροπία των υγρών και για να ρυθμίσει την αρτηριακή πίεση. Το νάτριο συνεργάζεται επίσης με άλλους ηλεκτρολύτες για τη σύσπαση των μυών και τη λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Τροφές πλούσιες σε κάλιο
Σύμφωνα με το πανεπιστήμιο του Maryland Medical Center, οι ενήλικες χρειάζονται 4.700 χιλιοστόγραμμα καλίου κάθε μέρα. Το κάλιο είναι ζωτικής σημασίας για τη σωστή λειτουργία του νευρικού και μυϊκού συστήματος. Γι' αυτό και οι μύες σας μπορεί να πάθουν κράμπες εάν είστε ανεπαρκείς σε κάλιο. Τα φρούτα, τα λαχανικά, το γάλα και τα ψάρια είναι πλούσιες πηγές καλίου. Οι μπανάνες, τα πεπόνια, τα εσπεριδοειδή και τα αβοκάντο είναι τα πιο πλούσια σε κάλιο φρούτα, ενώ τα αντίστοιχα λαχανικά είναι οι γλυκοπατάτες.

Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο
Το ασβέστιο παίζει ένα κρίσιμο ρόλο σε κάθε μυϊκή σύσπαση στο σώμα, συμπεριλαμβανομένων των σπασμών της καρδιάς. Παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην καλή υγεία του νευρικού συστήματος. Εάν έχετε έλλειψη ασβεστίου, μπορεί να αντιμετωπίσετε μυϊκές κράμπες ή μειωμένη μυϊκή συστολή. Ο μέσος ενήλικας χρειάζεται περίπου 1000 mg ασβεστίου ημερησίως. Μπορείτε να πάρετε 244 mg ασβεστίου σε ένα ποτήρι 200 ml παστεριωμένου γάλακτος. Τα λαχανικά που είναι πιο πλούσια σε ασβέστιο είναι τα σκούρα, φυλλώδη πράσινα. Τα αμύγδαλα, τα σύκα, το γιαούρτι και το τυρί είναι επίσης καλές πηγές.

Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο
Το μαγνήσιο είναι ένα μέταλλο που σταθεροποιεί την τριφωσφορική αδενοσίνη, η οποία είναι η πηγή ενέργειας που τροφοδοτεί κάθε μυϊκή συστολή. Το αίσθημα αδυναμίας, οι κράμπες και οι συσπάσεις των μυών είναι σημάδια έλλειψης μαγνησίου. Αυξήστε την πρόσληψη μαγνησίου επιλέγοντας φασόλια και όσπρια, ξηρούς καρπούς και σπόρους, δημητριακά ολικής αλέσεως, μπανάνες και σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.
Πηγή: iatropedia.gr

Υγεία

Μετάλλαξη Δέλτα: Το εμβόλιο αποτρέπει κατά 50% τη μετάδοση

εμβολιο κορωνοϊού

Ο πλήρης εμβολιασμός με δύο δόσεις μειώνει στο μισό τη μετάδοση της Δέλτα, ενώ εμφανίζει αποτελεσματικότητα 60% στην πρόληψη της συμπτωματικής Covid-19 λόγω της ίδιας παραλλαγής του κορωνοϊού, σύμφωνα με τη μακρόχρονη βρετανική επιστημονική έρευνα React-1.

Η μελέτη του Imperial College του Λονδίνου, που ανέλυσε στοιχεία από περίπου 98.000 άτομα στην Αγγλία, παρέχει την πιο ολοκληρωμένη εικόνα μέχρι σήμερα σχετικά με το πόσο προστατεύουν τα εμβόλια από την πιο μεταδοτική Δέλτα («ινδική»), η οποία αντικατέστησε σε πολλές χώρες την Άλφα («βρετανική») ως κυρίαρχη παραλλαγή.

Η συνεχιζόμενη μελέτη React-1 (REal-time Assessment of Community Transmission), που ξεκίνησε πέρυσι τον Απρίλιο, παρέχει κάθε μήνα μία εικόνα της πανδημίας ελέγχοντας ένα τυχαίο μεγάλο δείγμα ανθρώπων.

Η νέα μελέτη React, σύμφωνα με τους Financial Times, βρήκε ότι το 40% όσων διαγνώστηκαν θετικοί στον κορωνοϊό (όλοι με Δέλτα), ήταν ασυμπτωματικοί, ενώ πολλοί άλλοι είχαν ήπια συμπτώματα.

Άλλες πρόσφατες έρευνες είχαν δείξει αποτελεσματικότητα 90% των εμβολίων κατά της Δέλτα, όσον αφορά τα σοβαρά συμπτώματα και την αποφυγή νοσηλείας.

Η χαμηλότερη αποτελεσματικότητα 60% των εμβολίων κατά της Δέλτα που βρήκε η React-1 εξηγείται γιατί η βρετανική μελέτη συμπεριέλαβε την ικανότητα των εμβολίων να προλαμβάνουν ακόμη και τα λιγότερο σοβαρά συμπτώματα, όχι μόνο τα σοβαρά και την ανάγκη εισαγωγής στο νοσοκομείο.

«Ο εμβολιασμός παραμένει άκρως αποτελεσματικός κατά της Δέλτα», σχολίασε ο δρ Πολ Έλιοτ του Imperial, η μελέτη του οποίου δεν έδωσε αναλυτικά στοιχεία για την ξεχωριστή αποτελεσματικότητα των εμβολίων της Pfizer και της AstraZeneca.

«Τα ευρήματα, όταν συνδυαστούν με εκείνα άλλων μελετών που δείχνουν την επίπτωση των εμβολίων κατά του κορωνοϊού στη μείωση των νοσηλειών και των θανάτων από την Covid-19, είναι ενθαρρυντικά. Όμως, αποτελούν, επίσης, μία υπόμνηση ότι, ακόμη και με μία πολύ υψηλή εμβολιαστική κάλυψη, είναι πολύ πιθανό να έχουμε και άλλο κύμα λοιμώξεων το φθινόπωρο», δήλωσε ο δρ Τομ Γουίνγκφιλντ της Σχολικής Τροπικής Ιατρικής του Λίβερπουλ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κορωνοϊός – Εμβόλιο: Η απροσδόκητη και τρομακτική παρενέργεια που αποτυπώνεται στο πρόσωπο

Έφηβοι και κορωνοϊός: Ο κίνδυνος για την καρδιά πολύ μεγαλύτερος σε σχέση με τον εμβολιασμό

Κορωνοϊός: Το φάρμακο που μειώνει κατά 99% το ιικό φορτίο