Τεχνολογία

Η Κομισιόν ξεκινά έρευνα κατά της Google για τις πρακτικές διαφήμισης στο διαδίκτυο

GOOGLE

Η Google μπαίνει για άλλη μια φορά στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που ανακοίνωσε ότι ξεκινά έρευνα για πρακτικές κατά του ανταγωνισμού στις τεχνολογίες διαφημιστικής προβολής στο διαδίκτυο.

Η αντιπρόεδρος της Κομισιόν και Επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ τόνισε ότι η Google «είναι παρούσα σε σχεδόν όλα τα επίπεδα της αλυσίδας τροφοδοσίας σε ό,τι αφορά τη διαφημιστική προβολή στο διαδίκτυο. Φοβόμαστε μήπως καταστήσει την άσκηση του ανταγωνισμού (...) πιο δύσκολη για τις ανταγωνιστικές υπηρεσίες».

Ο τεχνολογικός κολοσσός παρέχει υπηρεσίες που παίζουν ρόλο μεσάζοντα ανάμεσα σε διαφημιστές και συντάκτες, προκειμένου να προβάλλονται διαφημιστικές ανακοινώσεις στις ιστοσελίδες ή σε εφαρμογές για κινητά.

«Ένας δίκαιος ανταγωνισμός είναι σημαντικός -ώστε οι διαφημιστές να μπορούν να φθάσουν στους καταναλωτές στους ιστότοπους των συντακτών και ταυτόχρονα για να μπορούν οι συντάκτες να πουλήσουν χώρους στους διαφημιστές- προκειμένου να δημιουργήσουν εισοδήματα και να χρηματοδοτήσουν τα περιεχόμενα», επισήμανε η Βεστάγκερ.
 

 

Στο επίκεντρο η διαφημιστική προβολή

Η έρευνα της Επιτροπής θα έχει ως επίκεντρο τη διαφημιστική προβολή, τομέα στον οποίο η Google προτείνει αρκετές υπηρεσίες.

«Η έναρξη μιας επίσημης έρευνας δεν προδικάζει το αποτέλεσμά της», υπογράμμισαν οι Βρυξέλλες. Καμία νομική προθεσμία δεν προβλέπεται για το κλείσιμο μιας τέτοιας διαδικασίας, με τη διάρκεια των ερευνών να ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό ανάλογα κυρίως με την πολυπλοκότητα των υποθέσεων.

«Θα συνεχίσουμε να δεσμευόμαστε με εποικοδομητικό τρόπο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να απαντήσουμε στις ερωτήσεις της και να καταδείξουμε τα πλεονεκτήματα των προϊόντων μας για τις επιχειρήσεις και τους Ευρωπαίους καταναλωτές», δήλωσε εκπρόσωπος της Google.

«Χιλιάδες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν κάθε μέρα τα διαφημιστικά προϊόντα μας προκειμένου να φθάσουν σε νέους πελάτες και για να χρηματοδοτήσουν τους διαδικτυακούς ιστοτόπους τους. Τα επιλέγουν γιατί είναι ανταγωνιστικά και αποτελεσματικά», ανέφερε.

Το 2019, οι δαπάνες που κατευθύνθηκαν στη διαφημιστική προβολή στο διαδίκτυο στην ΕΕ ανέρχονταν περίπου σε 20 δισ. ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Monero: Το κρυπτονόμισμα που έγινε «το bitcoin των χάκερ»

Instagram: Με αυτόν τον τρόπο ο αλγόριθμός του αποφασίζει τι βλέπουμε

Ρομπότ-καθαριστές λιμνών, ποταμών, ακτών και θαλασσών

 

 

Τεχνολογία

Προσοχή: Σύνδεσμος - απάτη κυκλοφορεί στα social media

γυναίκα κινητό τηλέφωνο

Καταγγελίες για περιπτώσεις αλίευσης των στοιχείων εισόδου σε λογαριασμούς, σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης (user name - password), με πρόσχημα την ολοκλήρωση της επίσημης πιστοποίησής τους (verify account - bluetick), δέχεται το τελευταίο διάστημα η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Οι δράστες, όπως αναφέρει η ΔΔΗΕ, αποστέλλουν άμεσο μήνυμα, κυρίως σε λογαριασμούς με μεγάλη ανταπόκριση στο κοινό, στο οποίο αναφέρουν ότι προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία πιστοποίησης του λογαριασμού (verify account) πρέπει να ακολουθήσουν τον σύνδεσμο που τους υποδεικνύεται.

Οι επίμαχοι σύνδεσμοι οδηγούν σε ιστοσελίδες στις οποίες πρέπει να συμπληρωθούν τα στοιχεία εισόδου του χρήστη στο λογαριασμό (phishing pages), το οποίο επιτρέπει στους δράστες να αποκτήσουν πρόσβαση στους λογαριασμούς που δεν είναι ασφαλισμένοι με έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων.

Στη συνέχεια, οι δράστες αποστέλλουν εκβιαστικά μηνύματα στους χρήστες προκειμένου να ζητήσουν χρηματικό αντίτιμο για την επιστροφή του λογαριασμού στον κάτοχό του. Επισημαίνεται ότι τα άμεσα μηνύματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρήζουν μεγάλης προσοχής, καθώς είναι εξαιρετικά αληθοφανή.

Προσοχή εάν λάβετε αυτό το μήνυμα!!
Προσοχή εάν λάβετε αυτό το μήνυμα!!

 

Η ΔΔΗΕ συμβουλεύει τους παραλήπτες των απατηλών αυτών μηνυμάτων εκβιαστικού περιεχομένου τα εξής:

- Να μην επιλέγουν τους προτεινόμενους συνδέσμους.

- Να μην απαντούν στα μηνύματα.

- Να μην καταχωρούν και να μην στέλνουν προσωπικά δεδομένα και στοιχεία λογαριασμών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς σε καμία περίπτωση δεν είναι αληθινά.

Παράλληλα, η ΔΔΗΕ συστήνει:

- Οι εταιρείες που παρέχουν εφαρμογές και υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης, δεν απαιτούν την επαλήθευση στοιχείων εισόδου σε λογαριασμούς με την αποστολή μηνυμάτων.

- Οι λογαριασμοί κοινωνικής δικτύωσης καθώς και οι λογαριασμοί ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που συνδέονται με αυτούς, πρέπει απαραίτητα να ασφαλίζονται με έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων, έτσι ώστε σε περίπτωση που οι χρήστες εισάγουν τα στοιχεία εισόδου των λογαριασμών τους σε παραπλανητικές ιστοσελίδες (phishing pages) να είναι αδύνατη η είσοδος σε αυτούς από τους δράστες.

- Χρησιμοποιήστε ένα νέο e-mail αποκλειστικά για να συνδέσετε τους λογαριασμούς σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

- Ασφαλίστε τους λογαριασμούς σας με ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης, διαφορετικούς για κάθε λογαριασμό, τους οποίους θα αλλάζετε ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

- Μην ανοίγετε συνδέσμους ή ύποπτα επισυναπτόμενα αρχεία τα οποία αποστέλλονται μέσω εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων και μέσων κοινωνικής δικτύωσης χωρίς την προηγούμενη εξακρίβωση της αξιοπιστίας τους.

- Απευθυνθείτε στις αρμόδιες αστυνομικές Αρχές όταν αντιληφθείτε ότι πέσατε θύμα απάτης ή αλίευσης των προσωπικών σας δεδομένων.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Βρεφονηπιακοί σταθμοί ΟΑΕΔ: Αυτοί είναι οι οριστικοί πίνακες επιλογής βρεφών και νηπίων

Συνάντηση με τον Δήμαρχο Ηρακλείου για το Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας

Αναγκαστική προσγείωση αεροσκάφους με προορισμό το Ηράκλειο