Περίεργα - Παράξενα

Γράμμα παραδόθηκε 80 χρόνια μετά την αποστολή του

γραμματα-ταχυδρόμος.jpg

«Κάλιο αργά, παρά ποτέ» λέει ο σοφός λαός, ωστόσο δεν είπαμε το αργά να πάρει και 80 χρόνια. Αυτό θα μπορούσε να πει κάποιος διαβάζοντας την είδηση που είχε η Mirror σχετικά με ένα γράμμα που παραδόθηκε 8 δεκαετίες μετά την αποστολή.

Ο στρατιώτης Χάρι Κόουλ λοιπόν ήταν τότε 30 ετών, στις 26 Μαιου του 1940, όταν έγραφε στην μητέρα του, προβλέποντας οτι τα γερμανικά στρατεύματα σύντομα θα ήταν «υπό διωγμόν» και «θα επιστρέψουν στη Γερμανία τρέχοντας».

«Μην ανησυχείτε για μένα, θα το ξεπεράσω», σημείωνε χαρακτηριστικά στο συγκινητικό του γράμμα, όμως υπηρετώντας στο 1ο τάγμα του συντάγματος του Σάφολκ πυροβολήθηκε από έναν ελεύθερο σκοπευτή τρεις ημέρες αργότερα και πέθανε.

Τα παιχνίδια της μοίρας

Η επιστολή του αυτή χάθηκε λόγω της εκκένωσης στην Δουνκέρκη και το βρήκε, μαζί με άλλα, ένας Γερμανός αξιωματικός, ο οποίος τα κράτησε μέχρι το 1968 που αποφάσισε να καθαρίσει το συγκεκριμένο μέρος.

Τα έστειλε στο συμβούλιο της κομητείας Σάφολκ και αρχειοθετήθηκαν, αλλά η μοίρα είχε διαφορετική άποψη, καθώς η κοπέλα που έκανε τη δουλειά παρατήρησε ότι η επιστολή του στρατιώτη Κόουλ απευθυνόταν σε ένα σπίτι στο χωριό της.

Συνειδητοποίησε ότι ήξερε ότι τον συγχωριανό της Κλέμι Κόουλ, τώρα 87 ετών, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι ο Χάρι, ένας από τους επτά γιους, ήταν ο αδερφός του. Έτσι, το πήρε στην κατοχή του...

Περίεργα - Παράξενα

«Rajio taiso»: Η άσκηση που κάνουν καθημερινά εκατομμύρια Ιάπωνες από το 1920

Rajio taiso

Εκατομμύρια Ιάπωνες εκτελούν μια συγκεκριμένη άσκηση τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Το είδος των ασκήσεων ονομάζεται ράζιο τάιζο (rajio taiso) και πολλοί πιστεύουν ότι θα τους βοηθήσει να ζήσουν περισσότερο. Η ιαπωνική ρουτίνα έχει μεγάλη απήχηση και σε άλλα μέρη, όπως στις ΗΠΑ.

Το είδος των ασκήσεων «Rajio taiso», μεταδίδονται καθημερινά από το εθνικό ραδιόφωνο της Ιαπωνίας και ακολουθούνται από όλες τις γενιές των Ιαπώνων σε σχολεία, πάρκα και χώρους άθλησης. Βίντεο με τέτοιες ασκήσεις μπορεί κανείς να αναζητήσει και στο Youtube.

Υπάρχουν τρεις βαθμίδες δυσκολίας της άσκησης rajio taiso. Το πρώτο επίπεδο, το ντάι-τσι «dai-ichi», είναι αυτό που γνωρίζει και μπορεί να ακολουθήσει σχεδόν κάθε Ιάπωνας.  Το δεύτερο το ντάι-νι, «dai-ni» είναι πιο δύσκολο και το τρίτο το ντάι-σαν, «dai-san», ακόμα δυσκολότερο, απευθύνεται κυρίως σε άτομα νεαρής ηλικίας, που έχουν δύναμη και ζωντάνια.

Το Rajio taiso ενθαρρύνει τη χρήση μόνο του βάρους του σώματός του ασκούμενου χωρίς την ανάγκη ύπαρξης εξοπλισμού. Η άσκηση διάρκειας τριών λεπτών απαιτεί κυρίως σταθερή τοποθέτηση των ποδιών σε ένα σημείο με παράλληλες κινήσεις των ώμων. Αυτό καθιστά την άσκηση ιδανική για υπαλλήλους γραφείου, παιδιά, νέους και ηλικιωμένους.

Το τάι-τσι αποτελείται από 13 κινήσεις και ξεκινά με ανύψωση των χεριών πάνω από το κεφάλι. Στη δεύτερη κίνηση, τα χέρια αρχίζουν να κινούνται στο ύψος του στήθους και περιστρέφονται σχεδόν ημικυκλικά ενώ αντίστοιχα κινούνται και τα πόδια.

Η καθιέρωση των ασκήσεων ράζιο τάιζο στην καθημερινότητα των Ιαπώνων έχει ξεκινήσει περίπου από το 1920.