Τεχνολογία

Ο Chrome αρχίζει από σήμερα το μπλοκάρισμα των ενοχλητικών διαφημίσεων

chrome.jpg

Ο Chrome, το δημοφιλές πρόγραμμα της Google για πλοήγηση στο διαδίκτυο, θα αρχίσει από σήμερα να μπλοκάρει επιλεκτικά online διαφημίσεις ιστοσελίδων, που συστηματικά ενοχλούν τους χρήστες ή παρεμποδίζουν το ομαλό «σερφάρισμά» τους. 
   
Η νέα δυνατότητα θα βάζει αυτομάτως «φρένο» σε ενοχλητικές διαφημίσεις ιστοσελίδων, όπως αυτές που ξαφνικά παίζουν αυτόματα βίντεο με δυνατό ήχο. Θα μπλοκάρονται ακόμη και διαφημίσεις της ίδιας της Google, αλλά οι χρήστες θα έχουν την ευκαιρία να επιτρέψουν την προβολή μιας διαφήμισης, αν το επιθυμούν.
   
Στόχος της Google είναι να πείσει τους χρήστες να εγκαταλείψουν τη χρήση εξειδικευμένου λογισμικού (ad blockers) που επιτρέπει το καθολικό μπλοκάρισμα των διαφημίσεων και να αρκεσθούν στις νέες δυνατότητες του Chrome. Τα προγράμματα ad-blocking είναι ευρέως χρησιμοποιούμενα σε όλο τον κόσμο, σε μια προσπάθεια των χρηστών να κάνουν πιο εύκολη την περιήγησή τους στο Ίντερνετ, αλλά στερούν έσοδα από τους διαφημιζόμενους, τους διαφημιστικές και την ίδια τη Google.
   
Μαζί με το Facebook, η Google ελέγχει την online διαφημιστική αγορά. Οι καχύποπτοι αναλυτές εκτιμούν ότι η νέα κίνηση της Google δεν αποσκοπεί τόσο στο να «καθαρίσει» το διαδίκτυο από τις ενοχλητικές διαφημίσεις, όσο στο να διευρύνει το δικό της μερίδιο στη διαφημιστική «πίτα».
   
Είναι ενδεικτικό ότι ο Chrome θα εξαιρεί από το «μπλόκο» μία από τις πιο σημαντικές μορφές διαφήμισης της Google, όσες «τρέχουν» πριν τα βίντεο στο YouTube (το οποίο ανήκει στην ίδια). Στην ουσία, με τη νέα κίνησή της, η Google φροντίζει να μπλοκάρει η ίδια επιλεκτικά μερικές διαφημίσεις, προκειμένου να μη μπλοκάρουν οι χρήστες όλες ανεξαιρέτως τις διαφημίσεις.
   
Ανάμεσα στις online διαφημίσεις που μπαίνουν στο στόχαστρο, είναι όσες ξεπηδούν με μεγάλο ξεχωριστό παράθυρο (pop-up) χωρίς καν εικονίδιο εξόδου, οι μεγάλες που «αιωρούνται» πάνω από την ιστοσελίδα και εκείνες που έχουν έντονα χρώματα στο υπόβαθρο της ιστοσελίδας.
   
Αν -αρχής γενομένης από τις 15 Φεβρουαρίου- ορισμένοι ιστότοποι δεν συμμορφώνονται και δεν αναπροσαρμόζουν το είδος και την εμφάνιση των online διαφημίσεών τους, ο Google Chrome θα τις μπλοκάρει αυτόματα για λογαριασμό των χρηστών. Η Google, αφού κάνει δειγματοληπτική έρευνα, θα ειδοποιεί τους ιδιοκτήτες ιστοτόπων ότι πρέπει να προχωρήσουν σε αλλαγές στις διαφημίσεις τους μέσα σε 30 μέρες. Αν αυτοί δεν συμμορφώνονται, θα αρχίζει το «μπλόκο» από τον Chrome.
   
Οι όποιες ενστάσεις από τους ιδιοκτήτες ιστοτόπων, των οποίων μπλοκάρονται οι διαφημίσεις επειδή κρίνονται ενοχλητικές, θα λύνονται μέσω της Συμμαχίας για Καλύτερες Διαφημίσεις, η οποία περιλαμβάνει ως μέλη τη Google, το Facebook, μεγάλους οργανισμούς ενημέρωσης όπως η News Corp κ.α.

Ελλάδα

Τεχνολογία

Πρωτιά για την Ελλάδα: Σύζευξη επίγειου σταθμού με γεωστατικό δορυφόρο μέσω laser

Δορυφόρος

Η πρώτη σύζευξη στην Ευρώπη επίγειου σταθμού με γεωστατικό δορυφόρο μέσω laser πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα.

Πρόκειται για τη σύζευξη του τηλεσκοπίου «Αρίσταρχος» που βρίσκεται στο όρος Χελμός με τον μεγαλύτερο Ευρωπαϊκό τηλεπικοινωνιακό δορυφόρο, Alphasat.

Η σύζευξη πραγματοποιήθηκε παρουσία του Γενικού Γραμματέα Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Θανάση Στάβερη και υλοποιήθηκε σε συνέχεια της επιλογής του «Αρίσταρχου» (που αποτελεί ερευνητική υποδομή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών) από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA) για την κατασκευή του πρώτου επίγειου σταθμού για την επόμενη γενιά τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών της Ευρώπης.

Το σημαντικό αυτό επίτευγμα συμβάλλει στο να τεθεί η Ελλάδα στο επίκεντρο του παγκόσμιου χάρτη των νέων τεχνολογιών στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, όπως είχε ανακοινώσει ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης. Στόχος είναι η χώρα να καταστεί βασικός εταίρος στον Ευρωπαϊκό σχεδιασμό για ασφαλή, αξιόπιστη συνδεσιμότητα και κόμβος της κβαντικής υποδομής της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EuroQCI), με παράλληλη επέκταση των δυνατοτήτων του εθνικού συστήματος κυβερνητικών δορυφορικών επικοινωνιών GOVSATCOM – GreeCom. Έτσι, με την ανάπτυξη τεχνογνωσίας αιχμής, με τη δημιουργία θέσεων εργασίας υψηλής εξειδίκευσης και με ανάπτυξη των εγχώριων επιχειρήσεων που ασχολούνται με τη βιομηχανία του διαστήματος θα δημιουργηθεί υπεραξία για τη χώρα.

Περαιτέρω, έχουν επιλεγεί από την ESA για συμμετοχή στο ScyLight το τηλεσκόπιο του Σκίνακα στην Κρήτη και το τηλεσκόπιο του Χολομώντα στη Χαλκιδική. Αυτήν την εποχή, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Secure Connectivity, που έχει προταθεί από τον Επίτροπο για την Εσωτερική Αγορά Τιερί Μπρετόν, κλιμάκιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της ESA βρίσκονται στην Ελλάδα προκειμένου να επιθεωρήσουν τις υποδομές στα δύο ανωτέρω τηλεσκόπια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Τοποθετήθηκαν οι μηχανές στον πύραυλο που θα στείλει ανθρώπους στον Άρη

Από που πήρε το όνομά του πιο διάσημο «παπάκι»;