Τα αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά το Stella Terra μπορεί να το αλλάξει αυτό. Πρόκειται για ένα SUV που χρησιμοποιεί ηλιακούς συλλέκτες στην κεκλιμένη οροφή του για τη φόρτιση της μπαταρίας του, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να διανύει μεγάλες αποστάσεις τροφοδοτούμενο εξ ολοκλήρου από τον ήλιο.
Κατασκευασμένο από μια ομάδα φοιτητών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου του Αϊντχόβεν, «το πρώτο εκτός δρόμου ηλιακό όχημα στον κόσμο» θα μπορούσε να βοηθήσει στη σύνδεση απομακρυσμένων περιοχών «όπου οι δρόμοι είναι λιγότερο ανεπτυγμένοι και τα ενεργειακά δίκτυα δεν είναι τόσο αξιόπιστα», λέει ο Thieme Bosman, υπεύθυνος εκδηλώσεων της ομάδας.
Η ομάδα δοκίμασε το όχημα στο Μαρόκο στις αρχές του μήνα, διανύοντας περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα μεταξύ της βόρειας ακτής της χώρας και της ερήμου Σαχάρα στο νότο. H αυτονομία της μπαταρίας του Stella Terra είναι περίπου 710 χιλιόμετρα σε δρόμους και 550 χιλιόμετρα εκτός δρόμου.

«Το Μαρόκο έχει μια τεράστια ποικιλία τοπίων και διαφορετικών επιφανειών σε αρκετά μικρή απόσταση», λέει ο Bosman, προσθέτοντας ότι το αυτοκίνητο δοκιμάστηκε «σε κάθε είδους επιφάνεια που θα μπορούσε να συναντήσει ένα τέτοιο όχημα».
Το SUV έχει τελική ταχύτητα 145 χιλιόμετρα την ώρα. Σε μια ηλιόλουστη μέρα, η αυτονομία της μπαταρίας του είναι περίπου 710 χιλιόμετρα σε δρόμους και περίπου 550 χιλιόμετρα εκτός δρόμου, ανάλογα με την επιφάνεια. Σε συνθήκες συννεφιάς, η ομάδα εκτιμά ότι η εμβέλεια μπορεί να είναι 50 χιλιόμετρα μικρότερη.
Τι γίνεται όμως σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, που ο οδηγός πρέπει να κάνει διάλειμμα ή να κοιμηθεί; Στην περίπτωση αυτή τα καθίσματα αναδιπλώνονται πλήρως για να δημιουργήσουν κρεβάτι ενώ οι ηλιακοί συλλέκτες μπορούν να επεκταθούν για να μεγιστοποιήσουν τη φόρτιση, λειτουργώντας παράλληλα και ως τέντα για σκιά. Πρόκειται για ιδέα βασισμένη από ένα ηλιακό τροχόσπιτο που κατασκευάστηκε προηγουμένως στο πανεπιστήμιο.

Το εργαστήριο καινοτομίας αυτοκινήτων του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου του Αϊντχόβεν πειραματίζεται με οχήματα που λειτουργούν με ηλιακή ενέργεια για πάνω από μια δεκαετία, παράγοντας πρωτότυπα αυτοκίνητα που είναι συνήθως «πέντε έως 10 χρόνια μπροστά από την αγορά», λέει ο Bosman.
Διαβάστε επίσης
Ο Ίλον Μασκ έβαλε συνδρομή 1$ στους νέους χρήστες του X - Από δύο χώρες ξεκίνησε η δοκιμή