Τεχνολογία

Twitter: Λανσάρει την πρώτη συνδρομητική υπηρεσία, Twitter Blue

Πανικός στο Twitter: Εκτοξεύτηκαν οι αναρτήσεις για «Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο».jpg

Το Twitter ξεκίνησε τη νέα υπηρεσία του επί πληρωμή, με την ονομασία Twitter Blue, κάνοντας την αρχή από την Αυστραλία και τον Καναδά.

Η περιορισμένη υλοποίηση σχεδιάστηκε για να αποκτήσει το Twitter «βαθύτερη κατανόηση» του τι ζητούν οι χρήστες, ενώ ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί ημερομηνία για το πότε θα επεκταθεί σε άλλες χώρες.

Η νέα συνδρομητική υπηρεσία διαθέτει ορισμένες έξτρα δυνατότητες σε σχέση με τη δωρεάν έκδοση (η οποία παραμένει ως έχει), όπως τη δυνατότητα αναίρεσης ή διόρθωσης των μηνυμάτων του χρήστη (undo tweet) και φακέλους βιβλιοδεικτών, έτσι ώστε οι χρήστες να οργανώνουν πιο εύκολα τα μηνύματα που έχουν αποθηκεύσει και να τα βρίσκουν ταχύτερα.

Το "undo" θα δίνει στους χρήστες χρονικό περιθώριο 30 δευτερολέπτων να ξεγράψουν αυτό που μόλις έγραψαν, αν το μετάνιωσαν στο μεταξύ ή συνειδητοποίησαν ότι έγραψαν κάτι λάθος. Όταν περάσει το μισό λεπτό, το μήνυμα τους θα αναρτάται πλέον σε κοινή θέα. Θα υπάρχει επίσης μια επιπρόσθετη δυνατότητα πιο εύκολης ανάγνωσης (reader mode) μιας μακράς σειράς tweets.

Το Twitter Blue -στο οποίο θα προστεθούν και άλλες δυνατότητες τους επόμενους μήνες- θα κοστίζει 3,49 καναδικά δολάρια και 4,49 αυστραλιανά δολάρια το μήνα, ενώ αναμένεται να κοστίζει 2,99 δολάρια μηνιαίως στις ΗΠΑ, σύμφωνα με το BBC, το πρακτορείο Ρόιτερς και τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης». Η αύξηση των χρηστών της πλατφόρμας έχει επιβραδυνθεί τα τελευταία χρόνια, συνεπώς μένει να φανεί κατά πόσο η -έστω προαιρετική- επιβολή συνδρομής, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά, θα έχει θετικό αντίκτυπο στα μεγέθη του Twitter.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Θυγατρική της Microsoft πλήρωσε μηδενικό φόρο για κέρδη 258 δισ. ευρώ

NASA: Δύο νέες αμερικανικές αποστολές στην «ξεχασμένη» Αφροδίτη

Google Messages: Έρχονται αλλαγές στην πλατφόρμα μηνυμάτων

Τεχνολογία

Από που πήρε το όνομά του πιο διάσημο «παπάκι»;

ΠΑΠΑΚΙ

Το  σύμβολο @ χρησιμοποιείται σε όλο τον κόσμο από την εποχή του διαδικτύου κυρίως και μετά.

Είναι εξαιρετικά δημοφιλές για αρκετούς λόγους, ενώ είναι απαραίτητο στα e-mail.

Σε αυτό άλλωστε εμφανίστηκε πρώτη φορά το 1971, με το @ (at) να γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Σύμφωνα με τους New York Times βέβαια, εμφανίστηκε πρώτη φορά στις αμερικανικές γραφομηχανές το 1885, ώστε να βοηθήσει τους στενογράφους στη σύντμηση εμπορικών όρων.

Αλλά το e-mail ήταν εκείνο που το έβαλε στη ζωή όλων, αφού νωρίτερα το γνώριζαν μόνο συγκεκριμένα επαγγέλματα.

Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί πως σαν σύμβολο εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε γραπτό του Κωνσταντίνου Μανασή από το 1345.

Το γραπτό σήμερα φυλάσσεται στο Βατικανό με το @ να σημαίνει «Αμήν».

Στα αγγλικά λοιπόν το λένε «at», γιατί παλαιότερα χρησιμοποιούνταν από λογιστές σε τιμολόγια ως σύντμηση όρων και σήμαινε «at the rate of…», δηλαδή «στη τιμη του…».

Από εκεί και πέρα πολλοί είναι οι λαοί που το παρομοιάζουν με ζώο:

Οι Ιταλοί το λένε σαλιγκάρι

Οι Βούλγαροι, οι Ολλανδοί και οι Ρουμάνοι το βλέπουν σαν μαϊμού

Οι Κορεάτες το βλέπουν σαν κοράλλι

Οι Κινέζοι το λένε ποντίκι

Οι Ρώσοι το ονομάζουν σκύλο

Οι Ούγγροι το ονομάζουν σκουλήκι

Οι Σουηδοί και οι Δανοί βλέπουν μια προβοσκίδα ελέφαντα

Οι Φινλανδοί βλέπουν μια γάτα, γι’ αυτό και το ονόμασαν «miukumauku»

Στην Ελλάδα πάλι το έχουμε ονομάσει «παπάκι».

Γιατί όμως; Η μόνη εξήγηση που υπάρχει στο διαδίκτυο δεν είναι καθόλου ικανοποιητική, αλλά δεν υπάρχει άλλη.

Οι φήμες λοιπόν λένε πώς οι πρώτοι Έλληνες προγραμματιστές το είχαν ονομάσει «πι» γιατί έμοιαζε αρκετά με το παλιό καλλιγραφικό «π».

Όταν έβρισκαν δυο @ στη σειρά, το έλεγαν «πι-πί», και από το γνωστό ποιηματάκι «πι – πι, το παπί» καταλήξαμε, ένας θεός ξέρει πως, στο «παπάκι».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Προσοχή: Σύνδεσμος - απάτη κυκλοφορεί στα social media

Viber: Νέα λειτουργία για να βρίσκετε πιο εύκολα μηνύματα

Instagram: Ιδιωτικοί οι λογαριασμοί για τους χρήστες κάτω των 16 ετών