Σε σταθερά επίπεδα εκτιμάται ότι θα κινηθεί η εγχώρια αγορά καλλυντικών προϊόντων το 2019, ύστερα από τη συρρίκνωση κατά περίπου 38% που είχε υποστεί ο κλάδος μεταξύ 2009-2016 λόγω οικονομικής κρίσης.
Οι πωλήσεις καλλυντικών τόσο σε επίπεδο λιανικής όσο και σε χονδρικής αναμένεται να κινηθούν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, με τις πωλήσεις των προϊόντων περιποίησης προσώπου να παρουσιάζουν μια αύξηση της τάξεως του 6,5% σε σχέση με πέρυσι, καταλαμβάνοντας σημαντική θέση στο καλάθι αγορών των Ελληνίδων καταναλωτριών.
Νέα προϊόντα προσώπου που έχουν ως βάση τα φυσικά συστατικά, αλλά και προϊόντα που μεταβάλλονται και προσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες του εκάστοτε καταναλωτή (customization), αποτελούν τάσεις του 2019 που κίνησαν το ενδιαφέρον των καταναλωτριών, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ). Επίσης, δεδομένης και της αύξησης του τουρισμού, η κατηγορία της αντηλιακής προστασίας αναμένεται να εμφανίσει άνοδο και το 2019, ενώ όσα προϊόντα περιποίησης προσώπου συγκεντρώνουν στοιχεία ελληνικότητας (δηλαδή συνθέσεις με βάση το ελαιόλαδο, συσκευασίες με ελληνικά στοιχεία) φαίνεται να προσελκύουν το ενδιαφέρον των global shoppers.
Ετσι, σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΠΣΒΑΚ, η αγορά θα κινηθεί φέτος στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, με τις πωλήσεις των καλλυντικών προϊόντων σε τιμές λιανικής να ανέρχονται και φέτος στα 899 εκατ. ευρώ και οι αντίστοιχες πωλήσεις χονδρικής να φθάνουν τα 671 εκατ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι το 2018 η αγορά σημείωσε αύξηση κατά 2% σε σύγκριση με το 2017, όταν οι πωλήσεις λιανικής αυξήθηκαν κατά 3,4%, ανερχόμενες στα 881 εκατ. ευρώ από τα 851 εκατ. ευρώ το 2016. Οσον αφορά τη διάρθρωση της αξίας των πωλήσεων ανά κατηγορία, τη σημαντική αύξηση στις πωλήσεις προϊόντων περιποίησης προσώπου διαδέχεται αυτή που αφορά τις πωλήσεις προϊόντων περιποίησης σώματος κατά 3,8% σε σχέση με πέρυσι. Αύξηση 2,7% θα παρουσιάσουν και φέτος οι πωλήσεις αρωμάτων, ενώ οι αντίστοιχες για προϊόντα μακιγιάζ θα υποχωρήσουν κατά 2,4%.
Σύμφωνα με τον ΠΣΒΑΚ, τα κανάλια επιλεκτικής διανομής αλλά και τα φαρμακεία εμφανίζουν ισχυρή ανάπτυξη και το 2019, επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών για πιο προσωποποιημένη εξυπηρέτηση. Παράλληλα, τα προϊόντα ευρείας διανομής που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ αναμένεται να εμφανίσουν και φέτος αυξητικές τάσεις. Ενδεικτικά, πέρυσι η ευρεία διανομή αποτελούσε το κυρίαρχο κανάλι διανομής καλλυντικών προϊόντων, αντιπροσωπεύοντας το 42,3% των συνολικών πωλήσεων καλλυντικών στην Ελλάδα.
Σταθερά όμως στις προτιμήσεις των Ελληνίδων καταναλωτριών παραμένουν και το 2019 τα επαγγελματικά προϊόντα που διατίθενται σε κομμωτήρια και ινστιτούτα, ενώ κατά τον ΠΣΒΑΚ σημαντική παρουσία θα έχουν μέσα από νέα ανοίγματα και monobrands boutiques. Αλλωστε, όπως σημειώνει, αναμένεται και η άφιξη της ιταλικής εταιρείας καλλυντικών Kiko Milano έως το τέλος του 2019, με πληροφορίες να θέλουν τον όμιλο Φάις να έχει έρθει σε συμφωνία με την ιταλική μάρκα για να αναπτύξει ένα δίκτυο μονοθεματικών καταστημάτων.
«Αν και πολλά brands περιήλθαν στα χέρια άλλων παικτών της αγοράς μέσα στο 2019, οι πωλήσεις καλλυντικών δεν θα διαταραχθούν φέτος», αναφέρει στην «Κ» ο πρόεδρος του ΠΣΒΑΚ, Θεόδωρος Γιαρμενίτης. Υπενθυμίζεται ότι, μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου της Folli Follie, πολλά brands καλλυντικών που κατείχε στο χαρτοφυλάκιό της μετακινήθηκαν σε άλλους παίκτες της αγοράς, όπως στον όμιλο Σαράντη αλλά και στη Notos Com.
πηγή ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ