Υγεία

Έγκαυμα από τον ήλιο; Τι πρέπει να κάνετε

ηλιοθεραπεία εγκαύματα

Το ηλιακό έγκαυμα είναι μια οξεία αντίδραση του δέρματος, όταν αυτό εκτίθεται στις υπεριώδεις ακτινοβολίες του ήλιου. Προκαλεί άμεση καταστροφή στο DNA, που έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία φλεγμονής και τον «θάνατο» των κυττάρων, ενώ μπορεί να διπλασιάσει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του δέρματος.

Τι πρέπει να κάνετε αν υποστείτε ηλιακό έγκαυμα

Αν καείτε από τον ήλιο, πρέπει να δράσετε πολύ γρήγορα και να μετακινηθείτε φυσικά σε κάποιο σκιερό μέρος, όπως συμβουλεύει η δερματολόγος, Dr Anjali Mahto. Καλύψτε τις παθούσες περιοχές με χαλαρά, βαμβακερά ρούχα που επιτρέπουν στο δέρμα σας να αναπνέει, μείνετε στη σκιά και πάρετε παυσίπονα για να μειώσετε τον πόνο.

Στη συνέχεια, δροσίστε το δέρμα σας, τοποθετώντας μια νωπή πετσέτα για 15 λεπτά, ή κάντε μπάνιο/ντους με χλιαρό νερό, ενώ σιγουρευτείτε ότι το νερό στο ντους δεν πέφτει με ορμή, αλλά πως η ροή του είναι απαλή.

Αν φουσκάλες αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους στο δέρμα σας, τότε σε αυτή την περίπτωση, προτιμότερο είναι ένα μπάνιο κι όχι ντους. Μην τρίψετε το δέρμα σας με την πετσέτα, απλά σκουπίστε το ταμποναριστά. Προσπαθήστε να μην πιέσετε και «σκάσετε» τις φουσκάλες, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μόλυνση και σημάδια στο δέρμα. Θα ηρεμήσουν μόνες τους έπειτα από μερικές ημέρες. Μετά το μπάνιο ή το ντους, χρησιμοποιήστε μια λοσιόν χωρίς άρωμα για να ανακουφίσετε το δέρμα σας. Μια καλή επιλογή είναι η Αλόη.

Το ηλιακό έγκαυμα μπορεί να «ενθαρρύνει» την απώλεια υγρών μέσω του δέρματος, οπότε φροντίστε να πίνετε άφθονο νερό, το οποίο θα αποτρέψει την αφυδάτωση και θα βοηθήσει το σώμα σας να αναρρώσει. Το αλκοόλ θα πρέπει ιδανικά να αποφεύγεται κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, καθώς θα κάνει την αφυδάτωση χειρότερη. Φροντίστε το δέρμα σας ενώ επουλώνεται και παραμείνετε καλυμμένοι στη σκιά.
 

Υγεία

Δυσκοιλιότητα: Γιατί συμβαίνει και πώς θα την αντιμετωπίσεις

δυσκοιλιότητα

Τα συμπτώματα στη δυσκοιλιότητα περιλαμβάνουν:

διέλευση κοπράνων λιγότερο από τρεις φορές την εβδομάδα

πίεση όταν κάθεστε στην τουαλέτα

ογκώδη ή σκληρά κόπρανα

αίσθηση ατελούς εκκένωσης

Ο τύπος και η σοβαρότητα των συμπτωμάτων μπορεί να διαφέρουν από άτομο σε άτομο. Μερικοί άνθρωποι αντιμετωπίζουν δυσκοιλιότητα μόνο σπάνια, ενώ για άλλους είναι μια χρόνια πάθηση.

Η δυσκοιλιότητα έχει μια ποικιλία αιτιών, αλλά συχνά είναι αποτέλεσμα της αργής διέλευσης των τροφών μέσω του πεπτικού συστήματος.

Αυτό μπορεί να οφείλεται σε:

αφυδάτωση

κακή διατροφή

φάρμακα

ασθένειες που επηρεάζουν το νευρικό σύστημα

ψυχικές διαταραχές

Ευτυχώς, ορισμένες τροφές μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση από τη δυσκοιλιότητα.

Δαμάσκηνα: Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, σορβιτόλη και φαινολικές ενώσεις που είναι υγιείς ουσίες για το έντερο.

Μήλα: Περιέχουν πηκτίνη, έναν τύπο διαλυτής ίνας που μπορεί να μαλακώσει τα κόπρανα και να προωθήσει την κίνησή τους μέσω του εντέρου.

Αχλάδια: Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και περιέχουν φυσικά καθαρτικά, όπως φρουκτόζη και σορβιτόλη.

Ακτινίδια: Είναι μια καλή πηγή φυτικών ινών και περιέχουν ακτινιδίνη (actinidin), ένα ένζυμο που μπορεί να βελτιώσει την κινητικότητα του εντέρου και να μειώσει τη δυσκοιλιότητα.

Σύκα: Μπορούν να σας βοηθήσουν να αυξήσετε την πρόσληψη φυτικών ινών και να περιέχουν φικίνη (ficin), ένα ένζυμο που μπορεί να προάγει την κανονικότητα.

Εσπεριδοειδή: Τα πορτοκάλια, τα γκρέιπφρουτ και τα μανταρίνια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και περιέχουν αρκετές ενώσεις που μπορούν να μειώσουν τη δυσκοιλιότητα, συμπεριλαμβανομένης της πηκτίνης (pectin) και της ναρινγκενίνης (naringenin).

Σπανάκι και άλλα χόρτα: Πράσινα χόρτα όπως το σπανάκι, τα λαχανάκια Βρυξελλών και το μπρόκολο είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στην προσθήκη όγκου στα κόπρανα για να υποστηρίξουν την κανονικότητα.

Αγκινάρες: Είναι γεμάτες με πρεβιοτικά όπως η ινουλίνη (inulin), τα οποία μπορούν να αυξήσουν την ποσότητα των ευεργετικών βακτηρίων στο έντερο, για να αυξήσουν τη συχνότητα και τη συνέπεια των κοπράνων.

Ραβέντι: Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και περιέχει σενοσίδη Α (sennoside A), μια ένωση που βοηθά στην απαλότητα των κοπράνων και προάγει τις κινήσεις του εντέρου.

Γλυκοπατάτες: Είναι μια μεγάλη πηγή αδιάλυτων ινών, οι οποίες μπορούν να προσθέσουν όγκο στα κόπρανα για να αποτρέψουν τη δυσκοιλιότητα.

Φασόλια, αρακάς και φακές: Περιέχουν τόσο διαλυτές όσο και αδιάλυτες φυτικές ίνες, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στο να μαλακώσουν και να προσθέσουν όγκο στα κόπρανα.

Σπόροι chia: Είναι γεμάτοι με διαλυτές φυτικές ίνες, οι οποίες σχηματίζουν μια πηκτώδη σύσταση στο πεπτικό σύστημα για να μαλακώσουν και να διευκολύνουν τη διέλευση των κοπράνων.

Λιναρόσπορος: Οι λιναρόσποροι είναι πλούσιοι σε διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες και μπορούν να αυξήσουν την ανάπτυξη ευεργετικών βακτηρίων στο έντερο.

Κεφίρ: Το κεφίρ είναι πλούσιο σε προβιοτικά και έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει την υγεία του εντέρου και προλαμβάνει τη δυσκοιλιότητα.

Συμπερασματικά

Πολλά φρούτα, λαχανικά, όσπρια και σπόροι μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση της δυσκοιλιότητας.

Η διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες βοηθά στην προσθήκη όγκου και βάρους στα κόπρανα, την απαλότητα και την τόνωση των κενώσεων. Ωστόσο, σε μερικούς ανθρώπους, οι πολλές φυτικές ίνες μπορούν να επιδεινώσουν τη δυσκοιλιότητα. Οπότε είναι σημαντικό να μιλήσετε με τον γιατρό σας για το τι είναι σωστό για εσάς.

Επιπλέον, είναι ζωτικής σημασίας να πίνετε άφθονο νερό. Λάβετε υπόψη ότι οι ανάγκες σας σε υγρά θα αυξηθούν, όταν αυξήσετε την πρόσληψη φυτικών ινών.

Η τακτική άσκηση είναι ένας άλλος κρίσιμος παράγοντας για τη βελτίωση των συμπτωμάτων της δυσκοιλιότητας και την ανάπτυξη υγιών συνηθειών του εντέρου.

Εάν έχετε δυσκοιλιότητα, προσπαθήστε να εισαγάγετε σταδιακά ορισμένες από τις παραπάνω τροφές στη διατροφή σας, καθώς και να πίνετε άφθονο νερό και να ασκείστε.

πηγή: iatropedia.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αϋπνία: Δέκα top κινήσεις για να την καταπολεμήσετε

Τι φοβάται ο κορωνοϊός; Η πρόεδρος της Ένωσης Πνευμονολόγων Ελλάδας δίνει την απάντηση

Μελέτη για τη μείωση καισαρικών τομών και την ενίσχυση του κολπικού τοκετού

ESPA BANNER