Skip to main content
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΕΕ: 14.000 δημόσια σημεία φόρτισης αυτοκινήτων πρέπει να εγκαθίστανται εβδομαδιαίως

Image
Για να επιτευχθεί η ηλεκτρική κινητικότητα
 clock 16:09 | 29/03/2022
writer icon newsroom ekriti.gr

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), αξιοποιώντας τα στοιχεία που προέκυψαν από πρόσφατή έρευνα σχετικά με τον αριθμό των δημόσιων σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, καλεί όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ να εντείνουν επειγόντως τις επενδύσεις σε υποδομές για ηλεκτρικά οχήματα κάθε τύπου(επιβατικά αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία).

Για να επιτευχθεί η ηλεκτρική κινητικότητα, θα πρέπει να εγκαθίστανται εβδομαδιαίως σε ολόκληρη την ΕΕ, 14.000 δημόσια σημεία φόρτισης, δείχνει η νέα έρευνα. Τώρα εγκαθίστανται λιγότερα από 2.000 την εβδομάδα.

Η αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει ήδη στην αγορά εκατοντάδες μοντέλα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών ρύπων, αλλά έχει σοβαρές ανησυχίες για την αργή ανάπτυξη της υποδομής που απαιτείται για τη φόρτιση και τον ανεφοδιασμό αυτών των οχημάτων. Πράγματι, οι πωλήσεις ηλεκτρικά φορτιζόμενων αυτοκινήτων αυξήθηκαν 10 φορές τα τελευταία πέντε χρόνια, φτάνοντας τα 1,7 εκατομμύρια μονάδες πέρυσι (ή το 18% της συνολικής αγοράς). Ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών στην ΕΕ αυξήθηκε μόλις κατά 2,5 φορές την ίδια περίοδο.

Σύμφωνα με νέα έρευνα που βασίζεται σε ανάλυση της McKinsey , έως το 2030 θα απαιτούνται έως και 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση κατά 55% του CO2 για τα επιβατικά αυτοκίνητα.

Αν και θα απαιτηθούν στην αρχή σημαντικές επενδύσεις, αυτές αντιπροσωπεύουν μόνο ένα κλάσμα των συνολικών επενδύσεων σε συγκρίσιμα έργα υποδομής - και θα αποφέρουν τεράστια περιβαλλοντικά οφέλη. Πράγματι, το νέο ερευνητικό πρόγραμμα εκτιμά το ετήσιο κόστος για την υποδομή δημόσιας φόρτισης σε 8 δισεκατομμύρια ευρώ - περίπου το 16% της επένδυσης σε δίκτυα 5G και υψηλής ταχύτητας Διαδικτύου.

Οι τοποθεσίες, ο χώρος και τα επίπεδα ισχύος εξόδου που απαιτούνται για την υποδομή βαρέων οχημάτων διαφέρουν σημαντικά από εκείνα των επιβατικών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με την έρευνα, τα φορτηγά θα χρειάζονται 279.000 σημεία φόρτισης μέχρι το 2030, εκ των οποίων το 84% θα είναι σε κόμβους στόλου. Τα υπόλοιπα σημεία φόρτισης θα είναι κυρίως δημόσια, γρήγορα στον αυτοκινητόδρομο (36.000) και δημόσια σημεία φόρτισης κατά τη διάρκεια της νύχτας (9.000).

Απαιτούνται 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030 για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση κατά 55% των εκπομπών CO2 για τα επιβατικά αυτοκίνητα. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα περιλαμβάνουν τόσο ηλεκτρικά με μπαταρία όσο και υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα plug-in.

Σχετικά με την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ

  • 12,7 εκατομμύρια Ευρωπαίοι εργάζονται στην αυτοκινητοβιομηχανία (άμεσα και έμμεσα), αντιπροσωπεύοντας το 6,6% του συνόλου των θέσεων εργασίας στην ΕΕ.
  • Το 11,5% των θέσεων εργασίας στη μεταποίηση στην ΕΕ -περίπου 3,5 εκατομμύρια- είναι στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.  Τα μηχανοκίνητα οχήματα ευθύνονται για 398,4 δισεκατομμύρια ευρώ φορολογικών εσόδων για τις κυβερνήσεις σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές.
  • Η αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργεί εμπορικό πλεόνασμα 76,3 δισεκατομμυρίων ευρώ για την ΕΕ.
  • Ο κύκλος εργασιών που δημιουργείται από την αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 8% του ΑΕΠ της ΕΕ.
  • Επενδύοντας 58,8 δισεκατομμύρια ευρώ σε Ε&Α ετησίως, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός συνεισφέρων στην Ευρώπη στην καινοτομία, αντιπροσωπεύοντας το 32% των συνολικών δαπανών της ΕΕ.

Διαβάστε επίσης: 

ICAP CRIF: Ανάκαμψη της εγχώριας κατανάλωσης κρέατος το 2022

Επιταγή ακρίβειας: Πότε «κληρώνει» για 1,74 εκατομμύρια δικαιούχους

Πόλεμος στην Ουκρανία - Πεσκόφ: Η Μόσχα δεν θα χρησιμοποιήσει πυρηνικά όπλα

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis