Skip to main content
ΠΕΡΙΕΡΓΑ - ΠΑΡΑΞΕΝΑ

Γιατί δεν πρέπει να παρκάρεις σε ανηφόρα ή κατηφόρα - Τι λένε οι ειδικοί

ανηφόρα ΙΧ
 clock 19:37 | 24/04/2024
writer icon newsroom ekriti.gr

Πέρα από τις δυσκολίες που μπορεί να κρύβει η διαδικασία της στάθμευσης σε μια έντονη ανωφέρεια ή κατωφέρεια, αν δεν ακολουθήσουμε ευλαβικά τις προβλεπόμενες διαδικασίες είναι πολύ πιθανόν να βρεθούμε προς δυσάρεστων εκπλήξεων.

Η αναζήτηση μιας θέσης στάθμευσης στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της Ελλάδας απαιτεί πολλές φορές να υπερβούμε τα… όρια μας και να ξεπεράσουμε κάποιες από τις φοβίες που πολλοί έχουμε.

Μία από αυτές είναι και το παρκάρισμα σε μια έντονη ανηφόρα ή κατηφόρα, το οποίο ομολογουμένως δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο και πέρα από κάθε αμφιβολία απαιτεί τη δέουσα προσοχή.

Στο ερώτημα, λοιπόν, που πολλοί διατυπώνουν για το αν είναι επικίνδυνο το παρκάρισμα σε μια κατηφόρα ή σε μια ανηφόρα, η απάντηση διαφέρει ανάλογα με τον οδηγό, το αυτοκίνητο και φυσικά τις ιδιαίτερες συνθήκες που ενδέχεται να επικρατούν και αφορούν είτε τις καιρικές συνθήκες είτε το οδόστρωμα.

Image
κατηφόρα ΙΧ

 

Θεωρήστε δεδομένο ότι η στάθμευση σε ανηφόρα ή κατηφόρα καταπονεί συγκεκριμένα μηχανικά μέρη του οχήματος καθώς προκαλεί την ανισοκατανομή του βάρους. Για παράδειγμα, οι αναρτήσεις, το χειρόφρενο, ακόμα και τα ελαστικά του ενός εκ των δύο αξόνων καλούνται να «σηκώσουν» πολύ μεγαλύτερο φορτίο από εκείνο που τους αναλογεί, κάτι που μακροχρόνια μπορεί να επιταχύνει τη φθορά τους.

Αναφορές κάνουν λόγο για τη σημαντική καταπόνηση του πλαισίου εξαιτίας της έντονης κλίσης του οδοστρώματος και των μεγαλύτερων δυνάμεων που ασκούνται σε συγκεκριμένα μεταλλικά τμήματα.

Σε έναν… αόρατο κίνδυνο είναι πιθανόν να εκτεθούν και άλλα μηχανικά μέρη, όπως η αντλία καυσίμου, εξαιτίας του γεγονότος ότι η έντονη κλίση του οδοστρώματος ίσως «αδειάσει» ένα μεγάλο μέρος της δεξαμενής καυσίμου, στεγνώνοντας τόσο το κύκλωμα τροφοδοσίας όσο και την ίδια την αντλία.

Επίσης, σταθμεύοντας σε μια έντονη ανηφόρα ή κατηφόρα οφείλουμε να λάβουμε και τα απαραίτητα προληπτικά μέτρα ώστε να αποφύγουμε την ανεξέλεγκτη κύλιση του οχήματος. Ανάμεσα σε αυτά τα μέτρα είναι η όχι και τόσο αθώα επιλογής της πρώτης σχέσης, ώστε σε περίπτωση που το χειρόφρενο… αστοχήσει, το «κλειδωμένο» κιβώτιο ταχυτήτων να μην επιτρέψει στο αυτοκίνητο να τσουλήσει.

Κατά αυτόν τον τρόπο, βέβαια, καταπονούμε το σύστημα μετάδοσης, πόσο μάλλον αν το χρονικό διάστημα θα μεσολαβήσει από τη στάθμευση του οχήματος είναι μεγάλο.

Τέλος, η ίδια η διαδικασία στάθμευσης σε ανηφόρα ή κατηφόρα προκαλεί φθορά και στον συμπλέκτη, ακόμα και στην περίπτωση που κάποιος μπορεί να θεωρηθεί πλήρως εξοικειωμένος με το δύσκολο έργο των διορθωτικών κινήσεων σε έναν δρόμο με έντονη κλίση.

ΠΗΓΗ: carandmotor.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δολοφονία Λυγγερίδη στου Ρέντη: Οι «μεγάλοι» έδιναν τις εντολές και οι «μικροί» εκτελούσαν

Αγ. Ανάργυροι: «Ντροπή σε όλους, αν ήταν το δικό τους παιδί τι θα έκαναν;», ξεσπά ο πατέρας της Κυριακής

ΑΑΔΕ: Ασφυκτικό πρέσινγκ στους οφειλέτες - Εκτίναξη των νέων χρεών προς το Δημόσιο

google news icon

Ακολουθήστε το ekriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για την Κρήτη και όχι μόνο.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ράδιο Κρήτη © | 2013 -2024 ekriti.gr Όροι Χρήσης | Ταυτότητα Designed by Cloudevo, developed by Pixelthis