Οικονομία

Συναντήσεις Κουντουρά στο Βερολίνο για τον τουρισμό

17156303_729374257244136_4275794291752743414_n.jpg

Οι πρωτοβουλίες της Ελλάδας για την περιφερειακή και παγκόσμια τουριστική ανάπτυξη βρέθηκαν στο επίκεντρο των συναντήσεων της Υπουργού Τουρισμού, Έλενας Κουντουρά, στο Βερολίνο, στο πλαίσιο της συμμετοχής της Ελλάδας στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση ITB.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, στο πλαίσιο των συναντήσεων η υπουργός «ανέδειξε τον αναβαθμισμένο διεθνή ρόλο της Ελλάδας στη διαμόρφωση πολιτικών για τον τουρισμό σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς και τις ελληνικές πρωτοβουλίες στην ανάληψη νέων δράσεων και την προώθηση νέων συνεργασιών με στόχο ακόμη μεγαλύτερη τουριστική ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή της Αν. Μεσογείου».
Σημειώνεται, ότι η κ. Κουντουρά ήταν ομιλήτρια στην 9η Υπουργική Διάσκεψη του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών (ΠΟΤ) για την πρόοδο στην ανάπτυξη του τουρισμού στο «Δρόμο του Μεταξιού». Στην παρέμβασή της, επεσήμανε την ενεργή στήριξη της Ελλάδας στο όραμα του ΠΟΤ για τον Τουρισμό στο «Δρόμο του Μεταξιού», και την επιτυχημένη διοργάνωση της 8ης Υψηλού Επιπέδου Συνάντησης στη Θεσσαλονίκη τον Οκτώβριο του 2018. Παρουσίασε επίσης τις δράσεις και πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει για τα επόμενα βήματα στην υλοποίηση του μεγαλόπνοου αυτού σχεδίου.
Επίσης, η υπουργός συναντήθηκε με τον Γενικό Γραμματέα του ΠΟΤ, Zurab Pololikashvili, ο οποίος τη συνεχάρη για την προσωπική της διεθνή αναγνώριση και για τα τέσσερα βραβεία που παρέλαβε στην ΙΤΒ, και τόνισε ότι «η Ελλάδα αποτελεί ισχυρό συνεργάτη στη χάραξη παγκόσμιων πολιτικών για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη». Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η κ. Κουντουρά και ο κ. Pololikashvili συζήτησαν για τα επόμενα βήματα στη συνεργασία τους, με επίκεντρο την μεγάλη πρόκληση της ψηφιακής μετάβασης του τουρισμού.
Η υπουργός ήταν επίτιμη προσκεκλημένη και στη συνεδρίαση του Global Tourism Resilience & Crisis Management Center, τη διεθνή πρωτοβουλία του Υπουργού Τουρισμού της Τζαμάικα, Edmund Bartlett, με στόχο την κινητοποίηση σε παγκόσμιο επίπεδο για τη δημιουργία πλαισίου διαχείρισης των προκλήσεων στον τουρισμό και κρίσεων προορισμού.
Επιπλέον, η υπουργός πραγματοποίησε συνάντηση με την Αιγύπτια ομόλογό της, Rania Al-Mashat, και τον υφυπουργό Τουρισμού της Κυπριακής Δημοκρατίας, Σάββα Πέρδιο, στην Πρεσβεία της Αιγύπτου στο Βερολίνο. Συζήτησαν θέματα ενίσχυσης της τριμερούς τουριστικής συνεργασίας και επέκτασής της σε τομείς πέραν του θαλάσσιου τουρισμού και της κρουαζιέρας, με στόχο την προσέλκυση νέων τουριστικών ροών από μακρινές και υπερατλαντικές αγορές. Η κ. Al-Mashat και ο κ. Πέρδιος, σύμφωνα με το ελληνικό υπουργείο, εξέφρασαν την βούλησή τους να συμμετέχουν και να στηρίξουν τις πρωτοβουλίες της Eλληνίδας υπουργού για την ανάδειξη του πρωταγωνιστικού ρόλου του τουρισμού στην ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή, όπως επίσης για την προώθηση νέων συνεργασιών που δημιουργούν νέες αναπτυξιακές ευκαιρίες και αμοιβαία οφέλη.
Τέλος, η κ. Κουντουρά υποδέχτηκε στο ελληνικό περίπτερο της ITB τον Τούρκο ομόλογό της, Mehmet Ersoy. Σύμφωνα με το υπουργείο, αντάλλαξαν απόψεις για θέματα τουριστικής ανάπτυξης στην περιοχή και ειδικά για την ενίσχυση της κρουαζιέρας που αποτελεί τομέα κοινού ενδιαφέροντος. Συζήτησαν και συμφώνησαν από κοινού ότι η σταθερότητα και η ασφάλεια στην περιοχή είναι καθοριστικός παράγοντας για την προσέλκυση περισσοτέρων τουριστών στην Αν. Μεσόγειο τα επόμενα χρόνια.

Οικονομία

ΥΠΟΙΚ για πρόγραμμα ΣΥΡΙΖΑ: Γενικόλογο - Υπερβαίνει τα 15 δισ. ευρώ

Υπουργείο Οικονομικών

Μια σειρά από γενικόλογες, ατεκμηρίωτες και εξόφθαλμα υποκοστολογημένες προτάσεις υπάρχουν στο οικονομικό πρόγραμμα που παρουσίασε ο ΣΥΡΙΖΑ, αναφέρει το υπουργείο Οικονομικών σε ανακοίνωση- απάντηση στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Σύμφωνα με το υπουργείο, η πραγματική κοστολόγηση των προτάσεων, όσο είναι εφικτή μέσα στην ασάφεια του κειμένου, ξεπερνά, με συντηρητικούς υπολογισμούς, τα 15 δισ. ευρώ, ενώ, εάν κάποια μέτρα επεκταθούν στη διευρυμένη λίστα των πληττόμενων επιχειρήσεων, υπερβαίνει τα 21 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα, η ανακοίνωση του υπουργείου έχει ως εξής:

«Ο ΣΥΡΙΖΑ επέστρεψε, χθες, στον "τόπο του εγκλήματος". Παρουσίασε, όπως το συνηθίζει άλλωστε, μια σειρά από γενικόλογες, ατεκμηρίωτες και εξόφθαλμα υποκοστολογημένες προτάσεις. Προτάσεις που η πραγματική κοστολόγησή τους, όσο είναι εφικτή μέσα στην ασάφεια του κειμένου, ξεπερνά, με συντηρητικούς υπολογισμούς, τα 15 δισ. ευρώ, ενώ, εάν κάποια μέτρα επεκταθούν στη διευρυμένη λίστα των πληττόμενων επιχειρήσεων, υπερβαίνει τα 21 δισ. ευρώ.

Ενδεικτικά, ο ΣΥΡΙΖΑ:

*Μιλάει για νέα χρέη προς Δημόσιο και τράπεζες, ύψους 17 δισ. ευρώ από τον Μάρτιο έως το τέλος του 2020. Η αλήθεια είναι ότι τα νέα ληξιπρόθεσμα χρέη προς τη Φορολογική Αρχή, μετά τις εισπράξεις και τις διαγραφές, με βάση τα δημοσιευμένα στοιχεία της ΑΑΔΕ, ανήλθαν σε 5,090 δισ. ευρώ το 2020, έναντι 5,116 δισ. ευρώ το 2019 και 7,854 δισ. ευρώ το 2018. Δηλαδή, τα νέα χρέη είναι χαμηλότερα από την περίοδο διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όταν δεν υπήρχαν οι οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας. Αυτό συμβαίνει ακριβώς λόγω των μέτρων που έχει λάβει η πολιτεία για τη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Και ενώ δημιουργήθηκε νέο χρέος 5,090 δισ. ευρώ το 2020, το ίδιο έτος πληρώθηκαν ληξιπρόθεσμα χρέη ύψους 4,117 δισ. ευρώ. Αλήθεια, για αυτούς που πληρώνουν τα χρέη τους δεν μεριμνά ο ΣΥΡΙΖΑ; Δεν θα τους ανταμείψει; Έκαναν λάθος και τα πλήρωσαν; Αντιθέτως, η Κυβέρνηση, για πρώτη φορά, μέσω των προγραμμάτων "ΓΕΦΥΡΑ 1 και 2" έρχεται να ανταμείψει τους συνεπείς δανειολήπτες, μέσω των Επιστρεπτέων Προκαταβολών αυτούς που δηλώνουν τα έσοδά τους, αλλά και μέσω των αναστολών φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων αυτούς που πλήττονται και αδυνατούν να πληρώσουν. Για αυτούς έχει ήδη προβλεφθεί ρύθμιση προηγούμενων χρεών και θα συνεχίσουμε να τους στηρίζουμε.

*Αντιγράφει το νέο πρόγραμμα κάλυψης πρώτων υλών για την εστίαση και μιλάει για οριζόντια κάλυψη του 30% των προμηθειών των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων. Να ενημερώσουμε τον κ. Τσίπρα ότι το κόστος των εισροών για το 2019, μόνο των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που έλαβαν ενίσχυση από την τελευταία Επιστρεπτέα Προκαταβολή 6, ανέρχεται σε 31,4 δισ. ευρώ. Επιδότηση 30% θα σήμαινε ταμειακή εκροή ύψους 9,4 δισ. ευρώ. Εάν περιοριστούν περαιτέρω οι επιλέξιμες επιχειρήσεις, αποκλειστικά στους κλάδους στους οποίους έχουν επιβληθεί περιοριστικά μέτρα, τότε το κόστος ανέρχεται σε 3,4 δισ. ευρώ. Ας ξανακοιτάξει, λοιπόν, την ποσοτικοποίηση των μέτρων που προτείνει.

*Μιλάει για επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών οριζόντια, για 6 μήνες. Να ενημερώσουμε ότι τα έσοδα από ασφαλιστικές εισφορές είναι περί το 1 δισ. ευρώ τον μήνα. Ακόμα και εάν περιοριστεί το μέτρο στους πληττόμενους κλάδους, το κόστος για 6 μήνες ανέρχεται σε 4 δισ. ευρώ. Ας ξανακοιτάξει, λοιπόν, την ποσοτικοποίηση των μέτρων που προτείνει.

*Μιλάει για μη επιστροφή των Επιστρεπτέων Προκαταβολών. Μαζί με τον 7ο κύκλο του χρηματοδοτικού εργαλείου, η συνολική ενίσχυση θα ξεπεράσει τα 8,3 δισ. ευρώ. Από αυτά, προς επιστροφή είναι περίπου το 50%, ήτοι περί τα 4,2 δισ. ευρώ, με αντίστοιχο δημοσιονομικό κόστος το έτος που λαμβάνεται η απόφαση διαγραφής. Ας ξανακοιτάξει, λοιπόν, την ποσοτικοποίηση των μέτρων που προτείνει.

*Μιλάει για ρύθμιση οφειλών προς ΔΕΚΟ (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ), ξεχνώντας ότι κάποιες από αυτές δεν ανήκουν στο Δημόσιο. Και αλήθεια, οι συμπολίτες που πλήττονται και έχουν συμβόλαια με ιδιωτικές εταιρείες σε αυτούς τους χώρους, π.χ. της ενέργειας ή της κινητής τηλεφωνίας, είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας; Υπενθυμίζουμε ότι η κυβέρνηση έχει ήδη θεσπίσει το μέτρο των παγίων δαπανών για την κάλυψη συναφών εξόδων που πραγματοποιήθηκαν, με ελάφρυνση από φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις.

*Μιλάει για επαναφορά του ρόλου του Δημοσίου στο χρηματοπιστωτικό σύστημα, όταν επί ημερών διακυβέρνησής του κατέρρευσε η αξία των μετοχών του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ), με τεράστιο κόστος για τους Έλληνες πολίτες, τους εργαζόμενους και τους επενδυτές. Να υπενθυμίσουμε δε ότι το Ταμείο, όπως σαφώς ορίζει ο ιδρυτικός του νόμος, και δεν άλλαξε επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ παρά τις 7 τροποποιήσεις επί ημερών του, δεν ανήκει στον δημόσιο ή στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, διαθέτει οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια, και λειτουργεί αμιγώς κατά τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας. Σήμερα βέβαια, ο ΣΥΡΙΖΑ άλλα λέει…

*Μιλάει για κατάργηση του νόμου για τη ρύθμιση οφειλών και παροχή 2ης ευκαιρίας, αποκρύπτοντας ότι αυτός αποτελεί εναρμόνιση με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 1023/2019. Αλήθεια, η χώρα μας δεν θα τηρεί πλέον το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο; Ή συνεπάγεται την εκ νέου ατέρμονη «ηρωική» διαπραγμάτευση, που κατέστρεψε τη χώρα;

*Υπόσχεται «κούρεμα» χρέους, θυμίζοντας σε όλους τη «Σεισάχθεια» του 2015, και τη μετέπειτα προσφυγή της χώρας σε νέο μνημόνιο. Ίσως θα πρέπει να διαβάσει τον νέο νόμο για τη 2η ευκαιρία, που ρητά προβλέπει τόσο «κούρεμα» χρέους όσο και πλήρη διαγραφή χρέους, σε όσους πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις και υπό καθεστώς αυστηρών ελέγχων.

*Υπόσχεται αποπληρωμή οφειλών σε 120 δόσεις, όταν ο υφιστάμενος νόμος για τη 2η ευκαιρία προβλέπει αποπληρωμή σε 240 δόσεις, δηλαδή διπλάσιες από όσες υπόσχεται ο ΣΥΡΙΖΑ. Συνεπώς, προκύπτει η απορία για το αν θα μειώσει στο μισό τις δόσεις που έχει ήδη ψηφίσει η σημερινή κυβέρνηση.

*Υπόσχεται προστασία της κύριας κατοικίας, όταν επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έγιναν 27.000 πλειστηριασμοί, και όταν, με τον νέο νόμο προβλέπονται, ρητά, μέτρα προστασίας της 1ης κατοικίας των ευάλωτων νοικοκυριών.

*Συνεπώς, προκύπτει η απορία του τι είναι αυτό που θα επαναφέρει; Ή μήπως κόπτεται για την προστασία της κύριας κατοικίας των στρατηγικών κακοπληρωτών, που επί χρόνια εκμεταλλεύονταν τις αδυναμίες του προηγούμενου νομοθετικού πλαισίου;

Θα επαναφέρει τον νόμο του, ο οποίος επιδοτούσε τα παλαιά «κόκκινα» δάνεια μιας πολύ μικρής ομάδας πολιτών; Ένας Νόμος στον οποίο δεν είχε υποβληθεί ούτε μια αίτηση, διότι ζητούσε μια σειρά από δικαιολογητικά που αδυνατούσαν να προσκομίσουν οι πολίτες. Ένας νόμος που, παρά τις δικές μας παρεμβάσεις και βελτιώσεις, τελικά κατάφερε να συλλέξει 7.000 αιτήσεις. Όταν στο πρόγραμμα «ΓΕΦΥΡΑ» για την προστασία της 1ης κατοικίας των πληγέντων από τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας συμπατριωτών μας υποβλήθηκαν 160.000 αιτήσεις, δηλαδή 23 φορές περισσότερες.

Θα επαναφέρει τον «Νόμο Κατσέλη», στον οποίο κρύφτηκαν όλοι οι στρατηγικοί κακοπληρωτές της χώρας, δηλαδή αυτοί με τα υψηλά εισοδήματα και τη μεγάλη περιουσία; Ένας Νόμος που επέτρεψε την εκτενή κατάχρηση, πλήττοντας την κουλτούρα πληρωμών και τα συναλλακτικά ήθη, επειδή δεν γινόταν κανένας έλεγχος. Ένας νόμος που επέτρεπε σε κάποιον με σπίτι αξίας 500.000 ευρώ να πληρώνει 100 ευρώ το μήνα, δηλαδή θα ξεχρέωνε σε 400 χρόνια, μέχρι φυσικά να γίνει το δικαστήριο όπου θα αποκαλύπτονταν όλα και θα «έχανε» το σπίτι. Ένας νόμος στον οποίο οι δικάσιμες ημερομηνίες έφτασαν μέχρι το 2032, δηλαδή 15 έτη μετά την υποβολή της αίτησης.

Τέλος, ο ΣΥΡΙΖΑ ονειρεύεται «ειδικά ταμεία αναδιαρθρώσεων», όταν ακόμη ψάχνουμε στο υπουργείο Οικονομικών τον «ειδικό λογαριασμό» που είχε δώσει εντολή ο κ. Τσίπρας να ανοίξει, για τη δήθεν μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων.

Χθες εμφανίστηκε και πάλι, o ίδιος, αμετανόητα ανεύθυνος και αναξιόπιστος ΣΥΡΙΖΑ. Οι πολίτες όμως, τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις, έχουν γνώση και κρίση.

Εμείς θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με υπευθυνότητα, σοβαρότητα, κοινωνική δικαιοσύνη και οικονομική αποτελεσματικότητα, αξιοποιώντας στον βέλτιστο βαθμό τα διαθέσιμα, εγχώρια και ευρωπαϊκά, μέσα, εργαλεία και πόρους, ώστε η χώρα να βγει όρθια από αυτή την κρίση και να εισέλθει σε τροχιά ισχυρής, βιώσιμης, χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εργασιακά: Ανατροπές στο 8ωρο, αύξηση υπερωριών χωρίς αμοιβή

Κορωνοϊός: Τι συμβαίνει με το εμβόλιο της Johnson & Johnson - Τι θα κάνει η Ελλάδα

Βατόπουλος: Οι παρενέργειες από το εμβόλιο και ο ...κεραυνός