Πολιτική

Μητσοτάκης στο Europe 2021: Η πανδημία δεν ανέκοψε το μεταρρυθμιστικό μας σχέδιο

μητσοτακης

«Παρά την πανδημία ποτέ δεν ανακόπηκε η ώθηση που είχε δοθεί στις μεταρρυθμίσεις. Σκοπεύουμε να χρησιμοποιήσουμε τα 32 δισ. συνολικά -19 δισ. σε επιχορηγήσεις και 13 σε δάνεια- με στόχο να δώσουμε ώθηση στον μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο διαδικτυακό συνέδριο «Europe 2021» που διοργανώνουν οι γερμανικές εφημερίδες Der Tagesspiegel, Die Zeit και Handelsblatt καθώς και το επιχειρηματικό περιοδικό WirtschaftsWoche.

Ο κ. Μητσοτάκης επανάλαβε ότι «χρησιμοποιήσαμε την πανδημία ως μια ευκαιρία να προσφέρουμε μια σειρά ψηφιακών υπηρεσιών στους πολίτες. Μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού αναμορφώνουμε τον ιστό του ελληνικού κράτους», υπενθυμίζοντας ότι «έχουμε τέσσερις βασικές προτεραιότητες σχετικά με το Ταμείο Ανάκαμψης: Πράσινη μετάβαση, ψηφιακός μετασχηματισμός, έμφαση στις ιδιωτικές επενδύσεις και μεγάλη έμφαση σε προσόντα, δεξιότητες, εκπαίδευση και κατάρτιση».

Η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από πολλά ζητήματα. Από την αντίδραση στην πανδημία, ως το σχέδιο εμβολιασμών, την ψηφιοποίηση του κράτους, την ανάκαμψη του τουρισμού, την πράσινη ανάπτυξη και τις σχέσεις Ελλάδας- Τουρκίας.

Αναφορικά με το ζήτημα των εμβολίων, αλλά και της ιδέας περί πιστοποιητικού εμβολιασμού, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε πως «είναι πολύ σημαντικό -κυρίως για χώρες μικρού και μεσαίου μεγέθους- ότι η ΕΕ διαπραγματεύεται ως σύνολο και γίνεται πλήρως αναλογική κατανομή με βάση τον πληθυσμό κάθε χώρας. Χωρίς διαχωρισμούς ανάμεσα σε μεγάλες και μικρές χώρες, πλούσιες και φτωχές. Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα προς την ευρωπαϊκή αλληλεγγύη. Θέλουμε ο κόσμος να είναι σε θέση να ταξιδέψει αυτό το καλοκαίρι. Θέλουμε οι Γερμανοί να είναι σε θέση να έρθουν στην Ελλάδα. Για τον λόγο αυτό ήμουν ο πρώτος Ευρωπαίος ηγέτης που ζήτησε να ξεκινήσει η συζήτηση για αυτό που αποκαλούμε Ευρωπαϊκό Πιστοποιητικό Εμβολιασμού. Αυτό δεν συνιστά άδεια να ταξιδέψει κανείς, βεβαίως, αλλά θα διευκολύνει σημαντικά τα ταξίδια».

Σε ό,τι αφορά στις ευρω-τουρκικές σχέσεις αλλά και την τουρκική συμπεριφορά στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, ο Έλληνας πρωθυπουργός σημείωσε ότι «υπάρχουν δύο επιλογές. Ελπίζουμε σε μια εποικοδομητική σχέση, αλλά αν τα πράγματα δεν κινηθούν στη σωστή κατεύθυνση θα πρέπει να υπάρξουν συνέπειες εκ μέρους της ΕΕ προς την Τουρκία. Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι υπήρξε μια βελτίωση της κατάστασης τον τελευταίο μήνα που ξεκίνησαν οι διερευνητικές επαφές, αλλά δεν είμαι αφελής. Θέλω να δω συνέπεια σε αυτή την συμπεριφορά εκ μέρους της Τουρκίας».

Τη συζήτηση συντόνισε η επικεφαλής του τμήματος διεθνών ειδήσεων της εφημερίδας Handelsblatt, Nicole Bastian, ενώ συμμετείχε και ο Thomas Enders, πρόεδρος του Γερμανικού Συμβουλίου Εξωτερικής Πολιτικής και πρώην διευθύνων σύμβουλος της Airbus. Παρενέβη επίσης ο ανταποκριτής της Handelsblatt στην Αθήνα, Gerd Höhler, ο οποίος βρίσκεται στη χώρα μας από το 1979.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μητσοτάκης στο Reuters: Ισχυρή ανάκαμψη του τουρισμού αυτό το καλοκαίρι

Συνάντηση Πέτσα - Κουράκη για θέματα της Αυτοδιοίκησης - Κάθοδος του υπουργού στην Κρήτη

Ελλάδα - Κορωνοϊός: «Πορτοκαλί» όλη η χώρα εκτός από μία περιοχή στο χάρτη του ECDC

Πολιτική

ΚΚΕ για νομοσχέδιο υπ. Παιδείας: Ασφυκτικός έλεγχος εκπαιδευτικών και κατηγοριοποίηση σχολείων

σχολείο

«Το νομοσχέδιο για την παιδεία, που παρουσιάστηκε σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο, προβλέπει ασφυκτικό έλεγχο των εκπαιδευτικών και παραπέρα κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών, που θα εντείνουν τις μορφωτικές ανισότητες», τονίζει το ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του για το νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία και προσθέτει:

«Οι νέες μεθοδεύσεις του υπουργείου Παιδείας για εφαρμογή της αξιολόγησης με κριτήρια άκρως αντιπαιδαγωγικά, πρέπει να απορριφθούν μαζικά από τον κόσμο της εκπαίδευσης, όπως απαντήθηκαν και οι προηγούμενες απόπειρες. Γιατί στο υποκριτικό σύνθημα της κυβέρνησης “αυτός που αξιολογεί, αξιολογείται”, πρέπει να αντιπαραθέτει η ανάγκη “αυτός που μορφώνει, πρέπει να βοηθιέται ουσιαστικά”».

«Η προώθηση της “αυτονομίας” της σχολικής μονάδας, όχι μόνο δεν βοηθά τους εκπαιδευτικούς να κάνουν καλύτερα το μάθημά τους, αλλά δεσμεύει ακόμα περισσότερο το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής λειτουργίας στις υπάρχουσες κοινωνικές και μορφωτικές ανισότητες, δημιουργώντας σχολεία πολλών ταχυτήτων» σημειώνει η ανακοίνωση και προσθέτει στη συνέχεια:

«Το βασικό ζήτημα σήμερα είναι να παρθούν ουσιαστικά μέτρα για να εντοπιστούν επιστημονικά όλα τα μαθησιακά κενά, οι ψυχοσωματικές και κοινωνικές επιπτώσεις της πανδημίας. Αυτό δεν το κάνει η κυβέρνηση, το υπουργείο Παιδείας, ούτε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Αποδεικνύεται περίτρανα ότι είναι κούφια τα λόγια του υπουργείου Παιδείας ότι “το δια ζώσης μάθημα είναι αναντικατάστατο”, αφού την ίδια στιγμή διατηρεί τα χιλιάδες κενά των εκπαιδευτικών, ενώ διαθέτει πακτωλό χρημάτων για την προώθηση εφήμερων και ληξιπρόθεσμων δεξιοτήτων που έχει ανάγκη το κεφάλαιο. Άλλωστε, οι αρνητικές συνέπειες από την προώθηση τέτοιων δεξιοτήτων -με ταυτόχρονη υποβάθμιση της γενικής μόρφωσης- είναι ήδη εντοπισμένες από τον κόσμο της εκπαίδευσης, όπως επίσης έχει αφήσει έντονα τα σημάδια της στην κοινωνικοποίηση της νέας γενιάς η εντεινόμενη στροφή στις ψηφιακές δεξιότητες.

Το βασικό ζήτημα σήμερα είναι να δημιουργηθούν σχολικά βιβλία που θα αναπτύσσουν την αγάπη για τη γνώση, θα καλλιεργούν την αντίληψη ότι η αλήθεια είναι αντικειμενική και μπορεί να κατακτηθεί από τον άνθρωπο για να ερμηνεύσει και να αλλάξει τον κόσμο. Και αυτά τα βιβλία να είναι δωρεάν, ίδια και ενιαία για όλα τα παιδιά. Από αυτή την άποψη, παραπέρα ερωτηματικά προκαλούν οι ανακοινώσεις για το πολλαπλό βιβλίο για το αν τελικά θα εξασφαλίζεται η δωρεάν παροχή του».

«Η εξέλιξη των επιστημών σήμερα δίνει τη δυνατότητα και απαιτεί ένα σχολείο που θα παρέχει σε όλους τους μαθητές τις ίδιες μορφωτικές αφετηρίες, που θα απαντά στις νέες προκλήσεις της γνώσης, της ανάπτυξης της επιστήμης και της τεχνολογίας που απαιτούν υψηλό μορφωτικό επίπεδο και σύγχρονες ικανότητες. Που θα στηρίζει ουσιαστικά τους εκπαιδευτικούς στον εκπαιδευτικό και διαπαιδαγωγητικό τους ρόλο.

Σήμερα η πάλη για ένα τέτοιο σχολείο, “στο ύψος των ονείρων και των ανθρώπων”, προϋποθέτει την εναντίωση στις αντιδραστικές ρυθμίσεις που κλιμακωτά φέρνουν οι προηγούμενες κυβερνήσεις και η τωρινή κυβέρνηση της ΝΔ που συνεχίζει στην ίδια πολιτική της ολομέτωπης επίθεσης στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και αντιστρατεύεται ακόμα περισσότερο την ανάγκη για υψηλού επιπέδου, σύγχρονη ολόπλευρη μόρφωση για όλους, χωρίς διακρίσεις» τονίζει η ανακοίνωση του κόμματος και καταλήγει: «Το ΚΚΕ απορρίπτει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και καλεί σε θέση μάχης τον κόσμο της εκπαίδευσης, όλο τον λαό, για να μην περάσουν οι αρνητικές αλλαγές».

Ειδησεις σημερα

Κυριάκος Μητσοτάκης σε υπουργούς: "Φέτος ξεχάστε τις διακοπές"

Οργή στην Αθήνα μετά την ανάρτηση Ζάεφ για την "Εθνική Ομάδα Μακεδονίας"

TEE: Ενισχύει τους εφευρέτες και τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας