Πολιτική

Αυστηρή κριτική Φάμελλου στο Υπουργείο Περιβάλλοντος

Φάμελλος

Κριτική στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την εκχώρηση του σχεδίου για τα πλαστικά μίας χρήσης και την κυκλική οικονομία σε ένα ίδρυμα εκτός υπουργείου Ενέργειας (το ίδρυμα Λασκαρίδη) ασκεί με ανακοίνωσή του ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελος.

Υποστηρίζει ότι «συνιστά αναγνώριση της αδυναμίας του ΥΠΕΝ η απόφαση ότι το Ίδρυμα Λασκαρίδη, θα σχεδιάσει τις κυβερνητικές πολιτικές για τα πλαστικά μιας χρήσης και την κυκλική οικονομία» και προσθέτει ότι με την σημερινή συνέντευξη Τύπου «εμφανίστηκαν εντελώς απροετοίμαστοι, χωρίς να έχουν γνώση ούτε καν των βασικών κανόνων της ευρωπαϊκής νομοθεσίας και της πραγματικότητας στην Ελλάδα, παρουσιάζοντας τις διαφάνειες και σχεδόν όλο τον προγραμματισμό της κυβερνητικής περιόδου του ΣΥΡΙΖΑ. Φαίνεται ότι, τομείς που δεν περιλαμβάνουν ιδιωτικοποιήσεις, δεν ενδιαφέρουν τον κ. Χατζηδάκη και φροντίζει να τους θέτει εκτός ενασχόλησής του».

Ακολούθως, στην ανακοίνωσή του ο κ. Φάμελος υπενθυμίζει «τα πιο σημαντικά βήματα που υλοποίησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ» σε ένα θέμα όπως το περιβάλλον που είναι εθνική υπόθεση:

Η στρατηγική για την κυκλική οικονομία παρουσιάστηκε και εγκρίθηκε το 2018, παραδόθηκε και στην ΕΕ, περιλαμβάνει ξεκάθαρα μέτρα και σαφές χρονοδιάγραμμα, το οποίο οφείλει απλά να εφαρμόσει και όχι να παρουσιάσει.

Ο διάλογος με την ελληνική βιομηχανία και τους χρήστες (εμπόριο, τουρισμός, κλπ.) για τα πλαστικά μιας χρήσης, είναι ευθύνη και αρμοδιότητα πολλών υπουργείων και συνεπώς, η κυβέρνηση οφείλει να αναλάβει την πολιτική ευθύνη και να παρουσιάσει δημόσια ένα εφικτό οδικό χάρτη. Προαναγγελίες πρωτοποριακών στόχων μόνο για λόγους εντυπώσεων και χωρίς καμία προετοιμασία, δεν επιτρέπονται.

Η κυκλική οικονομία στηρίζεται στη διαλογή στην πηγή και τη χωριστή συλλογή οργανικών, που είναι υποχρέωση όλων των ΟΤΑ, από τις νομοθετικές ρυθμίσεις 4968/2017 και 4555/2018. Το υπουργείο καθυστερεί ανησυχητικά στην εφαρμογή και την κατανόησή τους, αν και δεν υπάρχει περιθώριο αναβολής σε αυτό τον τομέα.

Από 1/1/2020 οφείλει να εφαρμοστεί η νέα τιμολογιακή πολιτική στη διαχείριση απορριμμάτων, με βάση την απόδοση ανακύκλωσης και διαλογής στην πηγή για όλους τους ΟΤΑ, καθώς και να αρχίσει να καταβάλλεται η εισφορά για την κυκλική οικονομία. Και για αυτό το μέτρο δυστυχώς, δεν υπάρχει καμία ωρίμανση.

Η κυκλική οικονομία απαιτεί τον οικολογικό σχεδιασμό των προϊόντων και την ενίσχυση των πόρων των συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης. Για το λόγο αυτό απαιτείται η άμεση έγκριση απαιτητικών επιχειρησιακών σχεδίων από τον Ελληνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης, ο οποίος όμως απουσίαζε από τη σημερινή συνέντευξη.

Κλείνοντας ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει ότι «η ουσιαστική απουσία πολιτικής δεν μπορεί να κρυφτεί  πίσω από ανούσιες παραστάσεις και μεγάλα λόγια, ειδικά όταν η υφιστάμενη αδυναμία σε κρίσιμους τομείς φτάνει μέχρι και σε σύγκρουση αρμοδιοτήτων μεταξύ των γενικών γραμματέων του υπουργείου». 

Πολιτική

Βορίδης: Την Πέμπτη το σύστημα ενισχυμένης αναλογικής για την Τοπική Αυτοδιοίκηση

Βορίδης

Τις πτυχές του νομοσχεδίου το οποίο θα αναμορφώσει τον εκλογικό χάρτη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης περιέγραψε την Παρασκευή 22 Ιανουαρίου ο υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης σε συνέντευξη που παραχώρησε στο «Ράδιο Θεσσαλονίκη 94,5».

Ο κ. Βορίδης ανέφερε ότι πρόκειται να παρουσιάσει το νομοσχέδιο στο προσεχές υπουργικό συμβούλιο, το οποίο είναι προγραμματισμένο για την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου, κάνοντας λόγο για ένα σύστημα ενισχυμένης αναλογικής.

Αναφερόμενος στην πρόσφατη εμπειρία του ισχύοντος εκλογικού νόμου χρησιμοποίησε το παράδειγμα του Δήμου Θεσσαλονίκης για να καταδείξει την αποτυχία του εγχειρήματος καθώς, όπως παρατήρησε, προκάλεσε τον κατακερματισμό της διοίκησης.

«Πριν εκπαιδευτούμε στην κουλτούρα της συνεργασίας, θα πρέπει να εκπαιδευτούμε στην κουλτούρα της αποτελεσματικότητας της διοίκησης και εμείς – όλες οι πολιτικές δυνάμεις – οφείλουμε να βάλουμε στο κέντρο της συζήτησης μας τον πολίτη. Εμείς υπάρχουμε για να υπηρετούμε τον πολίτη και τους στόχους του δημοσίου συμφέροντος» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Βορίδης.

Σταχυολογώντας τις επικείμενες αλλαγές του εκλογικού νόμου ο κ. Βορίδης επεσήμανε ότι «ο Δήμαρχος θα εκλέγεται με πολύ μικρότερο ποσοστό από τον πρώτο γύρο και θα παίρνει τα 3/5 των δημοτικών εδρών που θα του εξασφαλίζουν την πλειοψηφία ενώ θα προβλέπεται και ένα ελάχιστο όριο εισόδου στο δημοτικό συμβούλιο, κάτι ανάλογο με το 3% που προβλέπεται στις εθνικές εκλογές».

Ερωτηθείς για τα ακριβή ποσοστά σημείωσε ότι «εντός των επόμενων ημερών πρόκειται να ανακοινωθούν και τα ποσοστά και συνολικά η θέση της κυβέρνησης» προαναγγέλοντας παράλληλα την ειλημμένη απόφαση της Κυβέρνησης για κατάργηση της 4ης κάλπης με Κοινότητες και Διαμερίσματα να μοιράζονται κοινό ψηφοδέλτιο. Ο yπουργός πρόσθεσε πως ο νέος εκλογικός νόμος προβλέπει μείωση των Δημοτικών Συμβούλων, ενδεχομένως και των Περιφερειακών, τονίζοντας ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διαβούλευση με τους Δημάρχους και εξετάζεται η αύξηση της θητείας τους από 4 σε 5 έτη με προκαθορισμένο χρόνο διεξαγωγής των εκλογών.

Ο υπουργός επανέλαβε την κορυφαία μεταρρύθμιση για το ΑΣΕΠ που αποτελεί το πρώτο βήμα για τον εξορθολογισμό του Δημοσίου τονίζοντας ότι «είναι η πρώτη φορά που η χώρα αποκτά ενιαίο προγραμματισμό προσλήψεων για το σύνολο των φορέων της γενικής κυβέρνησης» και πρόσθεσε πως οι εξετάσεις θα είναι πανελλαδικές και θα διεξάγονται γραπτώς μία ή δύο φορές το χρόνο με στόχο τη μείωση του χρόνου που μεσολαβεί από την προκήρυξη μέχρι την πλήρωση των θέσεων.

«Θα συγκεντρώνονται οι ανάγκες, θα αξιολογούνται και εν συνεχεία θα μιλάμε με το υπουργείο Οικονομικών» ανέφερε και διευκρίνισε πως το ένα θέμα είναι οι ανάγκες και το άλλο η οικονομική κάλυψη αυτών. Επιπλέον, ο κ. Βορίδης εστίασε στο δίπτυχο αξιολόγηση – στοχοθεσία που αποτελεί «την επόμενη διαρθρωτική και ουσιαστική μεταρρύθμιση του δημόσιου τομέα».

«Σε αυτή την κατεύθυνση το πρώτο βήμα που αφορά στα ψηφιοποιημένα οργανογράμματα έχει γίνει» πρόσθεσε ο υπουργός και επανέλαβε πως «εάν επιθυμούμε έναν παραγωγικό δημόσιο τομέα, αυτός δεν μπορεί να ενσωματώνει ανορθολογικά υπαλλήλους είτε με τον κανόνα 1:1 είτε με τον κανόνα 1:5».

Παράλληλα, εξήρε τον ρόλο του ψηφιακού οργανογράμματος στην παρακολούθηση και κάλυψη των πραγματικών αναγκών του δημοσίου και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε προσωπικό.

«Εδώ έρχεται η μεγάλη μεταρρύθμιση, η στοχοθεσία, για να γνωρίζω εάν η συγκεκριμένη οργανική μονάδα μου χρειάζεται, πόσοι υπάλληλοι μπορούν να διεκπεραιώσουν τη δουλειά και να ξέρω πραγματικά τι κάνει ο κάθε υπάλληλος. Συνεπώς, ελέγχοντας το αντικείμενο καταλήγουμε και στις ανάγκες που χρειάζονται για να υλοποιηθεί» υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο κ. Βορίδης.

Συνεχίζοντας την τοποθέτηση του, ο Υπουργός υπερτόνισε την ανάγκη το δημόσιο να αποκτήσει το κύρος που του αναλογεί και να υποχωρήσει η αίσθηση που έχει αποκομίσει ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας για τον δημόσιο υπάλληλο, ότι δηλαδή είναι ένας άνθρωπος ο οποίος κατάφερε να διοριστεί και εισήλθε στη λογική της ήσσονος προσπάθειας. Όπως είπε ο κ. Βορίδης, «αυτό αδικεί ένα σημαντικό τμήμα των δημοσίων υπαλλήλων που δουλεύουν σκληρά». Παράλληλα, επεσήμανε ότι το δημόσιο χρειάζεται έναν μηχανισμό επιβράβευσης των υπαλλήλων. «Εγώ θα ήθελα η ανταμοιβή να έχει και οικονομικό χαρακτήρα αλλά να συμβάλλει και στην εξέλιξη του υπαλλήλου» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Καταλήγοντας, ο κ. Βορίδης επανέλαβε στην ανάγκη να κερδηθεί η εμπιστοσύνη των πολιτών από το σύνολο της δημόσιας διοίκησης εκφράζοντας την πεποίθησή του ότι οι μεταρρυθμίσεις που πραγματοποιούνται θα οδηγήσουν σε πολύ καλύτερες εργασιακές σχέσεις και στην ανάκτηση του κύρους για τον δημόσιο υπάλληλο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κρήτη - Νέος ΒΟΑΚ: Σήραγγες 40 χλμ και νέες γέφυρες από Νεάπολη έως Χανιά!

Ηράκλειο - Open Mall: Αντιδράσεις για την "αδράνεια του δήμου Ηρακλείου"

Κορωνοϊός: Νέα παράταση στο Lockdown - Οι περιορισμοί και τα μέτρα