Τεχνολογία

Αυτό είναι το πρώτο ρομπότ που κινείται με ουράνια πυξίδα, χωρίς GPS (Βίντεο)

ρομποτ.jpg

Μηχανικοί στη Γαλλία κατασκεύασαν το πρώτο ρομπότ που μπορεί να κινηθεί χωρίς να διαθέτει GPS. Αντί γι' αυτό, διαθέτει μια καινοτόμο οπτική πυξίδα πολωμένου φωτός που προσανατολίζει το ρομπότ, καθώς και έναν οπτικό αισθητήρα κίνησης, ο οποίος μετράει την απόσταση που αυτό διανύει.

Tα ανθρώπινα μάτια δεν αντιλαμβάνονται το πολωμένο υπεριώδες φως του Ήλιου, όμως ορισμένα μυρμήγκια, ιδίως της ερήμου, το χρησιμοποιούν για να προσανατολίζονται στο χώρο. Από αυτό ακριβώς πήραν την έμπνευση οι Γάλλοι επιστήμονες για να αναπτύξουν το νέο σύστημα προσανατολισμού των ρομπότ.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Αιξ-Μασσαλίας και του Εθνικού Κέντρου Επιστημονικών Ερευνών (CNRS) της Γαλλίας, με επικεφαλής τον Στεφάν Βιολέ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό ρομποτικής "Science Robotics", παρουσίασαν το ρομπότ AntBot, το οποίο μιμείται τα μυρμήγκια της ερήμου χάρη στο νέο οπτικό σύστημα πλοήγησης που διαθέτει.

Το ρομπότ ζυγίζει 2,3 κιλά, έχει έξι πόδια που του επιτρέπουν να κινείται σε δύσκολα περιβάλλοντα (περιοχές φυσικών καταστροφών, κακοτράχαλο έδαφος κ.α.), ενώ προς το παρόν μπορεί να διασχίσει απόσταση έως 14 μέτρων και να επιστρέψει ακριβώς εκεί από όπου ξεκίνησε με απόκλιση το πολύ ενός εκατοστού.

Περαιτέρω πρόοδος πρέπει να γίνει όμως, ώστε το ρομπότ να κινείται σε μεγαλύτερες αποστάσεις, καθώς επίσης τη νύχτα που δεν υπάρχει ηλιακό φως. Στόχος είναι το νέο σύστημα -σε πρώτη τουλάχιστον φάση- να αποτελέσει ένα εφεδρικό σύστημα πλοήγησης των ρομπότ σε περίπτωση απώλειας του σήματος GPS.

Τεχνολογία

Αυτοκίνητο: Σύντομα και φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων «εν κινήσει»

φόρτιση ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης το καλώδιο φόρτισης μπήκε στη ζωή μας και έγινε συνώνυμο της εξέλιξης. Η χρήση του χρειάζεται κάποιες βασικές γνώσεις από τους οδηγούς-κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων σε σχέση με την κλασική μάνικα στο βενζινάδικο, η οποία συνδέει το αυτοκίνητο με την αντλία βενζίνης και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα ολοκληρώνεται ο ανεφοδιασμός του οχήματος.

Με την ηλεκτροκίνηση ο οδηγός πρέπει να προγραμματίσει τη φόρτιση του οχήματός του, να υπολογίσει τη διαδρομή και να έχει μαζί του έναν φορτιστή.

Στον μέλλον, όπως δείχνουν τα πράγματα, θα αλλάξουν πολλά στον χώρο της αυτοκίνησης. Στον τομέα της φόρτισης, για παράδειγμα, αναμένεται να υπάρξει μία σημαντική διαφοροποίηση, καθώς το τελευταίο διάστημα βρίσκεται στο στάδιο δοκιμών η κατασκευή πομπών επαγωγικής φόρτισης αυτοκινήτων.

Αυτή η τεχνολογία θα επιτρέψει να κατασκευαστούν μεγάλου μήκους χώροι στάθμευσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως, για παράδειγμα, σε πιάτσες ταξί, σε πάρκινγκ ή οπουδήποτε αλλού, όπου θα φορτίζονται ταυτόχρονα τα αυτοκίνητα χωρίς καμία μέριμνα εκ μέρους του οδηγού, διατηρώντας πλήρη ελευθερία κινήσεων σε ολόκληρο το μήκος που περιλαμβάνουν οι επαγωγικοί αγωγοί.

Αυτή η εφαρμογή θα δώσει ελευθερία κινήσεων στους οδηγούς που μπορούν να συνδυάσουν δουλειά και παράλληλη φόρτιση. Μεταξύ των ευνοημένων αναμένεται να είναι οι οδηγοί ηλεκτρικών ταξί. Αυτή η καινοτομία αναμένεται να προκαλέσει εκρηκτική διάδοση της ηλεκτροκίνησης στον κόσμο των επαγγελματιών, που θα μπορούν να κινούνται ελεύθερα χωρίς να είναι αναγκασμένοι και δεσμευμένοι να περιμένουν για αρκετή ώρα σε ένα μέρος όσο διαρκεί η φόρτιση. Το ίδιο μπορεί να γίνει και σε πάρκινγκ, όπου απλά παρκάροντας για λίγα λεπτά κάπου θα μπορεί ο οδηγός να φορτίζει και το αυτοκίνητό του.

Ήδη, 25 ηλεκτρικά ταξί στο Όσλο εξοπλίστηκαν με συστήματα επαγωγικής φόρτισης και εκμεταλλεύονται σειρές πομπών, οι οποίοι έχουν ενσωματωθεί στο έδαφος της πιάτσας τους. Αυτός ο στόλος, αποτελούμενος από ηλεκτρικές Jaguar I-pace, είναι μία πιλοτική εφαρμογή που εντάσσεται στο κρατικό πρόγραμμα εξηλεκτρισμού των ταξί της Νορβηγίας.

Αντίστοιχες εφαρμογές στατικής και δυναμικής επαγωγικής φόρτισης θα υλοποιηθούν και από άλλους κλάδους μεταφορών, οι οποίοι αντιμετωπίζουν τη διαδικασία της χρήσης καλωδίων φόρτισης ως άκρως ενοχλητική. Σύμφωνα με τον επίτιμο πρόεδρο του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛΙΝΗΟ), Διονύση Νέγκα, υπάρχουν δύο είδη επαγωγικής φόρτισης:

Η στατική και η δυναμική.

Η πρώτη αναφέρεται σε πομπό ηλεκτρικής ενέργειας τοποθετημένο σε σταθερό σημείο, συνήθως στο επίπεδο του δρόμου ή και εμβαπτισμένο στη μάζα της επίστρωσής του, και σε δέκτη στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου το οποίο έρχεται και σταθμεύει ακριβώς πάνω από τον πομπό παραμένοντας εκεί ακίνητο για όλη τη διάρκεια της φόρτισης.

Η δεύτερη αναφέρεται σε αυτοκίνητο το οποίο διαθέτει δέκτη στο κάτω μέρος του και διέρχεται κινούμενο πάνω από πολλούς, διαδοχικά τοποθετημένους στην επιφάνεια του δρόμου πομπούς ηλεκτρικής ενέργειας, όπου θα μπορούν να φορτίζουν τα αυτοκίνητα «εν κινήσει».

Με τον δεύτερο τρόπο φόρτισης, δηλαδή τη δυναμική, μπορεί στο μέλλον να εξασφαλιστεί αέναη κίνηση αυτόνομων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία θα κινούνται συνεχώς στην ίδια συγκεκριμένη διαδρομή, που κατά μήκος της θα είναι εφοδιασμένη με διαδοχικούς πομπούς ηλεκτρικής ενέργειας εγκιβωτισμένους στα υλικά κατασκευής της.

Ήδη, η τεχνολογία στον τομέα της φόρτισης περνάει σε επόμενο βήμα και όλα δείχνουν ότι πολύ σύντομα θα μπορούν να ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κινούνται απροβλημάτιστα παντού και χωρίς οι οδηγοί να έχουν την δέσμευση των καλωδίων. Μα το σημαντικότερο όλων είναι ότι θα μπορεί το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να φορτίζεται ενώ κινείται, χωρίς ο οδηγός να αναγκάζεται να μένει σταθερός σε ένα σημείο για πολλά λεπτά της ώρας.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Facebook: Επεκτείνει την τηλεργασία σε όλο το προσωπικό του και μετά την πανδημία

ΗΠΑ:΅Επενδύσεις 250 δισ. δολ. στην τεχνολογία

Bitcoin: Νέο «τιτίβισμα» του Μασκ έδωσε ώθηση στο κρυπτονόμισμα