Πολιτική

Υπ. Παιδείας: Κατεπείγουσα αγωγή κατά της 24ωρης απεργίας της ΑΔΕΔΥ

ΑΔΕΔΥ Απεργία

Η 24ηωρη απεργία που έχει αποφασίσει για αύριο (16.06.2021) η ΑΔΕΔΥ, ως διαμαρτυρία στο νέο εργασικό νομοσχέδιο, «πέφτει» πάνω στη δεύτερη μέρα των πανελληνίων εξετάσεων. Και η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, κατέθεσε κατεπείγουσα αγωγή για τη διασφάλιση των Πανελλαδικών εξετάσεων.

Η κήρυξη της 24ωρης απεργίας της ΑΔΕΔΥ και του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Αθηνών για την Τετάρτη 16 Ιουνίου μπορεί να θέσει ανυπέρβλητα εμπόδια στην απρόσκοπτη συμμετοχή των υποψηφίων στις πανελλήνιες εξετάσεις και την ομαλή διενέργειά τους, τονίζεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.

Σημειώνεται ότι το δικαίωμα στην απεργία είναι απολύτως σεβαστό και κατοχυρωμένο αλλά «δεν μπορεί όμως και δεν πρέπει να θέσει σε κίνδυνο μια κρίσιμη δοκιμασία για το μέλλον περισσότερων των 100.000 υποψηφίων».

   ειδησεις σημερα

Κορωνοϊός: Μια τρίτη δόση εμβολίου μπορεί να ενισχύσει την προστασία των μεταμοσχευμένων

Εστίαση: Πρώτες αγωγές αποζημίωσης από επιχειρήσεις κατά του Δημοσίου

Πανελλήνιες 2021: Με Νέα Ελληνικά ξεκινούν σήμερα οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ

Πολιτική

Μ. Συντυχάκης: "Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας υπηρετεί την απελευθέρωση των αερομεταφορών"

ΚΚΕ,Μανόλης Συντυχάκης

Σε παρέμβαση στη βουλή προχώρησε ο βουλευτής Ηρακλείου του ΚΚΕ  Μ. Συντυχάκης, για τον διορισμό στις θέσεις μελών του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.

Ο κεντρικός πυρήνας που έρχεται να υπηρετήσει η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας είναι η απελευθέρωση των αερομεταφορών, στο πλαίσιο του λεγόμενου «Ανοιχτού Ουρανού», τόνισε ο Μανώλης Συντυχάκης, βουλευτής του ΚΚΕ, μιλώντας το πρωί της Τετάρτης στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας για τον διορισμό στις θέσεις μελών του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.

Το θέμα του διαχωρισμού, σημείωσε, ανάμεσα στην Αρχή Πολιτικής Προστασίας και στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας το ξεκίνησε ο ΣΥΡΙΖΑ με τον νόμο 4427/2016 ως συνέχεια των ιδιωτικοποιήσεων που είχε ξεκινήσει η κυβέρνηση το 2011 με τον νόμο 3913. Δεν θα ξεχάσουμε επίσης, πρόσθεσε ο Μ. Συντυχάκης, ότι τη συνέχεια των ιδιωτικοποιήσεων των προηγούμενων κυβερνήσεων πριν τον ΣΥΡΙΖΑ την έκανε και ο ΣΥΡΙΖΑ με την ιδιωτικοποίηση των 14 αεροδρομίων και την παραχώρησή τους στη «Fraport». 

Ολόκληρη η τοποθέτηση του Μ. Συντυχάκη έχει ως εξής:

«Για το ΚΚΕ -από θέση αρχής- το κριτήριο για την επιλογή προσώπων στις Ανεξάρτητες Αρχές, κατά συνέπεια και για τη συγκεκριμένη που συζητάμε, τον διορισμό στις θέσεις μελών του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), δεν είναι μόνο η ικανότητα, η γνώση και η διοικητική τους εμπειρία, την οποία και διαθέτουν οι προτεινόμενοι, αλλά ποιος θα είναι ο ρόλος τους και η πολιτική που θα κληθούν να υπηρετήσουν.

Είναι λοιπόν φανερό ότι θα κληθούν να υπηρετήσουν την απελευθέρωση των αερομεταφορών, με κεντρικό πυρήνα τους "ανοιχτούς ουρανούς". Μια διαδικασία που έχει ξεκινήσει από τα μέσα της 10ετίας του 1990 και την υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις.

Το 2016, ο ΣΥΡΙΖΑ με το νόμο 4427, προχώρησε στο διαχωρισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Υπηρεσίας (ΥΠΑ), σε Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) και σε Υπηρεσία Πολιτικής Υπηρεσίας (ΥΠΑ). Η μεν ΑΠΑ ανέλαβε στην ευθύνη της τις ρυθμιστικές, κανονιστικές και εποπτικές αρμοδιότητες αεροναυτιλίας, η οποία κατά τη γνώμη μας θα συρρικνωθεί και ο έλεγχός της θα περάσει σταδιακά στις ιδιωτικές εταιρείες και η δε ΥΠΑ τις υπηρεσίες αεροναυτιλίας και τη διαχείριση των αεροδρομίων. Ο ΣΥΡΙΖΑ, την ίδια περίοδο εκχώρησε τα 14 αεροδρόμια στη "FRAPORT", σε συνέχεια των ιδιωτικοποιήσεων που ξεκίνησε η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνηση, το 2011 με το νόμο 3913.

Οι επιπτώσεις από την απελευθέρωση των αερομεταφορών θα είναι εμφανείς:

Πρώτον: Δημιουργούνται σοβαροί κίνδυνοι για τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας και όσον αφορά τον εθνικό της εναέριο χώρο και τον τουρισμό της, σε μια περίοδο μάλιστα που τίθενται υπό αμφισβήτηση από την Τουρκία –με τη συμπαράσταση του ΝΑΤΟ- τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας με τις "γκρίζες" ζώνες στο Αιγαίο και με την αμφισβήτηση της Συνθήκης της Λωζάννης.

Δεύτερον: Θα επιβαρυνθεί ακόμη περισσότερο η δυνατότητα ικανοποίησης των λαϊκών αναγκών. Είναι ήδη ακριβές οι υπηρεσίες αερομεταφοράς και θα γίνουν ακόμη πιο ακριβές για τα λαϊκά στρώματα, για τα λαϊκά νοικοκυριά.

Τρίτον: Θα επιβαρυνθούν ακόμη περισσότερο οι συνθήκες των εργαζομένων στον τομέα των αερομεταφορών.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί καυγαδίζετε, αφού συμφωνείτε και υλοποιείτε τη στρατηγική της ΕΕ για τους "ανοιχτούς ουρανούς";

Αυτήν τη στρατηγική καλούνται τα νέα προτεινόμενα πρόσωπα να υλοποιήσουν.

Ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε τον διαχωρισμό της ΥΠΑ σε ΑΠΑ και ΥΠΑ και το εφαρμόζει η ΝΔ σήμερα. Ιδιωτικοποιήσεις έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ, ιδιωτικοποιήσεις κάνει και η ΝΔ. Προνόμια στις αεροπορικές εταιρείες η μεν, προνόμια και οι δε.

Το ΚΚΕ έχει ήδη τοποθετηθεί και έχει καταψηφίσει όλα τα νομοσχέδια που παραδίδουν τις υπηρεσίες αερομεταφορών στους επιχειρηματικούς ομίλους.

Η θέση μας είναι ότι η ΥΠΑ πρέπει να είναι ενιαία και δημόσια με όλα τα αεροδρόμια κρατικά συμπεριλαμβανομένου και του αεροδρομίου των Σπάτων και της αεροναυτιλίας. Να είναι ενταγμένη σε έναν ενιαίο φορέα αερομεταφορών για να ικανοποιεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων και των μονοπωλίων.

Με το σκεπτικό αυτό, τοποθετούμαστε αρνητικά στο διορισμό των προτεινόμενων προσώπων στις θέσεις του Εκτελεστικού Συμβουλίου της ΑΠΑ».

Ολόκληρη η ομιλία του Μ. Συντυχάκη:

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Κρήτη: Νέα χασισοφυτεία εντόπισαν οι αστυνομικοί

Κορωνοϊός: Η ΕΕ υπέγραψε συμφωνία για την προμήθεια θεραπείας μονοκλωνικών αντισωμάτων