Τεχνολογία

Apple: Αποζημίωση σε κατόχους iPhone μετά τις κατηγορίες ότι οι συσκευές τους έγιναν πιο αργές

iphone-apple-shutterstock.jpg

Έως και 500 εκατομμύρια δολάρια συμφώνησε να πληρώσει η Apple, στο πλαίσιο του διακανονισμού μετά τις κατηγορίες πως επιβράδυνε τα παλαιότερα iPhones προκειμένου να πουλά νέα μοντέλα.

Ο προκαταρκτικός προτεινόμενος διακανονισμός ανακοινώθηκε την Παρασκευή το βράδυ και απαιτεί την έγκριση του Αμερικανικού περιφερειακού δικαστή Έντουαρντ Νταβίλα, στο Σαν Χοσέ της Καλιφόρνια. Σύμφωνα με τον διακανονισμό, η Apple καλείται να καταβάλει στους καταναλωτές 25 δολάρια ανά iPhone, ποσό το οποίο μπορεί να προσαρμοστεί προς τα πάνω ή προς τα κάτω, ανάλογα με το πόσα iPhone έχουν το συγκεκριμένο θέμα, με το ελάχιστο συνολικό πληρωμής να ορίζεται στα 310 εκατομμύρια δολάρια.

Ποια μοντέλα iPhone αφορά

Ο συγκεκριμένος διακανονισμός αφορά τους Αμερικανούς ιδιοκτήτες των iPhone 6, 6 Plus, 6s, 6s Plus, 7, 7Plus ή SE που τρέχουν το iOS 10.2.1 ή νεότερο λειτουργικό σύστημα. Καλύπτει επίσης τους Αμερικανούς ιδιοκτήτες των iPhone 7 και 7 Plus που έτρεξαν το iOS 11.2 ή πιο πρόσφατο πριν από τις 21 Δεκεμβρίου 2017.

Οι καταναλωτές είχαν υποστηρίξει πως η απόδοση των iPhone τους είχε πέσει μετά την εγκατάσταση ενημερώσεων λογισμικού της Apple και πρόσθεσαν ότι αυτό τους παραπλάνησε να πιστέψουν πως τα κινητά τους έφταναν στο τέλος του κύκλο ζωής τους, απαιτώντας είτε αντικατάσταση είτε νέες μπαταρίες. Η Apple, από την πλευρά, της απέδωσε όλα αυτά τα προβλήματα κυρίως στις αλλαγές της θερμοκρασίας, στα υψηλά επίπεδα χρήσης και σε άλλα θέματα και τόνισε πως οι μηχανικοί της εργάστηκαν ταχύτατα και με επιτυχία για να τα αντιμετωπίσουν.

Μετά την ανακοίνωση της απόφασης, οι δικηγόροι των καταναλωτών έκαναν λόγο για «δίκαιη, εύλογη και επαρκής» ενώ χαρακτήρισαν τις πληρωμές των 25 δολαρίων ανά iPhone ως «σημαντικές σε οποιοδήποτε βαθμό» λέγοντας πως ο δικός τους εμπειρογνώμονες σε τέτοια θέματα έκρινε πως το μέγιστο δυνατό που θα μπορούσε να δοθεί ήταν τα 45 δολάρια ανά iPhone.
 

Τεχνολογία

Το πρώτο θεατρικό έργο γραμμένο από τεχνητή νοημοσύνη έκανε παγκόσμια πρεμιέρα

ρομπότ

Πριν 100 χρόνια ένα θεατρικό έργο γραμμένο από τον Τσέχο συγγραφέα Κάρελ Τσάπεκ εισήγαγε τον νέο όρο «ρομπότ» και τώρα ένα ρομπότ έγραψε το πρώτο στον κόσμο θεατρικό έργο, που έκανε πρεμιέρα με Τσέχους ηθοποιούς στο διαδίκτυο την Παρασκευή. Δεν είναι ακριβώς σεξπηρικών προδιαγραφών, αλλά δεν είναι και για πέταμα…

«Είναι ένα είδος φουτουριστικού Μικρού Πρίγκιπα», δήλωσε στο "Science" ο Τσέχος θεατρικός συγγραφέας Ντέιβιντ Κόστακ του Πανεπιστημίου του Καρόλου στην Πράγα, ο οποίος επόπτευσε το έργο διάρκειας μιας ώρας, που περιγράφει την ιστορία ενός ρομπότ που βγαίνει στον κόσμο για να μάθει σχετικά με την κοινωνία, τα ανθρώπινα συναισθήματα και τον θάνατο.

Το κείμενο δημιουργήθηκε από το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης GPT-2, που ανέπτυξε η εταιρεία OpenAI του Αμερικανού Ίλον Μασκ (Space X και Tesla). Το "έξυπνο" σύστημα έχει σχεδιαστεί ώστε να παράγει κείμενα με βάση τον τεράστιο όγκο πληροφοριών που είναι διαθέσιμες στο Ίντερνετ. Η ίδια τεχνολογία έχει χρησιμοποιηθεί για να παράγει ψευδείς (fake) ειδήσεις, μικρές ιστορίες και ποιήματα. Τώρα, έγραψε και το πρώτο θεατρικό έργο.

Οι Τσέχοι ερευνητές έδωσαν αρχικά στο GPT-2 δύο προτάσεις διαλόγου, από τις οποίες το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης "πιάστηκε" για να προσθέσει έξτρα κείμενο. Βέβαια, προς το παρόν, δεν πρέπει να έχει κανείς υπερβολικές απαιτήσεις. Μετά από μερικές προτάσεις, το λογισμικό αρχίζει να γράφει πράγματα που δεν ακολουθούν πάντα με λογικό τρόπο την πλοκή, φθάνοντας στο σημείο κάποιες στιγμές να ξεχνά ακόμη και ότι ο πρωταγωνιστής είναι ρομπότ και όχι άνθρωπος ή στη μέση ενός διαλόγου να μετατρέπει έναν άνδρα σε γυναίκα.

Τα προβλήματα αυτά οφείλονται στο ότι το πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης αδυνατεί να κατανοήσει πραγματικά το νόημα των προτάσεων. Απλώς συνδυάζει λέξεις που έχει ανακαλύψει ότι συχνά χρησιμοποιούνται μαζί. Όσο μεγαλώνει το κείμενο που γράφει, τόσο αυξάνει και η πιθανότητα να λέει ανοησίες.

Για να μειώσουν αυτή την πιθανότητα, οι Τσέχοι ερευνητές έσπασαν το θεατρικό έργο σε οκτώ σκηνές, κάθε μία από τις οποίες περιείχε ένα διάλογο ανάμεσα σε δύο χαρακτήρες. Επιπλέον, κατέφυγαν σε μερικές "λαθροχειρίες", διορθώνοντας π.χ. το φύλο του πρωταγωνιστή, όταν το λογισμικό το είχε ξαφνικά αλλάξει στη μέση μιας πρότασης. Συνολικά, περίπου στο 10% του κειμένου έγιναν ανθρώπινες παρεμβάσεις, ενώ το υπόλοιπο 90% προήλθε ατόφιο από το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης.

Ο ειδικός στην τεχνητή νοημοσύνη Τσαντ ΝτεΣαντ του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης εκτίμησε ότι θα χρειαστούν περίπου 15 χρόνια, ακόμη, έως ότου ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης είναι σε θέση να γράψει τελείως μόνο του ένα πολύπλοκο και συνεκτικό θεατρικό έργο από την αρχή έως το τέλος. Όμως, ήδη το πρώτο αυτό πείραμα δείχνει τις νέες δυνατότητες που ανοίγονται για το μέλλον.

Όπως επισήμανε ο υπολογιστικός γλωσσολόγος Ρούντολφ Ρόζα του Πανεπιστημίου του Καρόλου, ο οποίος ξεκίνησε πριν δύο χρόνια να δουλεύει πάνω στη δημιουργία τού συγκεκριμένου θεατρικού έργου από τεχνητή νοημοσύνη, «πριν δέκα χρόνια θα μπορούσε κανείς να πάρει από ένα τέτοιο πρόγραμμα μόνο μια πρόταση, που και αυτή έμοιαζε με πρόταση μόνο αν ήσουν τυχερός».

Οι Τσέχοι ερευνητές παραδέχτηκαν ότι το κείμενο αποτέλεσε πραγματική πρόκληση για τους ηθοποιούς, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι ακόμη πολύ καλή στο να συνδυάζει τη δράση και το συναίσθημα με τρόπο που να "λειτουργεί" το θεατρικό έργο. Όπως ανέφερε ο Κόστακ, «μία από τις ηθοποιούς μού είπε ότι ήταν η πιο απαιτητική δουλειά της καριέρας της».

Αλλά και οι θεατές ίσως να μην εκτιμήσουν όλοι το χιούμορ του "έξυπνου" συστήματος. Ενδεικτικά, σε μια σκηνή ένα αγόρι ζητάει από το ρομπότ να του πει ένα αστείο και αυτό απαντά πως όταν το αγόρι γεράσει και πεθάνει, όταν τα παιδιά και τα εγγόνια του αγοριού θα έχουν επίσης πεθάνει, το ίδιο το ρομπότ θα συνεχίσει να υπάρχει. Οι περισσότεροι θεατές μάλλον θα ανατριχιάσουν παρά θα γελάσουν…

Επιπλέον, η τεχνητή νοημοσύνη έχει στο γράψιμο της μια κάπως σουρεαλιστική ροπή στο σεξ και στη βία. Για παράδειγμα, σε μια σκηνή η αρχική συζήτηση για την ευθανασία καταλήγει σε μια διαμάχη ανάμεσα στους δύο πρωταγωνιστές σχετικά με το ποιος έχει βάλει το δάκτυλό του στον πρωκτό του άλλου!

«Μην κατηγορείτε τον υπολογιστή, που απλώς αντανακλά, χωρίς φίλτρο ή ντροπή, αυτά που οι άνθρωποι γράφουν στο διαδίκτυο», λέει ο Κόστακ. «Είναι σαν ένα παιδί που ακούει τους γονείς του στο σπίτι να μιλάνε με τρόπο που δεν θα μιλούσαν δημοσίως. Μετά το παιδί πάει στο σχολείο και αρχίζει να μιλάει ανοιχτά με τον ίδιο τρόπο».

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κρήτη: Κυκλοφορούσε με το μηχανάκι "τίγκα" στην κάνναβη (φωτο)

Η συγκλονιστική περιγραφή ηθοποιού για σεξουαλική παρενόχληση από γνωστό σκηνοθέτη

Κρήτη - κορωνοϊός: Πρόστιμο 15.000 ευρώ σε οικογένεια για το "σπάσιμο" της καραντίνας!