Οικονομία

Ρεκόρ... πενταετίας στις υποβληθείσες φορολογικές δηλώσεις

φορολογικες

Περισσότερες από 6 εκατομμύρια φορολογικές δηλώσεις φυσικών προσώπων (για την ακρίβεια 6 εκ. 3.764), είχαν υποβληθεί έως σήμερα τα ξημερώματα, όπως είπε στο «Πρακτορείο 104,9 FM», ο σύμβουλος του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, αρμόδιος για θέματα φορολογικών δηλώσεων, Πέτρος Καούνης, οποίος έκανε λόγο για αριθμό - ρεκόρ της τελευταίας πενταετίας.

Ο κ. Καούνης, μιλώντας στην εκπομπή «ΑΠΕριττα», είπε ότι ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί, καθώς - όπως έκανε γνωστό - έως σήμερα το πρωί εκκρεμούσαν περί τις 50.000 δηλώσεις και πολλοί υπόχρεοι αναμένεται να τις υποβάλουν ως αργά το βράδυ, που εκπνέει και η τελευταία προθεσμία.

«Έχουμε τον μεγαλύτερο αριθμό των τελευταίων πέντε ετών. Επιλέξαμε να δώσουμε παράταση παραπάνω παρόλο που είχαμε πει στην αρχή ότι θα είμαστε αυστηροί» επισήμανε ο κ. Καούνης, ο οποίος ανέφερε ότι τα προηγούμενα χρόνια είχαν «κλείσει» στα 4 εκ. οι υποβληθείσες φορολογικές δηλώσεις με αποτέλεσμα να πληρώσουν πρόστιμα όσοι φορολογούμενοι δεν ήταν συνεπείς.

«Ξεκαθαρίζουμε και είμαστε κάθετοι σήμερα είναι η τελευταία προθεσμία» υπογράμμισε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών, ενώ αναφερόμενος στο μέτρο της άρσης ακινησίας των οχημάτων, είπε ότι το μέτρο αποδίδει περισσότερο από τις προβλέψεις. Μάλιστα, έκανε γνωστό ότι οι περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων επιλέγουν να τους επιστραφούν οι πινακίδες κυκλοφορίας για διάστημα ενός μηνός, προκειμένου να το χρησιμοποιήσουν για τις καλοκαιρινές τους μετακινήσεις.

Οικονομία

Γερμανία: Χωρίς πρώτες ύλες πολλές βιομηχανίες

βιομηχανία

Για ελλείψεις σε πρώτες ύλες κάνει λόγο το οικονομικό ινστιτούτο του Μονάχου Ifo, σύμφωνα με το οποίο σχεδόν το 50% των γερμανικών βιομηχανιών, με τις οποίες επικοινώνησε τον Απρίλιο, κάνουν λόγο για ελλείψεις σε πρώτες ύλες και προβλήματα ανεφοδιασμού.

«Είχα διαβάσει για διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Δεν μου ήταν ωστόσο σαφές το μέγεθος του προβλήματος», δηλώνει στη DW ο Κλάους Βόλραμπε από το οικονομικό ινστιτούτο Ifo: «Κυρίως η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει προβλήματα με τον ανεφοδιασμό με μικροτσίπ». Σημαντικές ελλείψεις καταγράφουν ωστόσο και οι βιομηχανίες πλαστικών, καθώς και συσκευασιών. Έτσι, για παράδειγμα, πολλές βιομηχανίες ζαχαρωδών δυσφορούν, διότι δεν έχουν πια συσκευασίες για τα προϊόντα τους.

«Οι Ευρωπαίοι  πρέπει να απογαλακτιστούν από κινεζικές εταιρίες»

Οι λόγοι για την αρνητική αυτή εξέλιξη ποικίλουν, σημειώνει η DW. Κατ΄ αρχήν είναι η πανδημία, η οποία έχει πλήξει τις εφοδιαστικές αλυσίδες. Για παράδειγμα: Λόγω της παγκόσμιας κρίσης η παραγωγή ημιαγωγών περιορίστηκε σημαντικά, ενώ κανείς δεν περίμενε ότι η παγκόσμια οικονομία θα ανέκαμπτε τόσο γρήγορα. Παράλληλα η πανδημία επιτάχυνε τη διαδικασία ψηφιοποίησης και η αυξημένη τηλεργασία εκτόξευσε τη ζήτηση διεθνώς για κομπιούτερ και κινητά, δηλαδή και για μικροτσίπ. Ευθύνη για τις διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες αποδίδεται και στο ατύχημα του πλοίου κοντέινερ Ever Given, το οποίο έκλεισε το Μάρτιο για σχεδόν μια εβδομάδα τη διώρυγα του Σουέζ.

Θα χρειαστεί χρόνος για να αποκατασταθούν πλήρως οι εφοδιαστικές αλυσίδες έτσι ώστε η βιομηχανική παραγωγή να επανέλθει σε επίπεδα προ πανδημίας. «Η διαδικασία κάθε άλλο παρά εύκολη είναι», εκτιμά ο Κλάους Βόλραμπε: «Δεν μπορείς από τη μια μέρα στην άλλη να αναπτύξεις καινούργιες αλυσίδες εφοδιασμού. Υποθέτω ότι πολλές επιχειρήσεις αναζητούν τώρα εναλλακτικές λύσεις για την προμήθεια απαραίτητων πρώτων υλών. Όμως οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες χρειάζονται χρόνο, έτσι ώστε να απογαλακτιστούν, τουλάχιστον εν μέρει, από την παραγωγή στη Κίνα».

ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

Δήμος Μαλεβιζίου: Ξεκινά το έργο του πολιτιστικού κέντρου στο Αμμούδι

Εμβόλια κορωνοϊού: Η γερμανική CureVac κατηγορεί τις ΗΠΑ ότι μπλοκάρουν την παραγωγή της

Κορωνοϊός - Μοχός: Rapid test από τον ΕΟΔΥ